În atenţia părinţilor şi elevilor de clasa a VIII-a: învăţământul profesional de 3 ani!

  • Absolvenţii clasei a VIII-a  pot urma învăţământul profesional cu durata de 3 ani, în 24 de unităţi şcolare din judeţul Constanţa, din care 18 în mediul urban şi 6 în mediul rural.
  • Ofertă: 30 de clase, respectiv 824 locuri, 20 de calificări profesionale din 11 domenii: mecanică, electric, electronică-automatizări, comerţ, electromecanică, agricultură, turism şi alimentaţie, industrie alimentară, construcţii, estetică, fabricarea produselor din lemn.
  • Durata pregătirii practice creşte progresiv de la un an de studiu la altul, până la 80% în clasa a XI-a.
  • Elevii beneficiază de „Bursa profesională”, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.062/2012 de  200 lei/lună, cu condiţia frecventării cursurilor.
  • În plus faţă de „Bursa profesională” elevii pot beneficia şi de stimulente acordate de partenerul de practică, în conformitate cu prevederile contractului de practică.”
  • Absolvenţii învăţământului profesional care promovează examenul de certificare dobândesc certificat de calificare profesională şi suplimentul descriptiv al certificatului, conform Europass.
  • Absolvenţii învăţământului profesional pot continua studiile în clasa a XI-a liceu, curs de zi/seral.

 

OFERTA UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL pentru anul şcolar 2014-2015

din judeţul Constanţa

Unitatea de învăţământ Domeniul de formare profesională  

C a l i f i c a r e a 

Nr.

locuri

Colegiul Agricol Poarta Albă Agricultură Horticultor 28
Liceul Tehnologic Independenţa Agricultură Agricultor culturi de câmp 28
Liceul Tehnologic Crucea Agricultură Agricultor culturi de câmp 28
Liceul Teoretic Băneasa Agricultură Lucrător în agroturism 28
Colegiul Comercial „Carol I” Constanţa Comerţ Comerciant-vânzător 28
Liceul Tehnologic „Radu Prişcu” Dobromir Construcţii Zugrav, ipsosar, vopsitor, tapetar 28
Liceul Tehnologic „Gh.Duca” Constanţa Electromecanică Electromecanic material rulant 28
Liceul Tehnologic de Electrotehnică si Telecomunicatii Constanţa Electronică, automatizări Electronist retele de telecomunicatii 28
Colegiul Tehnic”N.Titulescu” Medgidia Electric Electrician exploatare joasă tensiune 28
Liceul Tehnologic „V. Madgearu” Constanţa Estetica , igiena corpului uman Frizer – coafor – manichiurist – pedichiurist 28
Colegiul Tehnic „V. Pârvan” Constanţa Fabricarea produselor din lemn Tâmplar universal 28
Liceul tehnologic „I. Podaru” Ovidiu Industrie alimentară Brutar – patiser -preparator produse făinoase 28
Liceul Tehnologic Cogealac Industrie alimentară Brutar – patiser -preparator produse făinoase 28
Colegiul Tehnic „Tomis” Constanţa Mecanică Confecţioner tâmplărie din aluminiu 28
Liceul Tehnologic „D.Leonida” Constanţa Mecanică Mecanic auto 28
Liceul Tehnologic „D.Leonida” Constanţa Mecanică Tinichigiu-vopsitor auto 28
Liceul Tehnologic „L.Edeleanu” Năvodari Mecanică Sudor 28
Colegiul Tehnic „N.Titulescu”Medgidia Mecanică Sudor 28
Liceul Tehnologic ,,D. Hurmuzescu’’ Medgidia Mecanică Sudor 28
Liceul Tehnologic „I.Bănescu” Mangalia Mecanică Sudor 28
Colegiul Tehnic de Marină „A..I.Cuza” Constanţa Mecanică Lăcătuş construcţii navale 28
Liceul Tehnologic „I.Bănescu” Mangalia Mecanică Lăcătuş construcţii navale 28
Liceul Tehnologic „Axiopolis” Cernavodă Mecanică Sudor 28
Liceul Tehnologic ,,C.A.Rosetti” Constanţa Turism şi alimentaţie Lucrător hotelier 28
Colegiul Tehnic „Pontica” Constanţa Turism şi alimentaţie Ospătar-vânzător în unităţi de alimentaţie 28
Liceul Tehnologic „V. Madgearu” Constanţa Turism şi alimentaţie Ospătar-vânzător în unităţi de alimentaţie 28
Colegiul Economic Mangalia Turism şi alimentaţie Ospătar-vânzător în unităţi de alimentaţie 28
Colegiul Dobrogea Castelu Turism şi alimentaţie Cofetar-Patiser 28

 

INSCRIERI :  ETAPA  I – 22-23/ 26-27 mai 2014,      ETAPA A II-A – 25-26/27-28 iulie 2014,      ETAPA A III-A -1-2 SEPTEMBRIE 2014

www.isjcta.ro – Ghid de admitere 2014-2015




ENEL întrerupe curentul la Mangalia. Vezi în ce cartiere

Pentru lucrările anuale de reparaţii şi întreţinere la instalaţiile şi reţelele electrice, precum şi posturile de transformare, Enel Distribuţie Dobrogea anunţă întreruperea furnizării energiei electrice în Municipiul Mangalia, în zonele Cartier Dobrogea 1, Dobrogea 2, la blocuri ANL, în Şantierul Naval Mangalia şi Unităţile Militare. Întreruperea va avea loc în intervalul orar 8.00-16.00.



