23 noiembrie 2024 2:17

Mihai Andrei, Directorul Diviziei Managementul Administraţiei din cadrul DMHI: „În acest moment, șantierul naval de la Mangalia are un portofoliu de 13 nave, care urmează să fie livrate până la finalul anului 2017!”

Directorul Diviziei Managementul Administraţiei din cadrul Daewoo Mangalia Heavy Industries, Mihai Andrei, a avut amabilitatea de a face, pentru “Ediţia de Sud”, o scurtă incursiune în activitatea unităţii ce este, pentru Mangalia, cel mai mare plămân economic al oraşului, dar şi de a infirma o serie de zvonuri apărute în media locală şi centrală.

 

DSC_7655-232x300Ce a urmat în viața și activitatea DAEWOO MANGALIA HEAVY INDUSTRIES S.A. după importantul eveniment al triplului botez din luna iunie 2016, al navelor “Elias Tsakos”, “Thomas Zafiras” si “Leonitos H.”, primele 3 nave de tip petrolier, cu capacitate de 112,000 TDW din seria de 9 nave pentru clientul societății din Grecia?

 

Activitatea din aceasta perioadă a DMHI a fost caracterizată de o continuă și susținută activitate productivă, în care eforturile tuturor angajaților și ale societăților colaboratoare s-au concretizat în livrarea către clienții noștri a altor 2 proiecte: un vrachier de 180,000 TDW și cea de a doua navă din seria Tsakos, ajungând astfel, în anul 2016, la un număr de 8 nave livrate până la finele lunii august. Eforturile și angajamentul tuturor de pe platforma industrială este astfel răsplătit prin mândria profesională, pe care o capătă cu fiecare proiect în plus livrat, cu fiecare navă, care va străbate mările și oceanele lumii cu calificativul “construit în DMHI” și, nu în ultimul rând, “construit în România”.

În paralel cu activitatea productivă, DAEWOO MANGALIA este puternic angajată în importante acțiuni și măsuri de eficientizare și reducere a costurilor de fabricație pentru a putea să-și îmbunătățească parametrii economico-financiari, în această perioadă atât de afectată a pieței industriei navale.

 

Legat de piața industriei navale, dacă a fost adusă vorba, cum este ea la acest moment, ce perspective oferă șantierelor navale acum, după o perioadă atât de lungă de criză, declanșată odată cu criza globală din 2008 – 2009?

 

Din păcate pentru șantierele navale, piața continuă să stagneze la un nivel foarte jos în ceea ce privește prețurile și comenzile.

Conform ultimelor evaluări ale unor importante institute de cercetare a pieței, concluziile nu sunt dintre cele mai pozitive; astfel, la nivel mondial, anii 2015 și 2016 sunt caracterizați de o stagnare a tranzacțiilor, iar marea majoritate a șantierelor navale, la fel ca și DMHI, dealtfel, au livrat în ultimii 2 ani comenzi dinainte de 2014.

Actualul nivel de prețuri pentru activitatea noastră și tehnologia DAEWOO MANGALIA HEAVY INDUSTRIES este insuficient pentru acoperirea costurilor de operare, de aceea șantierul nu poate să intre în asemenea tranzacții pentru nișa de piață, pe care a operat în ultimii 10 ani.daewoo

În acest moment, șantierul naval de la Mangalia are un portofoliu de 13 nave, care urmează să fie livrate până la finalul anului 2017.

 

În acest context, în comunitatea locală exista o semnificativă îngrijorare cu privire la viitorul societății DAEWOO MANGALIA HEAVY INDUSTRIES, mai ales pe fondul unor recente articole în presa internațională și mass-media din România, privind evoluțiile acționarului principal, dar și privind subsidiara sa de la Mangalia.

 

Într-adevăr, cele menționate de dumneavoastră reprezintă și pentru noi un motiv de continuă reflecție și analiză, întrucât percepția realității poate fi influențată de cel care o prezintă, modul în care o prezintă și, nu în ultimul rând, contextul în care această prezentare ajunge la membrii comunității.

După ce importante probleme financiare generate de colapsul industriei offshore, urmare a prețului extrem de scăzut al petrolului la nivel mondial, a fost constatat de conducerea acționarului nostru principal/majoritar, principalii săi creditori au hotărât un plan de măsuri de redresare, care include și un ajutor financiar semnificativ de peste 4 miliarde USD. Acest plan este în curs de derulare, iar măsurile interne de restructurare și cele externe de susținere ale creditorilor sunt în grafic, în ciuda unor aspecte din trecut investigate de organele de cercetare din Republica Coreea, privind posibile infracțiuni.

Astfel, pentru cel puțin următorii 2 ani, acționarul principal va putea opera și realiza portofoliul propriu de comenzi, urmare a măsurilor interne și susținerea creditorilor săi.

