Deşi trăiesc din turism, agenţii economici nu par interesaţi să redreseze activităţile sezoniere din staţiuni

Întâlnirea de luni, după-amiază, organizată de Primăria Mangalia, în sala de spectacole a Casei de Cultură, a încercat să aducă puţină lumină în haosul în care a fost aruncat, în ultimii ani, turismul litoralului sudic. La invitaţia, lansată de către Primărie, nu au răspuns decât foarte puţini agenţi economici, ce desfăşoară activităţi în domeniul turismului, motiv pentru care absenţii au fost apostrofaţi de către edilul municipiului ce aşteaptă un mai mare interes din partea hotelierilor, dar nu numai.

De la agenţii economici, care s-au aflat în sală, dar şi de la cei care nu au onorat invitaţia sunt aşteptate propuneri în scris, teremenul limită fiind 25 octombrie. Toate iniţiativele vor fi analizate, centralizate şi, ulterior, se vor regăsi în statutul Oficiului Local de Turism ce va deveni funcţional spre sfârşitul acestui an.

Un prim pas în reorganizarea turismului a fost împărţirea staţiunilor sudice în patru zone coordonate de către consilieri locali care şi deţin afaceri în domeniu. Zona 1, Saturn, îi are ca responsabili pe Linica Stan şi Leonard Tănase, zona II, Venus – Ghiulgiean Membulat,

Sorin Andrei, Jupiter – Cap Aurora, zona III – Ion Mincă, Ion Petcu, iar zona IV, reprezentată de Neptun-Olimp – Levent Beghim, Cristian Drăgan, Dan Moldovan.  În acelaşi timp, va fi adoptat un regulament pe care toţi agenţii economici vor obligaţi să-l respecte potrivit termenelor prevăzute. „În general, agenţii economici aşteaptă ca Primăria să le facă curăţenie, motiv pentru care foarte multe unităţi arată foarte rău, nu sunt plantate flori, faţadele sunt scorojite. Din această cauză, turiştii îi ocolesc şi se plâng de aspectul staţiunilor. Îi vom sprijini pe întreprinzători, dar aceştia vor avea şi obligaţii”, a declarat primarul Cristian Radu.

Printre aspectele negative ale turismului din zona noastră au fost enumerate  numărul mare de câini fără stăpân, lipsa divertismentului şi infrastructura precară.

2 Comments

  1. În opinia mea agenţii economici au tradus această acţiune ca fiind una care „precede” campanie electorală…mai exact o poleire de imagine !

  2. De cind e specialist in turism Tanase Leonard? Numai profesionisti in Consiliul Local… Dar asa este la noi, ajungi in politica sau administratie daca ai bani, nu minte!

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*