Primăria angajează avocaţi pentru procesele dificile: grăniţuirea cu comunele limitrofe şi procesul „M&M Company“, printre acestea

Consilierii locali au aprobat, în unanimitate, în cadrul unei  şedinţe de îndată ce a avut loc la primărie în cursul zilei de ieri, un proiect privind angajarea de avocaţi şi experţi pentru dosarele aflate pe rolul instanţelor  judecătoreşti în care autorităţile publice locale figurează ca parte şi care au grad ridicat de dificultate. Potrivit secretarului primăriei, Petrina Boiţă, dosarele „cu greutate“ care depăşesc priceperea angajaţilor jurişti (care, potrivit organigramei primăriei, ar fi în număr de şapte) sunt, printre altele, cele ce privesc grăniţuirea Mangaliei cu localităţile 23 August, Pecineaga şi Limanu, dar şi procesul îndelungat cu „M&M Company“, în urma căruia administraţia are de achitat circa un milion de euro.

Procesele înaintate de prefect, în urmă cu câteva luni, în ceea ce priveşte stabilirea graniţelor cu cele trei comune ce înconjoară Mangalia sunt unele extrem de dificile, cel puţin aşa spune secretarul Boiţă. Potrivit declaraţiilor acesteia, comisia de fond funciar de la Pecineaga ar fi împroprietărit cetăţeni ai comunei cu terenuri în suprafaţă totală de 400 de hectare ce ar aparţine Mangaliei, în timp ce localitatea 23 August cere aproape întreaga plajă Olimp (zona restaurantelor-pescării).

Lovitura de graţie ce ar urma să fie dată Mangaliei, în cazul în care procesul ar fi pierdut de autorităţile locale este solicitarea comunei Limanu privind cele 50 de hectare de teren pe care se află, în mare parte, Şantierul Naval Daewoo. Primăria Limanu susţine, în continuare, că deţine toate actele necesare pentru a dovedi că terenul a fost, până acum câţiva ani, proprietate a comunei.

În cazul în care Limanu ar câştiga, Mangalia ar pierde, anual, din taxe, câteva milioane de euro.




Partidul Verde celebreazǎ Ziua Internaţională anti-Chevron în România

Partidul Verde, membru al Verzilor Europeni (European Greens), a patra forţǎ din Parlamentul European, celebreazǎ Ziua internaţionalǎ anti-Chevron, marcatǎ pe 21 mai. Verzii condamnǎ distrugerea naturii prin mijloace iresponsabile care afecteazǎ oamenii şi le încalcǎ dreptul fundamental la viaţǎ.

Susţinem “Declaraţia universalǎ a victimelor operaţiunilor Chevron” care, printre altele, denunţǎ plasarea interesului economic deasupra drepturilor oamenilor şi ale naturii, distrugerea naturii, provocarea de boli prin practici neglijente, evitarea asumǎrii responsabilitǎţilor pentru acţiunile întreprinse.

Verzii români resping abuzurile și acţiunile companiei americane Chevron Texaco în pǎdurea amazonianǎ din Ecuador. Societatea româneascǎ, locuitorii din Vaslui-Pungești riscǎ sǎ împǎrtǎşeascǎ aceeaşi soartǎ cu a celorlalte populaţii afectate ireversibil de operaţiunile absurde ale gigantului petrolier.




Campionatul Naţional de Kung-Fu, probele de „Non-Contact Sanda” şi „Total-Contact”

Sâmbătă 24.05.2014 la Sala „Tomis” din Constanţa se va desfăşura Campionatul Naţional de Kung-Fu, la probele de „Non-Contact Sanda” şi „Total-Contact”, pentru copii, cadeţi, juniori şi seniori. Campionatul este organizat de către C.S. „Marea Neagră” Constanţa, cu sprijinul Direcţiei pentru Tineret şi Sport a judeţului Constanţa, sub tutela Federaţiei Române de Arte Marţiale de Contact, preşedinte Dorel Bulearcă.

            Din judeţul Constanţa vor participa sportivi de la următoarele cluburi:

            -C.S.U. „NEPTUN” CONSTANŢA, preşedinte Panait Cornel.

            -C.S. „MAREA NEAGRĂ” CONSTANŢA, preşedinte Iordănoaia Florin.

            -C.S. „TAICHIDORYU” CONSTANTA, presedinte Ilaşcu Marcel.

            -C.S.A. „AXIOPOLIS SPORT” CERNAVODA, presedinte Nicola Marilena.

            -C.S. „SHAOLIN CALLATIS” MANGALIA, preşedinte Safta Costel.

            -C.S. „NOUA GENERAŢIE” MANGALIA, preşedinte Broască Ciprian.

            -C.S. „PANDA” POARTA ALBĂ, preşedinte Cîju Mihai.

            Programul este următorul:

-10.00-10.15:             -Deschiderea oficială.

-10.15-14.00:             -Meciuri “Non-Contact Sanda” la seniori, juniori, tineret, cadeti şi copii.

-14.00-14.30:             -Pauza de masa.

-14.30-17.00:             -Meciuri la „Total-Contact” la seniori, juniori, tineret, cadeti şi copii.

-17.00-17.30:             -Festivitatea de premiere.

-17.30:                        -Închiderea campionatului.

            Intrarea la campionat este liberă!




Barca primăriei poate fi închiriată cu până la 2.500 de euro

Achiziţionată, anul trecut, pentru circa 100.000 de euro (sumă dezvăluită de colegii noştri de la Agerpress), a fost botezată „Heraclea“. Yachtul primăriei Mangalia va putea fi închiriat de către cei ce-şi doresc să petreacă mai multe ore pe mare la bordul unui velier „public“, cu sume cuprinse între 250 de euro şi 2.500 de euro. Chiriile au fost evaluate de către firma Natworld SRL în funcţie de durată şi de numărul de persoane.

Astfel, individual, pentru maximum trei ore de plimbare cu barca, un adult trebuie să achite 50 de euro, în timp ce un copil numai 34 de euro. Yachtul poate fi închiriat şi cu ora sau chiar cu săptămâna. Pentru mai puţin de trei ore, preţul este de 250 de euro, pentru 3-5 ore: 350 de euro, iar pentru 5-10 ore: 450 de euro. O săptămână întreagă va scoate din buzunarele celor ce-şi permit luxul unei croaziere pe „Heraclea“ primăriei 2.500 de euro.

