3 decembrie 2024 19:51

Semiran Abdurefi, candidatul USR pentru Primăria Mangalia: „Șantierul Damen se află, chiar în acest moment, în cea mai gravă situație de la înființarea sa din 1980, riscând să fie tras pe linie moartă”

Damen pustiu

Dacă nu se face ceva pentru a împiedica încetarea activității șantierului din Mangalia, vor avea de suferit atât Mangalia cât și restul localităților din sudul județului Constanța, care depind de locurile de muncă de aici. Este vorba despre cei 1500 de angajați ai șantierului și familiile lor!

În anul 2021, atunci când USR era la guvernare, am propus doi profesioniști din domeniul naval, care au intrat în Consiliul de Administrație al Șantierului, oameni care lucraseră anterior în șantierul din Mangalia ani de zile.
În acea jumătate de an, perioada în care au fost în consiliu, începuseră discuțiile cu conducerea șantierului și cu Ministerul Economiei pentru a redresa activitatea din șantier, însă încheierea guvernării USR/PNL și unirea PNL cu PSD în noua guvernare, a înlocuit profesioniștii din CA cu oameni care nu au mai urmărit să apere interesul șantierului și al celor care muncesc acolo, a lăsat șantierul naval din Mangalia să ajungă în punctul în care riscă să se închidă complet.
Dacă statul român nu mai are de gând să construiască corvetele mult-trambitate în șantierul din Mangalia, dacă nu are în plan nici să construiască altele tipuri de nave, iar Damen nu poate atrage alte comenzi din piața internațională, asta nu înseamnă că șantierul naval din Mangalia trebuie lăsat să moară!
Avem sute de profesioniști care lucrează în șantier, oameni pe care nu ne permitem sa îi pierdem!
Statul român, care deține cota majoritară din acțiunile șantierului, are obligația de a face tot posibilul ca activitatea de aici să continue, sub orice formă! Daca nu putem atrage comenzi din domeniul naval, trebuie atrase comenzi din alte industrii, cum ar fi cea feroviară, auto, industria de apărare, etc.
Fie că este vorba despre domeniul naval, sau alte domenii industriale, cum ar fi cel feroviar, auto sau industria de apărare, că tot avem un război la graniță, angajații din șantier sunt oameni bine pregătiți care știu ce au de făcut în domeniul lor de activitate. Citez câteva persoane care muncesc în șantierul Mangalia, cu care am vorbit în momentul în care am atras atenția asupra pericolului de încetare a activității din șantier: „fie că sudăm pentru vapoare sau pentru trenuri, munca noastră este aceeași”.
Avem un șantier funcțional, cu o platformă industrială care produce tubulatură, confecții metalice, etc și cu activități precum prelucrări mecanice, vopsitorii electro, etc. Guvernul României, prin Ministerul Economiei, are obligația de a fructifica această capacitate de productie, resursa umană și poziția strategică a șantierului pentru ca angajații de aici să își păstreze locurile de muncă, industria țării să continue să se dezvolte, iar statul să facă profit pentru a avea bani de investiții.
Propun tuturor formațiunilor politice din Mangalia sa lăsăm la o parte diferențele dintre noi și să facem front comun pentru salvarea șantierului din Mangalia și a tuturor locurilor de muncă de aici.
Scopul politicii este de a îmbunătăți viața oamenilor pe care ii reprezentam, iar in acest moment este absolut crucial să punem împreună presiune la nivel ministerial și guvernamental pentru a împiedica acest dezastru iminent pentru economia din Mangalia și pentru locuitorii săi.
Comandat de Uniunea Salvați România,
pentru Ediția de Sud, www.editiadesud.ro
CUI mandatar financiar coordonator: 41240005