30 octombrie 2024 5:51

Săptămâna “Școala Altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!” la „Ion Bănescu“

În cadrul Săptămânii “Școala Altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!”, 7-11.04.2014, cadre didactice de la Liceul Tehnologic “Ion Bănescu” din Mangalia au derulat cu elevii programe educaționale inițiate de Organizația Junior Achievement România, după cum urmează:

–          “Studii de caz BANI IQ”, program implementat de prof. Iuliana Corina Mihalache, prof. psiholog Alina Gabriela Băiașu, prof. Roxana Vasilescu, prof. Virginica Barabaș, prof. Maria Ciupercă.

Activitățile de educație financiară organizate au facilitat elevilor problematizarea unor situații în care se află sau ar putea să se afle (nevoia de a economisi pentru a-și cumpăra produse pe care și le doresc, decizia de a face un împrumut pentru a urma studiile la o universitate etc.) și înțelegerea responsabilităților, a avantajelor și dezavantajelor unor soluții la dileme financiare.

–          “Educația îți dă valoare!”, program propus de J.A.Romania în parteneriat cu BRD Groupe Societe Generale în scopul prevenirii abandonului școlar la nivel național și dezvoltării competențelor profesionale ale elevilor;

Prof. Iuliana Corina Mihalache, prof. psiholog Alina Gabriela Băiașu, prof. Virginica Barabaș au organizat diverse activități (dezbatere, scenetă, studiu de caz) care au oferit ocazia elevilor de a conștientiza beneficiile și costurile educației, de a înțelege că un nivel ridicat de educație scade riscul de a fi șomer, de a trăi în sărăcie, oferă mai multe opțiuni și oportunități în carieră, un nivel ridicat al câștigurilor, un loc de muncă bun și, implicit, o viață calitativă.

–          “Job Shadow Day”, program internațional de dezvoltare și formare profesională, a fost  implementat de prof. psiholog Alina Gabriela Băiașu, prof. Roxana Violeta Vasilescu.

Elevii au petrecut 4-5 ore într-o zi în umbra părinților / a unor persoane angajate într-o companie sau instituție, la locul de muncă al acestora. Această experiență de învățare practică le-a prilejuit familiarizarea cu responsabilitățile, atribuțiile unor posturi de muncă, exersarea abilităților impuse, chestionarea părintelui / persoanei angajate cu privire la motivația de muncă, studiile necesare, oportunitățile de dezvoltare personală / profesională, munca în echipă etc.

Feed-back-ul oferit ulterior de elevi a fost unul pozitiv. Elevii au declarat că Job Shadow Day a reprezentat pentru ei o ocazie de a petrece timp în mediul real de muncă, alături de părinți, de a lucra în echipă, de a înțelege că educația școlară și extrașcolară, cât și specializarea post-școlară sunt necesare pentru obținerea succesului profesional.