Cruiserul Bavaria 42 are în dotare, printre altele, o barcă (folosită pentru plimbări sau, după caz, pentru salvare), duş pe punte, cuptor, frigider, aragaz, chiuvetă, CD player, difuzoare de cabină etc.




Creştinii ortodocşi şi catolici îi sărbătoresc, astăzi, pe Sfinţii Constantin şi Elena

Ortodocşii şi catolicii îi serbează, pe 21 mai, pe Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena, datorită cărora creştinismul a devenit religie permisă, jertfele sângeroase au fost interzise şi duminica a fost stabilită zi de odihnă în Imperiul Roman.

„Fericitul şi pururea pomenitul Constantin – după cum ne aflăm din volumul «Vieţile Sfinţilor de peste tot anul» – a fost fiu al lui Constanţiu, care se numea Clor, şi al cinstitei Elena. Constanţiu a fost nepot de fiică lui Claudiu cel ce a împărăţit în Roma mai înainte de împărăţia lui Diocleţian şi a lui Carin. Acest Constanţiu, după ce a fost primit de Diocleţian şi de Maxenţiu Erculiu ca să fie părtaş al împărăţiei lor, când Maximian Galeriu, dimpreună cu alţi prigonitori, cu tărie ridicaseră prigonire asupra tuturor creştinilor, el singur întrebuinţând blândeţea şi mila, mai vârtos pe cei ce se luptau pentru credinţa lui Hristos îi întrebuinţa sfetnici şi părtaşi ai slujbelor împărăteşti”.

Constanţiu l-a învăţat bunacuviinţă pe fiul său, Constantin, care avea să devină primul împărat al creştinilor. Sinaxarul ne spune că „după ce Constantin a fost înştiinţat de lucrurile necinstite, desfrânate, pierzătoare şi proaste, pe care le făcea în Roma Maxenţiu, fiul lui Erculiu, şi îndemnat de dumnezeiasca râvnă şi chemând pe Hristos împreună oştilor, a pogorât împotriva lui Maxenţiu”. (…) văzând Dumnezeu curăţenia sufletului lui i s-a arătat mai întâi în somn, după aceea în amiaza zilei, închipuind semnul Crucii scris cu stele: l-a arătat lui şi celor ce erau vrednici. Deci, îndrăznind în chipul cinstitei Cruci şi făcând cu aur semnul Crucii pe arme, a mers la Roma, şi pe însuşi pierzătorul Maxenţiu l-a aruncat în râul Tibon, înecându-l lângă podul Milvia, şi aşa a izbăvit pe cetăţenii Romei de tirania acestuia”.

În vremea Împăratului Constantin, prin Edictul de la Milano, din anul 313, creştinismul fost recunoscut de stat. Biserica a fost scutită de impozite, permiţându-i-se să primească donaţii, fiind înlăturate totodată răstignirea, zdrobirea picioarelor sau arderea cu fierul înroşit. Împăratul Constantin este cel care a convocat primul Sinod Ecumenic de la Niceea, unde a fost condamnată greşita învăţătură a lui Arie.

Mama sa, Flavia Iulia Helena, s-a născut în provincia Bitinia. După ce  generalul roman Constanţiu Chlorus a divorţat de ea la îndemnul împăratului Diocleţian, a trăit departe de viaţa publică, în preajma fiului său, Constantin. În cartea “Vieţile Sfinţilor de peste tot anul” se spune că Împăratul Constantin “deoarece căuta scumpătatea credinţei celei din vremea noastră, a trimis încă şi pe maica sa Elena la Ierusalim pentru căutarea cinstitului lemn pe care a fost pironit cu trupul Hristos, Dumnezeul nostru”. Potrivit tradiţiei, în timpul săpăturilor de pe dealul Golgotei, împărăteasa Elena a găsit trei cruci. Ca să descopere Sfânta Cruce pe care a fost răstignit Mântuitorul, a atins cu ele un mort. La atingerea Crucii Domnului, mortul a înviat. 

Sfântul Constantin cel Mare

Gaius Flavius Valerius Aurelius Constantinus (27 februarie 272 – 22 mai 337), cunoscut ca Sfântul Constantin cel Mare, a fost împărat roman, proclamat Augustus de către trupele sale în data de 25 iulie 306.

Istoricii bisericeşti Eusebiu de Cezareea şi Lactanţiu afirmă că înaintea luptei de la Pons Milvius (Podul Vulturului), din 28 octombrie 312, contra lui Maxenţiu, Constantin a văzut pe cer, ziua, o cruce luminoasă, deasupra soarelui, cu inscripţia „prin acest semn vei învinge”. Noaptea, în vis, i s-a arătat Mântuitorul, cerându-i să pună pe steagurile armatei sale crucea creştină, ca semn protector în lupte. Constantin a câştigat bătălia, iar dovadă a credinţei sale în ajutorul divin este inscripţia de pe Arcul lui Constantin din Roma, păstrată până astăzi, prin care el mărturiseşte că a câştigat lupta „prin inspiraţie divină”.

În ianuarie 313, împăratul Constantin cel Mare emite Edictul de la Milan, prin care creştinismul devine „religie permisă”, alături de altele din imperiu. El ia totodată măsuri în favoarea Bisericii creştine, înlătură din legile penale pedepsele contrare creştinismului, îmbunătăţeşte tratamentul în închisori, uşurează eliberarea sclavilor acordând episcopilor şi preoţilor dreptul de a-i declara liberi în biserici. Protejează prin lege pe săraci, orfani şi văduve, modifică legislaţia privind căsătoria, îngreunează divorţul şi pedepseşte adulterul.

De asemenea, el a atribuit Bisericii creştine casele imperiale de judecată (basilikos oikia), care vor purta în continuare numele de bazilici. Încă din anul 317, a început să bată monedă cu monograme creştine. Împăratul Constantin cel Mare a declarat, în 321, duminica, sărbătoarea săptămânală a creştinilor, drept zi de odihnă în imperiu, zi în care şi soldaţii asistau la slujbă.