În ceea ce privește DMHI, angajații noștri și managementul companiei sunt concentrați pe principala noastră responsabilitate, respectiv, cea de a realiza obiectivele din producție și a livra clienților noștrii proiectele contractate. Acest lucru l-ați putut constata și cu ocazia importantului eveniment din viața noastră, reflectat pe larg în mass-media locală și națională.

În privința comenzilor viitoare, la nivelul societății a fost creată o echipă de experți, care studiază ce zone de business și ce mix alternativ poate aborda strategic societatea, cel puțin pe perioada în care piața navelor comerciale clasice, în care expertiza și experiența noastră este semnificativă, nu ofera marja comercială pozitivă.

Studiul colegilor noștri va fi concretizat într-o strategie de afaceri, care va fi analizată și dezbătută de conducerea executivă și Consiliul de Administrație.

Astfel, până la mijlocul trimestrului I al anului viitor, moment la care s-ar impune intrarea în noi angajamente comerciale, societatea noastră va definitiva domeniul în care va activa.

În paralel cu acest demers, la cererea Consiliului de Administrație, acționarii noștri s-au întâlnit și vor continua să aiba un dialog constant, în vederea redresării structurii financiare a societății.

Rolul acestui demers este de a ajuta societatea de la Mangalia să dobândească capacitatea de a se finanța independent – obiectiv important și absolut obligatoriu al companiei și conducerii sale executive, necesar în contextul dificultăților financiare ale acționarului principal, care nu se mai poate angaja la finanțare, cu excepția proiectelor din portofoliul existent.

Discuțiile dintre acționarul roman și DSME se derulează pe dezideratul societății de a concretiza redresarea sa financiară până la finele anului în curs.

 

În ultima perioadă au apărut o serie de articole în presă, care citând site-ul oficial al ANAF, poziționau DAEWOO MANGALIA pe lista datornicilor față de bugetele statului. Ce ne puteți spune despre acest aspect?

 

Într-adevăr, societatea noastră a fost inclusă pe această listă de către ANAF în luna mai 2016, dar nu și la finele trimestrului II.

Apreciem că includerea societății noastre pe lista datornicilor s-a realizat în urma unei proceduri tehnice, care nu a fost aliniată cu prevederile codului fiscal, procedură care a fost modificată începând cu 28 iulie 2016.

Daewoo-Mangalia a exprimat un punct de vedere public și a sesizat conducerea ANAF, care, apreciem, că în contextul argumentelor subliniate de noi, a corectat procedurile de analiză și publicare.

În decursul existenței sale, societatea noastră a avut drept politică formală fermă să nu aibe datorii restante către angajații săi și față de bugetul de stat și bugetul local, în ciuda dificultăților întâmpinate în diverse perioade ale istoriei societății.

 

Din când în când apar în mass-media o serie de articole, care asociază DMHI acțiuni ale DIICOT. Care este adevărul acestor referințe?

 

Societatea noastră, în câteva rânduri, a avut o poziție publică față de acest subiect, transmițând în momentele corespunzătoare punctul de vedere prin comunicate de presă.

Așa cum rezultă și din comunicatul oficial al DIICOT Constanța de la acea dată, infracțiunile investigate sunt reprezentate de comportamente fiscale incorecte ale unor furnizori de servicii ai DMHI în relația cu sub furnizorii proprii, în care DMHI sau angajați ai DMHI nu au implicare.

DAEWOO MANGALIA HEAVY INDUSTRIES S.A. are drept parte a Regulamentului său Interior un Cod Etic, care statuează comportamentul profesional, moral și etic al tuturor angajaților noștri. Acest regulament și acest cod de conduită va fi întărit în perioada următoare, încercând să identificăm vulnerabilități potențiale și astfel să întărim corectitudinea și profesionalismul tuturor angajaților noștri.

 

În încheierea acestui interviu aveți ceva de transmis angajaților dumneavoastră – cititori al cotidianului nostru sau în general comunității locale?

 

Mulțumesc pentru oportunitate. Suntem la momentul revenirii din concediul planificat al angajaților noștri, derulat în cursul săptămânii 33, de aceea aș vrea să urez tuturor bun venit la serviciu, cu capacitatea fizică și intelectuală refăcută și pregătită pentru o perioadă de activitate la fel de intensă ca și în prima parte a anului.

De asemenea, aș vrea să-i asigur pe toți salariații noștri că angajamentul conducerii executive este ferm și se derulează constant pentru a asigura continuitatea activității societății și chiar dacă piața ne este defavorabilă, alternativele sunt căutate constant și insistent, de aceea am vrea să luăm această grijă pe umerii managementului, rugându-i pe angajații noștri să se concentreze strict la chestiunile de producție pentru a putea livra la timp proiectele noastre și a satisface cerințele clienților noștri.

Dumnezeu să binecuvânteze această societate și pe angajații ei!

 

2 thoughts on “Mihai Andrei, Directorul Diviziei Managementul Administraţiei din cadrul DMHI: „În acest moment, șantierul naval de la Mangalia are un portofoliu de 13 nave, care urmează să fie livrate până la finalul anului 2017!”

Comments are closed.