21 noiembrie 2024 12:03

În sudul litoralului se dorește înființarea OMD Limanul Dobrogei de Sud. Ce spun autoritățile locale despre această inițiativă

OMD Limanu

OMD Limanu

Căminul Cultural din 2 Mai a găzduit, astăzi, o întâlnire de lucru în vederea asocierii pentru înființarea Organizației de Management al Destinației la nivel local. La eveniment au participat primarul comunei Limanu, Daniel Georgescu, Corina Martin, președintele RESTO Constanța, alături de investitori HORECA din Vama Veche și 2 Mai.

Potrivit primarului comunei Limanu, Daniel Georgescu, întâlnirea a avut un dublu scop: pe de o parte s-a pus în discuție oportunitatea asocierii oamenilor de afaceri din HORECA din Vama Veche, 2 Mai, Limanu și Hagieni, iar pe de altă parte s-a luat în discuție înființarea unui OMD reprezentativ pentru toată localitatea.

Noi, cei din Limanu, 23 August și Tuzla cred că suntem ultimele primării care nu au înființat, încă, un OMD local. Din 2002 am încercat să înființăm o asociație a investitorilor din Vama Veche, dar ne-am oprit, de fiecare dată, la întocmirea documentelor.

În același timp, cred ca suntem singura primărie care <trage> de oamenii de afaceri să se asocieze într-o organizație care să îi reprezinte.

Ieri am avut o întâlnire cu reprezentanții Federației Patronatelor din Industria Ospitalității. În cadrul evenimentului am propus să solicităm ministerului ca în caietul de sarcini și în contractul prin care sunt închiriate plajele să fie prevăzut ca operatorul să dețină 100% dreptul de exploatare a acestora, cu condiția ca 30% din suprafața plajelor din fiecare localitate să revină primăriei.

Sunt născut și crescut la malul mării și nu mi se pare normal ca localnicii să nu mai aibă voie să stea la plajă dacă nu plătesc zilnic un șezlong. 

Vreau să avem plaje libere. Primăria trebuie să primească în administrare 30% din suprafața plajei, pe care să o lase liberă pentru localnici și turiști. 

Operatorii de plajă plătesc și așa sume foarte mari la Apele Române, trebuie lăsați să își gestioneze sectoarele singuri. 

În cazul în care nu se va lua o decizie favorabilă, vom pune presiune pe minister ca primăriile să aibă prioritate la licitațiile plajelor„, a spus Daniel Georgescu.

Corina Martin, președintele RESTO Constanța le-a prezentat investitorilor din sală avantajele înființării unui OMD local, care să le reprezinte interesele la nivel regional, dar și național.

Noi, cei din HORECA, avem nevoie de un dialog cu autoritățile – locale sau naționale.

De exemplu, la Constanța, primăria nu pune în dezbatere publică proiectele ce ne vizează în mod direct. Avocatul nostru urmărește aceste proiecte și, înainte de votul pentru acel proiect, ne facem auzită vocea. Așa am reușit, de exemplu, să modificăm taxa de stațiune pe care Primăria Constanța o dorea la Mamaia și care era una enormă.

De asta aveți nevoie, de o voce în fața primarilor. Însă niciun primar dintr-un oraș turistic nu poate sta să asculte 100 de voci, fiecare cu problema ei.

Forța unei organizații care să vă reprezinte este clară. Vocea dumneavoastră va conta în fața primarilor, a prefectului, dar și la minister„.

OMD Limanul Dobrogei de Sud va promova branduri pentru fiecare localitate componentă în parte

Potrivit propunerii primăriei, membrii fondatori ai OMD Limanul Dobrogei de Sud (o primă propunere a denumirii noului OMD din sudul litoralului)  pot fi persoanele fizice cu activități în domeniul turismului, alimentației publice și serviciilor, plătitorii de taxe speciale pentru promovare turistică, membrii ai federațiilor patronale locale, angajatori, alte structuri asociative.

OMD Limanul Dobrogei de Sud ar urma să fie persoană juridică de drept privat, fără scop lucrativ, având drept scop principal dezvoltarea și promovarea turismului pe teritoriul administrativ al Comunei Limanu, cu cele patru localități – Limanu, Vama Veche, 2 Mai și Hagieni, în vederea creării unui cadru de dezvoltare integrată a diferitelor forme de turism (clasic, cultural, gastronomic, de agrement, de aventură, ecoturism, agroturism, religios de week-end etc).

Cele patru localități se vor distinge prin branduri proprii: 2 Mai – Cultură, Hagieni – Spiritualitate, Limanu – Tradiție, Vama Veche – Nonconformism.

OMD Limanu
OMD Limanu

Pe aceeași temă:

(VIDEO) Daniel Georgescu, edilul comunei Limanu: „Agenții economici pot funcționa și la negru și ilegal, iar noi, primăriile, nu putem reacționa”