Împăratul şi familia sa au sprijinit repararea bisericilor, dar au ajutat şi la construirea altora mai mari şi mai frumoase la Ierusalim, Roma, Antiohia, Nicomidia, Tyr etc. Totodată, împăratul Constantin cel Mare a construit o nouă capitală – inaugurată la 11 mai 330 -, transformând oraşul Bizantium în oraşul Constantinopol, care timp de o mie de ani va fi capitala creştină a Imperiului Roman. Aici a construit numeroase lăcaşuri de cult printre care Biserica Sfinţiilor Apostoli.

Din dorinţa de a ajuta Biserica, a convocat Sinodul I Ecumenic de la Niceea din anul 325, împotriva ereziei lui Arie. Sub influenţa Sfântului Atanasie cel Mare, Sinodul a proclamat învăţătura ortodoxă despre dumnezeirea Fiului care este „Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin care toate s-au făcut” (Simbolul credinţei sau Crezul).

Sfântul Constantin cel Mare a murit în Duminica Rusaliilor, la 22 mai 337, şi a fost înmormântat în Biserica Sfinţii Apostoli din Constantinopol, ctitoria sa.

Sfânta Împărăteasă Elena

Originară, probabil, din Drepanum (numit după aceea Helenopolis), din Golful Nicomidia, se presupune că era fiica unui hangiu. O legendă ulterioară, menţionată de Geoffrey of Monmouth, spune că era fiica regelui Coel, care a căsătorit-o cu Constantius Chlorus I pentru a evita războaiele dintre britanici şi Roma. Constantius Chlorus a divorţat de ea, în jurul anului 292, pentru a se căsători cu fiica vitregă a lui Maximian, Teodora. Constantin, fiul Elenei, a devenit apoi împărat al Imperiului Roman şi, ca urmare a ascensiunii acestuia, ea a devenit o prezenţă importantă la curtea imperială.

Potrivit istoricului Eusebiu, Sfânta Elena a primit botezul în anul 313. Sfânta împărăteasă a fost o creştină foarte evlavioasă sprijinind ridicarea a numeroase lăcaşuri de cult, printre care Biserica Învierii Domnului zidită lângă Sfântul Mormânt, biserica din Ghetsimani, precum şi alte 18 lăcaşuri de cult. De asemenea, Sfânta Elena a mers la Ierusalim, unde a găsit crucea pe care a fost răstignit Mântuitorul Iisus Hristos. Sfânta Cruce a fost mai apoi înălţată solemn în văzul poporului creştin de episcopul cetăţii Ierusalimului, Macarie I, la 14 septembrie 326. Sfânta Împărăteasă a murit la Roma, în anul 327.

În ziua de 21 mai, în calendarul popular este o sărbătoare a păsărilor de pădure, numită Constandinu Puilor sau Constantin Graur. Se crede că în această zi, păsările îşi învaţă puii să zboare.

În această zi, era interzis să se muncească iar, prin odihna de la muncile câmpului, se credea că recoltele nu vor fi mâncate de păsări. Ziua de Constandinu Puilor era ultima zi în care se mai semănau porumbul, ovăzul şi meiul. În popor se spune că tot ce se seamănă după această zi se usucă.

Este ziua în care păstorii hotărăsc cine va fi baci, unde se vor face stânele şi pe cine vor angaja să le păzească pe timpul păşunatului. Se măsoară şi se înseamnă pe răboj laptele de la oile fiecăruia. Pentru apărarea de forţele malefice, ţăranii stăteau în jurul unui foc. Prin fumul de la acest foc erau trecute şi oile, ca să fie ferite de rele, pe timpul cât vor sta singure, la stână.

 




Acestea sunt cele mai înalte buruieni din Mangalia: au întrecut şi copacii! (foto)




Priceput la toate, Dorinel Colgiu mai are o calitate: a fost numit membru al Asociaţiei „Euroregiunea Marea Neagră”

În general, percepţia cetăţenilor legată de activitatea funcţionarilor publici este că aceştia, deşi plătiţi din banii publici, manifestă un dezinteres total faţă de munca pe care o au de prestat. În situaţia în care avem de a face cu un funcţionar sau colaborator al instituţiilor statului capabil, priceput şi bun la toate, imaginea creată vizavi de acesta este mult îmbunătăţită dacă nu la superlativ. Deşi poate părea surprinzător, Primăria Mangalia se mândreşte cu un astfel de angajat/partener care dispune de atâtea abilităţi, încât îi sunt repartizate cât mai multe misiuni şi atribuţii, toate duse la bun sfârşit cu profesionalism, poate şi datorită avantajelor financiare primite, că doar la cât este de valoros, n-o să facă voluntariat!

Este vorba despre nimeni altul decât Dorinel Colgiu, care după venirea edilului Cristian Radu a fost cadorisit, pardon, a primit funcţia de purtător de cuvânt al Primăriei. Curios este faptul că în organigrama Primăriei, Compartimentul Mass-Media figurează cu toate locurile vacante, iar numele lui Colgiu nu se regăseşte nicăieri. Având o aşa misiune serioasă, Dorinel Colgiu a demonstrat, în repetate rânduri, faptul că transparenţa în administraţie este mai mult opacă decât vizibilă. Dovadă solicitările scrise, trimise în baza Legii 544/2001 pe care nu le soluţionează în perioada maximă de 30 de zile, ci în 60 – 90 de zile sau niciodată.

Preşedinte al CA Goldterm, Colgiu se roagă ca aleşii să voteze decontarea transportului şi apelurile telefonice

Fascinat de competenţele sale multiple, edilul Mangaliei a decis ca Dorinel Colgiu să devină şi preşedintele al Consiliului de Administraţie al SC Goldterm SA Mangalia. După expirarea primului mandat, consilierilor locali li s-a cerut ca Dorinel Colgiu să fie reconfirmat, numai că aleşii au respins proiectul. Cum dorinţa primarului, ca Dorinel Colgiu să fie votat, din nou, preşedinte al CA Goldterm, era extrem de arzătoare, nominalizarea acestuia a ajuns de mai multe ori pe masa consilierilor până când aceştia s-au înmuiat şi au votat „pentru”.

