23 noiembrie 2024 0:10

Studiu APC: Numai 2 din 10 beri respectă legea germană a purităţii berii!

Berea trebuie să conţină apă, malţ din orz, hamei, iar fermentarea să fie facută de drojdii sălbatice, nu de drojdii adăugate!
6 din 10 beri sunt ambalate în sticlă cu capacitatea de 330 ml!
Bere cu agent de spumare!
Bere colorată cu caramel amonical!
Bere cu azot!
Bere cu amidon de porumb!
Bere cu fulgi de ovăz!
Bere cu adaos de vitamina C !
Jumătate dintre băutorii de bere consumă bere la PET!
Numai 30% dintre români consumă bere ambalată în sticlă de sticlă!
Pentru a obţine un litru de bere se consumă 3 litri de apă!
Un român consumă, în medie, 85 litri de bere pe an!
Berea este cea mai consumată băutură din lume după apă şi ceai!
Numai 2 din 10 beri sunt nepasteurizate!
Berea nepasteurizată este o sursă de vitamine din complexul B (B2, B3, B6, B9 si B12)!
Timpul de fermentaţie al berii variază între 15 zile şi 240 zile!
Termenul de valabilitate al berii este cuprins între 6 luni şi 24 luni!
Temperatura de păstrare la bere variază între 4 şi 24 grade Celsius!
Berea conţine calciu, magneziu, siliciu, fosfor, iod şi potasiu!
Un pahar de bere de 250 ml poate conţine între 62,5 kcal şi 180 kcal!
Una din 10 beri este nefiltrată!
Berea nefiltrată este mai bogată în substanţe nutritive!
Una din 10 beri este artizanală!
Berea artizanală este berea fabricată după o reţetă tradiţională sau inovativă!
Berea de fermentaţie înaltă (14-25 de grade Celsius) este berea tip Ale!
Berea de fermentaţie joasă (5-13 de grade Celsius) este berea tip Lager (Pilsner, Special şi Extra Lager)!
Temperatura de servire a berii depinde de tipul de bere şi variază între 3 şi 10 grade Celsius!
Asociația Pro Consumatori (fostă Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România – APC România, înfiinţată în anul 1990), organizaţie certificată de Guvernul României în anul 2005 ca fiind de utilitate publică, membră a Organizației Europene a Consumatorilor, a analizat conţinutul a 100 mărci de bere ambalate în sticlă de sticlă şi comercializate în marile structuri comerciale.
Acest studiu face parte din Campania Națională de Informare și Educare: ”Să învățăm să înțelegem eticheta!”. Prin această campanie, experții Asociației Pro Consumatori (APC) își propun să-i învețe pe consumatori să înțeleagă eticheta produselor astfel încât să facă achiziții în cunoștință de cauză pentru familiile lor. Studiul a fost realizat de către o echipă de experți ai APC, coordonați de către conf. univ. dr. Costel Stanciu.