4 mai 2024

FPTR spune că anul acesta litoralul a avut o creştere de peste 10% a numărului de turişti

img_4506FPTR a organizat, în staţiunea Neptun, o întâlnire cu operatorii din turism de pe litoral, prilej de bilanţ, dar şi de expunere a problemelor cu care hotelierii se confruntă, an de an, atât cu proprii clienţi, cât şi cu autorităţile locale şi centrale. La final de sezon, toţi agenţii economici de pe litoral au tras o concluzie comună: numărul de turişti de anul acesta a fost cu cel puţin zece procente mai mare decât în 2015, iar clienţii de peste hotare care au ales plajele din România pentru a-şi petrece sejurul a fost de aproape un milion, cu 11% mai mult faţă de anul anterior.

Potrivit preşedintelui FPTR, Mohamad Murat, numărul de turişti, români şi străini, a crescut anul acesta datorită mai multor factori. Printre aceştia au fost daţi drept exemplu siguranţa pe care România o oferă, faţă de destinaţii tradiţionale, dar aflate în conjuncturi nefavorabile din cauza atentatelor sinucigaşe, tarifele rezonabile din perioadele de vârf de sezon, dar şi cele din week-end, eficienţa controalelor ANAF, dar şi creşterea calităţii serviciilor hotelierilor şi personalizarea ofertelor pentru fiecare staţiune în parte: de club, tineret, familial etc.

Mohamad Murat a declarat că, în 2016 consumatorul, turistul, a început să fie atent la ceea ce cumpără. Astfel, spune preşedintele FPTR, produsul turistic este rezultatul a trei componente: 40% îi revine hotelierului, 30% autorităţilor locale şi 30% autorităţilor centrale. Deşi autorităţile centrale nu recunosc în totalitate, industria hotelieră virează, anual, la bugetul de stat, peste 1,5 miliarde de euro, adică aproape 3% din PIB.

Din păcate, spun hotelierii, din aceşti bani, pentru promovarea României ca destinaţie turistică, doar 2 milioane de euro se reîntorc pentru publicitate. La rândul său, Anca Nedea, preşedintele ANT, spune că şi calitatea turiştilor ce au venit pe litoral a lăsat de dorit, fiind necesară o educare a acestora din partea hotelierilor. O parte a operatorilor din turism nu au învăţat să îşi respecte clienţii, fie din dorinţa prea mare de a face profit încă de la preluarea afacerii, fie din delăsare, aşa cum a lăsat să se înţeleagă Anca Nedea, preşedintele ANT.

Primarul Mangaliei, Cristian Radu, a spus că o soluţie pentru cele şase staţiuni ale municipiului pe care îl conduce este, aşa cum au apropus de câţiva ani operatorii locali din turism, constituirea unui cluster. Totodată, edilul local a afirmat că trebuie găsite soluţii pentru un dialog mai bun între autorităţile locale şi agenţii economici.