După ce s-a reuşit reconfirmarea preşedintelui CA, în şedinţa din martie 2014, directorul Goldterm, Dan Georgescu a venit, indirect, în faţa consilierilor cu un proiect de hotărâre prin care se specifică posibilitatea solicitării unor avantaje financiare. Proiectul viza aprobarea completării contractului de mandat pentru membrii CA ai societăţii, urmând să fie completat art. IV, punctul 2.

Concret, era vorba despre:

– posibilitatea de a solicita decontarea cheltuielilor de deplasare realizate în interesul societăţii pe baza documentelor justificative;

– societatea să asigure administrarea dreptului de folosinţă a următoarelor bunuri: un autoturism aflat în proprietate sau utilizarea societăţii, cu un plafon de maximum 200 de litri lunar, la solicitarea administratorului; un telefon mobil cu abonament (proprietatea societăţii), plafon maxim de cheltuieli 150 de lei/lună; în situaţia utilizării autoturismului proprietatea personală a administratorului sau a unui alt autoturism aflat în utilizarea administratorului şi care nu este proprietatea societăţii, aceasta să se angajeze că va deconta cheltuielile de transport efectuate în interesul societăţii de către administrator, corespunzător unui consum de 7,5 la 100 de km parcurşi; sunt considerate cheltuieli de transport efectuarea în interesul societăţii deplasarea făcută cu ocazia şedinţelor CA, comitetelor consultative, AGA şi alte deplasări în intersul societăţii.

Deloc impresionaţi de aceste solicitări, consilierii locali au respins proiectul supus dezbaterii şi votului în cadrul şedinţei din luna martie ac.

Cum iniţiatorul (edilul) este foarte perseverent, a introdus pe ordinea de zi a şedinţei din 16 mai ac un nou proiect în care nu s-au mai dat informaţiile menţionate mai sus, ci doar s-a precizat la art. 1, completarea art. IV, punctul 2 din contractul de mandat pentru membrii CA ai Goldterm, conform solicitărilor Comitetului de nominalizare şi remunerare cuprinse în referatul nr. 545/20.03.2014 ce face parte integrantă din prezenta propunere.

Surpriza a fost că nici de această dată proiectul, sărac în informaţii, nu a fost pe placul aleşilor, care l-au respins. Surse din interiorul consilierilor ne-au spus că este nefiresc ca din banii publici să fie suportate transportul şi convorbirile telefonice ale unor persoane ce se întrunesc rar şi care nici nu vin de la distanţă pentru a participa la şedinţe. Printre acestea, Dragoş Angelescu şi Dorinel Colgiu, care, deşi au domicilii la Constanţa, respectiv Bucureşti, sunt prezente aproape zilnic la Mangalia, deoarece deţin şi alte funcţii aici.

Specialist în sondaje şi proiecte europene

Dar să revenim la coordonatorul Compartimentului Mass-Media, Dorinel Colgiu. Pentru că poate şi mai mult, tot în şedinţa de vineri, 16 mai ac, acelaşi Dorinel Colgiu a fost desemnat membru al Asociaţiei „Euroregiunea Marea Neagră” – BSER. Aceasta are ca scop să dezvolte cooperarea între membrii săi, să reprezinte şi să sprijine interesele comune şi să coopereze cu organizaţiile internaţionale existente în zona Mării Negre. Structura numără 14 membri, printre care şi Mangalia.

Aceeaşi persoană ne-a prezentat, anul trecut, pe larg, proiectul Clubului Nautic, poate, pentru că o fi contribuit la promovarea acestuia… Şi tot Dorinel Colgiu a coordoat prin Societatea SC Research, Political, Economic and Social Consulting Campaign Concept Consulting SRL Bucureşti sondajul efectuat în vara lui 2012 în preajma şi ziua alegerilor locale. Nu ne-am mira ca Dorinel Colgiu să nu fie străin nici de sondajul efectuat în luna aprilie a acestui an, când, din câte se pare, procentele liberalilor, dar nu numai, n-ar fi ieşit prea ridicate.

La cât îl ştim de ambiţios şi cu potenţial nemăsurat, avem convingerea că funcţiile deţinute de către Dorinel Colgiu nu se vor opri aici. Cine ştie, poate, curând, prin vreo vrajă cum nu mai el ştie s-o facă, va lua locul celor 19 consilieri locali şi va decide singur asupra tuturor proiectelor asociate Goldterm, asociaţiilor din care Mangalia face parte, altor „comitete şi comiţii” pe care să le reprezinte şi, chiar, dirijeze.




Arsă pe mâini de flacăra izbucnită la o butelie defectă

O femeie din satul 2 Mai a suferit arsuri grave pe braţe, în urma unui incendiu izbucnit în propria locuinţă. Femeia a observat că zona din preajma ceasului buteliei din bucătărie era în flăcări şi a încercat să închidă dispozitivul, moment în care flacăra s-a extins brusc, provocându-i arsuri pe mâini.

Un echipaj SMURD a fost chemat de urgenţă pentru a-i acorda primul ajutor, femeia fiind, ulterior, transportată la Spitalul Municipal Mangalia pentru îngrijiri.




Prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de inundaţii

Având în vedere situaţia hidrologică actuală şi prognoza evoluţiei situaţiei hidrometeorologice din Bazinul Dunării în amonte de intrarea în ţară (secţiunea Baziaş), ne aflăm sub COD GALBEN, începând cu data de 18.05.2014, ora 06:00, pe Dunăre, pe sector aval Zimnicea (judeţele Teleorman, Giurgiu, Călăraşi, Brăila, Ialomita, Constanţa, Galaţi şi Tulcea), până în data de 26.05.2014, ora 18:00. Pentru prevenirea efectelor negative cauzate de creşterea nivelului Dunării, specialiştii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa le recomandă cetăţenilor următoarele măsuri preventive: a) pastraţi-vă calmul. Nu intraţi în panică! b) respectaţi cu stricteţe măsurile stabilite de autorităţi; c) mentineţi în permanenţă deschise receptoarele radio-TV; d) folosiţi telefonul doar pentru urgenţe; e) pregatiţi, din timp, un stoc de provizii (apă, alimente, medicamente, pături etc.); f) dacă sunteţi sfătuit să vă evacuaţi, faceţi-o prompt, luând cu dumneavoastră lucrurile de primă necesitate, documentele de identitate şi obiectele de valoare; g) evacuaţi animalele din gospodărie în afara zonei de pericol; h) dacă sunteţi surprinsi de inundaţie, urcaţi-vă către părţile superioare ale locuinţei sau pe acoperiş; i) staţi departe de zonele calamitate; j) acordaţi primul ajutor celor care au nevoie până la sosirea echipelor de salvare; k) asteptaţi cu încredere, intervenţia autorităţilor; l) dupa trecerea pericolului sau în cazul în care aţi fost evacuat, anunţaţi rudele că sunteţi în siguranţă. Pentru prevenirea situaţiilor de urgenţă generate de inundaţii, le reamintim autorităţilor că trebuie să întreţină corespunzător şanţurile şi rigolele de scurgere a apelor pluviale, să îndepărteze materialul lemnos şi deşeurile din albia majoră a cursurilor de apă, respectiv din secţiunile de scurgere a podurilor şi podeţelor. Având în vedere că au primit informaţia autorizată, transmisă de inspectoratul judeţean, privind avertizarea hidrologică, le reamintim primarilor că au obligaţia să avertizeze populaţia prin aducerea la cunoştinţă a informaţiilor preventive necesare, inclusiv să asigure permanenţa la sediul primăriei în vederea primirii prognozelor şi avertizărilor meteorologice ce vor fi transmise ulterior.




21 de accidente de circulaţie înregistrate săptămâna trecută în judeţ

Din analiza efectuată de poliţiştii rutieri asupra dinamicii accidentelor de circulaţie şi a consecinţelor acestora, pentru perioada 12 mai  – 04 mai a.c., a rezultat faptul că, la nivelul judeţului Constanţa, în perioada anterior menţionată, s-au înregistrat 21 accidente de circulaţie, dintre care 9 uşoare şi doar două grave, toate acestea soldate cu o persoană decedată, 2 persoane rănite grav şi 36 rănite uşor.

Principalele cauze de producere ale acestor accidente au fost traversarea neregulamentară a pietonilor – 6 accidente, neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers şi viteza  neadaptată la condiţiile de drum – 4 accidente pentru fiecare cauză.

Distribuţia accidentelor în funcţie de zilele săptămânii se situează astfel: luni s-au produs 5 accidente, joi şi sâmbătă câte 4 accidente, marţi, miercuri, vineri şi duminică câte două accidente în fiecare zi.

Cele mai multe accidente s-au produs în perioadele de vârf (dimineaţa, la prânz şi după-amiaza), între orele 8 şi 9, 13 şi 14, 15 -16, 16 şi 17, fiind înregistrate câte 3 accidente pentru fiecare oră menţionată anterior.

În referire la mediul de producere a accidentelor rutiere, apare cu o uşoară preponderenţă de producere a acestora în zonele aglomerate. Astfel, în perioada analizată, în municipiul Constanţa au avut loc 14 accidente, dintre care 5 accidente au fost înregistrate pe principalele bulevarde, 9 fiind înregistrate pe diferite alte străzi, restul de 7 producându-se pe drumurile naţionale din judeţ.




Primăria zice că, de miercuri, începe strângerea câinilor maidanezi. Câştigătorul licitaţiei, ţinut la secret?

Se pare că licitaţia privind concesionarea Serviciului Ecarisaj către o firmă privată a avut succesul scontat de Primărie: contractul cu societatea câştigătoare va fi semnat, potrivit declaraţiilor edilului Cristian Radu, în cursul zilei de marţi, 20 mai ac. Aşa se face că, de miercuri, se trece la strângerea căţeilor fără stăpân. După cele două săptămâni în care câinii vor fi ţinuţi în Biobază (unde vor fi deparazitaţi, vaccinaţi şi trataţi), în cazul în care nu vor fi revendicaţi, aceştia vor fi eutanasiaţi.

Primăria îi avertizează şi pe deţinătorii de animale de casă (câini sau pisici), că au obligaţia să le înregistreze la Biroul de Registratură, până la finele anului. Tot până pe 31 decembrie 2014, animalele trebuie vaccinate, sterilizate şi microcipate.

Revenind la finalul unei licitaţii care va rezolva, spune administraţia locală, problema celor circa 4.000 de câini fără stăpân, am fi dorit să vă prezentăm şi cine este câştigătorul şi, implicit, viitorul „salvator“ al Mangaliei. Deşi este o informaţie publică, iar ziarul nostru a înaintat o cerere oficială în acest sens, Primăria ne-a refuzat, solicitarea, până în momentul apariţiei articolului. În cazul în care va frunzări Legea 544/2001 cu care se şi mândreşte, dealtfel, pe site-ul său oficial, mangalia.ro, vom oferi Primăriei posibilitatea de a ne comunica câştigătorul licitaţiei publice.




Deşi şi-a crescut organigrama cu peste 100 de posturi, primăria nu-şi găseşte specialiştii: are nevoie de consultanţă de aproape 5,5 miliarde de lei vechi!

Consilierilor locali li s-a propus, spre aprobare, în şedinţa ordinară ţinută acum câteva zile, o rectificare bugetară de 22,5 milioane de lei. Cele mai „fericite“ servicii, cărora li s-au suplimentat, generos, fondurile sunt următoarele: Autorităţile executive, Ordinea Publică, Asistenţa Socială şi Dezvoltarea Publică, neuitând, însă, Salubrizarea sau Energia.

