14 mai 2024

Dublu botez la Daewoo Mangalia: două petroliere “ice-classed“, livrate în timp record de angajaţii şantierului

IMG_5269La Daewoo Mangalia Heavy Industries a avut loc miercuri, 5 aprilie, dubla ceremonie de botez a navelor „SOLA TS“ şi „OSLO TS“. Botezul a avut loc în prezenţa lui Tae Jin Hwang, preşedintele DMHI, a fondatorul Grupului Tsakos, căpitan Panagiotis Tsakos, preşedintelui TEN, Nikolaos Tsakos, ambasadorului Greciei în România, Vassilis Papadopoulos, a ambasadorului României în Grecia, Lucian Fătu, a ambasadorului Coreei în ţara noastră, Kim Eun-joong, precum şi a peste 100 de invitaţi de peste hotare, dar şi a angajaţilor Daewoo Mangalia, care au reuşit să livreze navele armatorului într-un timp record.IMG_5270

Cele două petroliere fac parte din clasa „de gheaţă“ (“ice-class“), ele urmând să plutească pe mările deloc prietenoase din nordul continentului. Evenimentul de ieri reprezintă un motiv de mândrie pentru angajaţii Daewoo Mangalia, navele ce şi-au primit botezul fiind dotate cu cele mai noi şi mai moderne sisteme de navigaţie, siguranţă şi confort. Potrivit vicepreşedintelui DMHI, Paul Ilicenko, „SOLA“ deţine recordul în privinţa timpului de finalizare: „Nava, cea de a sasea la număr din cele nouă comandate de Grupul Tzakos, a fost construită în cel mai scurt timp. „OSLO“, cea de a şaptea, va fi livrată la finalul lunii mai. Cele două nave sunt identice cu „surorile“ lor, care plutesc, deja, pe mările şi oceanele lumii. Faţă de acestea, însă, cele două pe care le botezăm, astăzi, sunt echipate special pentru condiţiile vitrege ale mărilor îngheţate“, a spus Paul Ilicenko invitaţilor prezenţi la inagurare.

Ca de fiecare dată, preşedintele TEN, Nikolaos Tsakos, a ţinut să felicite echipa de la Daewoo Mangalia pentru profesionalismul şi rapiditatea cu care a reuşit să livreze navele grupului pe care îl conduce: „Mi-aş fi dorit ca şi la noi, acasă, în Grecia, să beneficiem de astfel de performanţe în domeniul construcţiei navale. Desigur, pe această cale, vă îndemn să continuaţi pe drumul început, cel al performanţei, având întreaga noastră susţinere. Vă mulţumesc, atât conducerii Daewoo Mangalia, cât şi angajaţilor societăţii, pentru toate eforturile depuse“.

IMG_5267Naşele de botez ale celor două nave au fost, pentru „OSLO“ dr. Irene Saraglou-Tzakos şi Maria Dagli, iar pentru „SOLA“ – Glykeria Volika-Tzakos şi Lucia Fătu. „Fie ca Dumnezeu să binecuvânteze acest vapor şi pe marinarii săi!“, au urat naşele de botez ale celor două nave.

Cele două petroliere botezate ieri au fost construite sub supravegherea reprezentanţilor Clasei Det Norske Varitas – Germanischer Lloyd.  Ambele sunt nave de tip tank petrolier, de 112.108 TDW, au o lungime de 249,90 metri, o lăţime de 44 metri şi o adâncime de 21,20 metri. Contractul pentru „SOLA TS“ a fost semnat pe 10 decembrie 2013, iar startul debitării a fost dat pe 28 septembrie 2015, punerea chilei pe 30 octombrie acelaşi an, iar lansarea la apă a avut loc pe 22 ianuarie 2017.  Contractul pentru „OSLO TS“ a fost semnat pe 26 februarie 2014, startul debitării a fost dat pe 19 octombrie 2015, iar punerea chilei şi lansarea la apă au avut loc pe 5 noiembrie 2015 şi, respectiv, pe 26 martie 2017.

„Prima navă, va pleca chiar astăzi pe mare, iar pe cea de a doua o vom livra pe 30 mai a.c. Următoarele proiecte aflate în curs de execuţie sunt ultimele doua din grupul de nouă pentru armatorul Tzakos. Mai avem încă un proiect cu capacitatea de 156.000 TDW, a doua navă pentru clientul Maran. De asemenea, vom mai livra nava „Minerva“, pentru un alt client grec, un proiect similar celor livrate astăzi“, a declarat, pentru „Ediţia de IMG_5274Sud“, directorul Diviziei Managementul Administraţiei, Mihai Andrei. Acesta ne-a mai explicat şi dotarea suplimentară a celor două nave, comparativ cu celelalte livrate Grupului Tzakos: „Fiind vorba despre nave din clasa „de gheaţă“, structura corpului este suplimentar întărită. De asemenea, tot ce înseamnă izolaţii în compartimentul maşini, lucrările suprastructură, sunt mult mai intens realizate, pentru ca vasele să poată navioga, în siguranţă, în zona mărilor Nordului“, conchide directorul Diviziei Managementul Administraţiei.

IMG_5259

1 thought on “Dublu botez la Daewoo Mangalia: două petroliere “ice-classed“, livrate în timp record de angajaţii şantierului

Comments are closed.