Evenimente de 500.000 de lei din taxa de promovare turistică
Municipiul Mangalia şi staţiunile din sudul litoralului vor fi promovate, la începutul anului viitor, la numai puţin de trei târguri naţionale şi internaţionale. Este vorba despre Târgul de Turism de la Varşovia (martie 2015), cel de la Chişinău (martie 2015) şi Târgul de Turism de la Romexpo, Bucureşti (martie 2015). Prezenţa staţiunilor sudice româneşti la aceste manifestari de promovare va fi posibilă în urma aprobării, de către Consiliul Local Mangalia, a bugetului de publicitate şi evenimente pentru perioada octombrie 2014 – martie 2015. Banii provin din taxa de promovare turistică, încasată de primărie de la agenţii economici din zonă şi colectată la bugetul local până la 30 septembrie 2014.
Suma aprobată de aleşii locali pentru promovarea oraşului este de 559.294 lei, din care 500.000 de lei vor fi cheltuiţi pentru evenimentele ce vor fi organizate la finele acestui an şi începutul celui viitor. Potrivit proiectului de hotărâre, 165.000 de lei vor fi cheltuiţi pentru materiale tipărite (harta Mangaliei şi staţiunilor, ghidul turistic al oraşului, mape de prezentare, sacoşe, calendare, agende etc), alte 30.000 de lei pentru materiale audio şi video (clipuri video şi spoturi audio cu prezentarea obiectivelor turistice, arheologice etc şi promovarea acestora în mass-media), iar 210.000 de lei vor merge către participarea la cele trei târguri de turism menţionate anterior.
În fine, 95.000 de lei din taxa de promovare vor fi alocaţi organizării de evenimente ale primăriei, în colaborare cu instituţii publice. Printre acestea se numără Ziua Armatei (25 octombrie), Ziua Şcolii de Aplicaţie a Forţelor Navale (1 noiembrie), Ziua Dobrogei (14 noiembrie), Ziua Naţională a României (1 Decembrie), Sărbătorile de Crăciun (24-31 decembrie), Revelion 2014 (spectacole de colinde şi un târg dedicat trecerii dintre ani), Ziua Unirii (24 ianuarie 2015), 1 şi 8 Martie.
Taxa de promovare a fost introdusă ca venit cu destinaţie specială la bugetul local în 2010.