Prin urmare, Autorităţile executive (Primăria) au primit o „porţie“ de 1.681.000 lei, pe care, generos, i-au împărţit, printre altele, pentru: telefonie, poştă, internet – 50.000 de lei (suma totală ajungând, până acum, la 350.000 de lei), materiale şi servicii cu caracter funcţional – 195.000 de lei (415.000 lei), deplasări în ţară şi străinătate – 25.000 lei (75.000 de lei până la ora actuală), echipamente, software şi IT – 40.500 de lei.

În plus, pentru „Consultanţă“, primăria, instituţie ce pare că nu îşi găseşte deloc specialişti printre proprii angajaţi, deşi a angajat peste 100 de noi funcţionari, va scoate, în plus, din banii publici, 225.000 de lei (ridicând suma totală la 545.000 lei), iar pentru „Reclamă şi Publicitate“ – 143.000 lei (aducând suma totală, pentru primul semestru al anului, la acest capitol, la aproape 200.000 de lei).

Salubrizarea, suplimentare de 3 milioane de lei!

Consilierii locali au aprobat, deasemenea, sumele necesare procesului de votare: 267.000 lei pentru secţii şi 67.000 de lei pentru salariile preşedinţilor acestora.

Ordinea Publică are, de la aleşii locali, un „supliment“ de 370.000 de lei, pentru „materiale“, unul dintre cele mai încărcate subcapitole fiind cel al deplasărilor: 107.8000 lei (cu un total, până acum, de 127.0000 lei). În ceea ce priveşte „Învăţământul“, aici sumele alocate suplimentar sunt pentru cheltuieli materiale – 418.000 lei, tabere de copii – 350.000 lei, investiţii – 1,7 milioane de lei şi burse şcolare – 352.580 lei. Centrul Cultural Mangalia a primit 153.000 de lei, ce vor fi folosiţi pentru salariile angajaţilor.

Capitolul Asistenţă Socială a fost rectificat, suplimentar, cu 2 milioane de lei, dintre aceştia materialele şi ajutoarele primind 1,6 milioane de lei (ajutoarele către pensionari crescând cu 650.000 de lei, suma finală, până în prezent fiind de 2 milioane de lei), iar investiţiile – 225.000 lei.

În ceea ce priveşte Dezvoltarea Publică, aici vorbim despre 884.500 alocaţi investiţiilor primăriei, 4,5 milioane de lei – transferuri ADPP şi 244.000 lei cheltuieli materiale Serviciul Social (bani folosiţi pentru Biobază şi Clubul Pensionarilor, acestea utilizând, din bani publici 1,2 milioane de lei, pe 2014).

În fine, Salubrizarea a primit, dintr-un condei, un supliment de 3 milioane de lei, iar subvenţiile pentru energie termică – 3 milioane de lei, în timp ce cheltuielile pentru investiţiile primăriei (tot la capitolul „Energie“) au fost rectificate, în plus, cu 3,8 milioane de lei.

Proiectul propus aleşilor va mai fi dezbătut şi mâine, la primărie, întrucât consilierii locali mai doresc unele amendamente.




80.000 de lei pentru Carnavalul Copiilor de 1 Iunie. Primăria promite că fiecare copil va primi de la un premiu la… o acadea!

Consilierii locali au aprobat, ieri, alocarea a 80.000 de lei (800 de milioane de lei vechi) pentru organizarea „Carnavalului Copiilor“, eveniment ce va avea loc pe 1 Iunie. Manifestarea va cuprinde, printre altele, defilarea elevilor de la toate unităţile de învăţământ, concursuri de face-painting, un spectacol pe scena-scoică din Portul Turistic, pinata, concurs de pantomimă, desene pe asfalt.

Potrivit declaraţiilor angajaţilor primăriei, cei 80.000 de lei vor fi cheltuiţi pe 1.000 de premii a câte 40 de lei pentru elevii care vor câştiga concursurile din cadrul evenimentului, dar şi pentru sonorizare, animatori şi… acadele! Cum tocmai fusese discutat subiectul crizei banilor din şcoli (directorii unităţilor de învăţământ afirmând că s-ar mulţumi şi cu modica sumă de 2.000 de lei cu care să îşi poată achiziţiona „consumabile“), consilierul Ghiulgiean Membulat a susţinut propunerea ca, şcolile cărora le lipsesc copiatoare să primească, în cadrul sumei de 80.000 de lei, câte un astfel de aparat.

O altă problemă a fost ridicată de alesul local Paul Foleanu, care a arătat că, în cazul unui control al Curţii de Conturi, va fi greu să se facă dovada că sumele pentru „acadele“ au fost chiar cheltuite pentru micuţii participanţi.

Proiectul a „trecut“ cu unanimitate voturilor consilierilor locali.




Directorii spun că şcolile sunt subfinanţate. Suma necesară fiecărei unităţi? 2.000 de lei! „Investiţiile în clase se fac din banii părinţilor!“

Consilierul local, prof. Gheorghe Mazâlu, a ridicat, în cadrul ultimei şedinţe ordinare, o problemă spinoasă pentru sistemul de învăţământ din localitate. Acesta a afirmat că are sesizări din partea unităţilor de învăţământ că, din cauza subfinanţării, unele dintre acestea nu vor putea susţine examenele de evaluare din luna iunie. „Există probleme cu materialele de curăţenie, cu birotica, cu hârtia, cu tonerul… S-a trecut la strângerea de bani de la copii, pur şi simplu nu au de unde să facă rost de sumele necesare. Sunt două şcoli unde nu există copiatoare, acolo există pericolul să nu se poată organiza examenul de evaluare“. Prof. Mazâlu mai spune că, discutând cu directorii de şcoli, aceştia au spus că suma necesară fiecărei unităţi ar fi de circa 2.000 de lei, bani cu care şi-ar acoperi minimum de necesităţi. În acest sens, mai spune alesul local, s-au făcut o serie de referate, înregistrate la primărie, dar care nu au primit niciun răspuns.

