Premieră la Daewoo Mangalia: în prezenţa a 150 de invitaţi, a avut loc triplul botez al petrolierelor Elias Tsakos, Thomas Zafiras şi Leontios H.
O premieră în istoria Şantierului Naval Daewoo Mangalia Heavy Industries a avut loc, astăzi, în prezenţa a peste 150 de invitaţi de peste hotare şi a câtorva sute de angajaţi ai companiei. Este vorba despre ceremoniile de botez a trei nave de tip „petrolier“, cu capacitate de 112,700 tdw: M/V Elias Tsakos, M/V Thomas Zafiras şi M/V Leontios H.
Evenimentul reprezintă un motiv de mândrie pentru angajaţii Daewoo Mangalia, navele ce şi-au primit botezul astăzi fiind dotate cu cele mai noi şi mai moderne sisteme de navigaţie, siguranţă şi confort. Contractul pentru cele trei nave a fost semnat de companie pe 10 decembrie 2013, iar lucrările au demarat în 2015. Cele trei petroliere sunt primele dintr-o serie de nouă nave, cu aceeaşi capacitate, ce vor fi livrate de Daewoo Mangalia în cursul anului viitor.
La triplul botez de astăzi, au fost prezenţi Tae Jin Hwang, preşedintele Daewoo Mangalia Heavy Industries, alături de fondatorul Grupului Tsakos, căpitan Panagiotis Tsakos, preşedintele TEN, Nikolaos Tsakos, ambasadorul Greciei în România, Vassiloconstandakis Grigorios. „Aş dori să salut, cu multă căldură, prezenţa tuturor invitaţilor noştri, care au traversat mările ca să fie alături de noi, la botezul celor trei nave“, a declarat Tae Jin Hwang, preşedintele Daewoo Mangalia Heavy Industries, care a ţinut, totodată, să îşi exprime deosebita apreciere şi respectul pentru angajamentul salariaţilor, colegilor şi colaboratorilor companiei Daewoo Mangalia.
„Naşele“ celor trei nave sunt Vasiliki Tsakos şi Maria Tsakos – M/V Elias Tsakos, Thomas Zafiras şi Dumitra Zafiras – M/V Thomas Zafiras şi Clio Hatzimichalis şi Alexia Hatzimichalis pentru M/V Leontios H. Toate cele trei nave au fost botezate în aplauzele celor prezenţi, „naşele“ reuşind, potrivit tradiţiei, să spargă sticlele de şampanie de coca navelor din prima încercare. „Fie ca Dumnezeu să binecuvânteze acest vapor şi pe marinarii săi!“, au urat naşele de botez ale celor trei nave.
Cei 10.000 de angajaţi DMHI pot sta liniştiţi: portofoliul companiei acoperă întreg anul 2017!
Potrivit conducerii companiei, astfel de proiecte constituie dovada clară că şantierul nu întâmpină niciun fel de probleme şi că, pentru anul viitor există comenzi ferme, astfel încât, cei 2.500 de salariaţi proprii, 1.000 de angajaţi ai societăţii subsidiare şi cei 6.500 de muncitori ai firmelor subcontractoare vor avea de muncă, la foc continuu.
Navele, ce aparţin unuia dintre cei mai puternici armatori din Grecia, Grupul Tsakos, au o lungime de 249,9 metri, lăţimea de 44 de metri, un pescaj de 21,2 metri, viteza garantată de 14,5 noduri şi o puetere a motorului de 11,820 Kw. „Astăzi am avut o ceremonie de botez pentru trei proiecte, dintr-o serie de nouă. Construcţia celor trei nave a demarat în 2015. Sunt nave de tip petrolier şi constituie o noutate tehnologică: toate echipamentele, sistemele tehnologice, sunt de ultimă generaţie, realizând aici, la Mangalia, un proiect de anvergură atât pentru Mangalia, cât şi pentru România“, a declarat, pentru „Ediţia de Sud“, directorul Diviziei Managementul Administraţiei, Mihai Andrei.
Tot acesta ne-a mai declarat că Societatea Daewoo Mangalia Heavy Industries are un potofoliu care acoperă inclusiv anul 2017: „Pentru anul în curs avem o capacitate de încărcare de 100%. Pe lângă angajaţii noştri, pe lângă muncitorii societăţilor subcontractoare, utilizăm o importantă resursă umană din zona şantierelor navale Tulcea, Brăila şi Galaţi. Aceste realizări ne dau un motiv de mândrie şi sper ca aceste proiecte să întărească optimismul angajaţilor noştri“, conchide directorul Diviziei Managementul Administraţiei, Mihai Andrei.
frumos dar exista acest dar cei ce au muncit din greu nu au loc in aceste imagini!
Acum aproximativ 3 luni de zile se băga frică în angajați ca se va înceta activitatea în acest șantier. :)) Uite așa băgau frică în angajați
Este frumos si emotionant cand D.M.H.I. este la ceasul bilantului activitatii sale !
Munca pe santier este f. grea si stresul maxim. Programul destul de lung .
Totusi faptul ca privatizarea acestui santier este un scces al politicii romanesti si partenerii coreeni sunt foarte seriosi este un lucru benefic pentru Mangalia.
Angajatii din Mangalia si zonele limitrofe au un loc de munca si asta inseamna” o paine”pentru ei si familiile lor.
Actualii guvernanti trebuie sa faca tot posibilul sa sustina existenta acestui santier !
Felicitari intregului personal ! La cat mai multe „botezuri ” de nave !
In 20 de ani de sclavie coreana s-au îmbogăţit foarte multi,dar nu muncitori.Suntem sclavi in tara noastra pe niste salarii de cacat pe care DMHI l-e ofera.
Ceremonia de botez a trei nave livrate in acelasi timp este meritul tuturor celor ce au muncit pentru a finaliza aceste proiecte. Munca in santierul naval nu e usoara, o stiu toti cei ce muncesc sau au muncit acolo…