Specialişti de la Petroşani analizează, mâine, deşeurile de pe nava „Flaminia“. DMHI admite că, potrivit unui buletin de analiză, „există suspiciunea că unul dintre deşeuri se poate aprinde“
Nava „Flaminia“, ce urmează a fi ancorată, pentru reparaţii, în Şantierul Naval Daewoo Mangalia, a stârnit o intensă polemică, de câteva luni de când s-a aflat că, la bordul său s-ar putea afla substanţe periculoase atât pentru mediul înconjurător cât şi pentru cetăţenii ce locuiesc în preajma DMHI.
Cum un punct de vedere oficial al şantierului s-a lăsat aşteptat, pe marginea ancorării navei la cheul din Mangalia s-au ţesut o serie de speculaţii. Acestea au determinat conducerea unităţii să ia, în cele din urmă, o poziţie oficială. În cursul acestei zile, DMHI a înaintat un comunicat de presă, în care se arată, printre altele, că „Daewoo Mangalia Heavy Industries S.A., împreuna cu colaboratorii săi specializaţi şi certificaţi de autorităţile române competente au redactat în detaliu procedurile de lucru privind operaţiunile de neutralizare/valorificare a deşeurilor de la bordul navei. Aceste proceduri au fost comunicate spre avizare autorităţilor competente, cu prerogative de control şi supraveghere, prin prisma HG 788/2007 (…). Materialul de protecţie şi izolare a spaţiilor de lucru (geomembrana) a fost aprovizionat şi va fi montat de către specialişti, în vederea protejării mediului şi a evitării poluărilor accidentale, de îndata ce se va acorda permisiunea de intrare a navei la cheu. Întrucât, conform unui Buletin de analiză există suspiciunea că unul dintre deşeuri se poate autoaprinde, DMHI a solicitat de la INCD INSEMEX Petroşani o expertiză tehnică şi efectuarea unei evaluări a riscului de inflamabilitate pentru a stabili măsurile de siguranţă necesare. Prelevarea de probe, cu echipa de specialişti de la INCD INSEMEX, se va efectua marţi, 30 aprilie 2013“.