Cerinţele directorilor amintiţi de consilierul local au stârnit indignarea edilului local, Cristian Radu, care afirmă că, dacă au astfel de doleanţe, managerii şcolari ar trebui să vină la primărie să ceară bani, personal: „Nu am fost informat, nu am de unde să ştiu. Dacă aşteptăm la primărie toate soluţiile, nu vom găsi niciodată. Dacă mă invită, voi merge în şcoli. Dacă nu sunt invitat, eu nu intru în şcoală“, a replicat primarul urbei. „Directorii ţin legătura cu primăria, nu cu dumneavoastră, direct, pentru că nu au acces…“, a mai adăugat prof. Mazâlu.

„De-a lungul timpului, în şcoli nu s-a investit, ci s-a cheltuit. Mie nu-mi plac sălile de curs“, a mai spus primarul, care a fost, însă, contrazis de către consilierul Paul Foleanu: „Cei mai mulţi bani nu au venit de la primărie, ci de la părinţi. De bani publici şcolile au beneficiat foarte puţin, vorbim aici despre sume date de părinţi, pentru videoproiectoare, table interactive etc. Ni se cer bani la şedinţele cu părinţii, un lucru ce nu este normal“…




Ce părere are primarul Cristian Radu referitor dispariţia spaţiilor verzi din oraş: „Tot oraşul va fi curăţat“! Consilierii nu au nimic împotrivă (video)




„Levent Market“ împlineşte 20 de ani de activitate

Magazinul „Levent Market“, unul dintre cele mai cunoscute unităţi de alimentaţie din Mangalia a împlinit 20 de ani de existenţă. Cu această ocazie, clienţii ce trec, astăzi, pragul supermarket-ului, sunt întâmpinaţi cu dulciuri şi baloane. Levent Beghim, patronul magazinului, ne-a spus că unitatea a fost deschisă în 1994, pe un loc unde, înainte, existau numai garaje.

„Magazinul a avut, întotdeauna, acelaşi profil, cel de alimentaţie publică. Au fost făcute, în schimb, o serie de modernizări, atât în interior, cât şi în exterior. Lanţul nostru de unităţi alimentare mai cuprinde câte un magazin în Saturn şi Neptun şi unul pe Strada Rozelor. Mă bucur că am reuşit performanţa de a atinge 20 de ani de activitate, e un record cu care foarte puţini agenţi economici cu profilul nostru se pot lăuda, ne-a declarat Levent Beghim.




Transporturi de aproximativ 3 tone de peşte din specia calcan interceptate de poliţiştii de frontieră constănţeni

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au interceptat pe raza judeţului Constanţa două transporturi de peşte din specia calcan, în cantitate de 2.669 kilograme, pe care doi cetăţeni bulgari şi un român intenţionau să le scoată din ţară prin P.T.F. Vama Veche, fără a deţine documente legale.

În data de 14.05.2014, în jurul orei 19.00, lucrători ai Grupului de Nave Constanţa au oprit pentru control, în baza unei informaţii, o autoutilitară marca Iveco, înmatriculată în R. Bulgaria, în care se aflau doi cetăţeni bulgari, Pavel B., Ilian I. şi un român, Bogdan B. În urma controlului, in autoutilitara a fost descoperită cantitatea de 1.500 kilograme din specia calcan, pentru care persoanele in cauza au prezentat documente fiscale neconforme cu cantitatea transportată. Din declaraţiile celor trei persoane a rezultat faptul că marfa trebuia să ajungă în R. Bulgaria.

Având suspiciuni cu privire la legalitatea transportului şi provenienţa peştelui, poliţiştii de frontieră au ridicat întreaga cantitate de peşte în vederea continuării cercetărilor. După 24 de ore, în data de 15.05.2014, în jurul orei 19.30, în P.T.F. Vama Veche s-au prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră de ieşire din ţară aceiaşi cetăţeni bulgari şi cel român, care călătoreau cu acelaşi mijloc de transport.

În urma controlului autoutilitarei a fost identificată cantitatea de 1.169 peşte din specia calcan, pentru care bărbaţii în cauză au prezentat alte documente fiscale, tot neconforme cu transportul efectuat. Din verificări a rezultat că ambele transporturi de peşte erau expediate de la o firmă din judeţul Constanţa pentru o societate comercială din R. Bulgaria.

Poliţiştii de frontieră au ridicat în vederea continuării cercetărilor autoutilitara şi mai multe documente fiscale, iar cantitatatea totală de peşte a fost predată spre valorificare unor societăţi comerciale de profil, conform procedurilor legale. Cercetările sunt continuate de poliţiştii de frontieră constănţeni, în cooperarare cu reprezentanţi ai  Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură – Direcţia Maritimă Constanţa, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanţa.

Cei doi cetăţeni bulgari şi cel român, cu vârste cuprinse între 40 şi 56 ani, sunt cercetaţi pentru săvârşirea infracţiunilor de evaziune fiscală, respectiv complicitate la evaziune fiscală, fapte prevăzute şi sancţionate de art. 9, lit. b din Legea 241/2005, şi „deţinerea, transportul sau comercializarea fără documente legale a peştelui, icrelor ori produselor din peşte”, faptă prevăzută şi sancţionată de art. 64 din O.U.G. 23/2008 modificată şi aprobată prin Legea 317/2009, cu aplicarea art. 38 din Codul Penal privind concursul de infracţiuni.




Mircea Banias vine, astăzi, la Mangalia

Senatorul Mircea Banias, se va afla, astăzi, de la orele 16.00, la sediul filialei locale a Partidului Conservator Mangalia. Scopul întâlnirii dintre membri PC şi senatorul Banias este acela de discutare a pregătirii activităţii filialei Mangalia pentru alegerile europarlamentare, în cadrul alianţei PSD-PC-UNPR.