Pe mai multe drumuri, circulația se face doar pe un sens

Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Constanţa face următoarele precizări:

Și la această oră se acționează cu utilaje specializate pe toate drumurile naționale și drumurile județene pentru deszăpezire.

La ora remiterii acestei informări, sunt deschise și se circulă pe un fir pe următoarele drumuri județene:

DJ 391 Mangalia-Negru-Vodă;

DJ 391 int. DJ 392 Negrești-Cobadin-Mereni-Topraisar;

DJ 395 int DN 38 Chirnogeni-Plopeni;

DJ 308 Mereni-Lanurile-Ciocârlia de Sus;

DJ 381 Medgidia-Ciocârlia de Sus;

DJ 226 Lumina (int DN 22) – Năvodari-Corbu;

DJ 391 A Oltina – Băneasa.

Elicopterul SMURD a plecat spre localitatea Ostrov, pentru a prelua o urgența medicală. Este vorba despre o fetiță de 7 ani, diagnosticată prezumtiv cu abdomen acut.

ISUJ Constanța face apel către toți cetățenii județului Constanța să nu plece la drum din localitățile în care se află în prezent! Dacă este necesar să părăsească localitatea și întâmpină probleme să sune de urgență la 112.




În plin viscol, hoții au golit boxele blocurilor de la MI Dobrogeanu. Oamenii legii ”răsar” doar când se face tam-tam cu presă

O nouă serie de spargeri s-a consumat în noaptea de miercuri spre joi, în cartierul de blocuri MI Dobrogeanu. Fără să fie deranjați de viscol, rău-făcătorii au distrus încuietorile tuturor boxelor din blocul A04. Din cămări, hoții au sustras alimente, conserve pentru iarnă (murături, zacuscă etc.), vin, țuică, scule și alte provizii pentru iarnă. În schimb, hoții au strâmbat din nas la vederea unor covoare, pături, plăpumi și lenjerii de rezervă pe care le-au lăsat la locul lor.

Disperată, o femeie în etate, a izbucnit în plâns la vederea oamenilor legii, cărora le-a spus că hoții au lăsat-o fără toate proviziile cumpărate pentru iarnă. ”Am o pensie de 600 de lei, iar soțul nu lucrează. Cu ce o să mai cumpăr eu mâncare? Cum o să trec iarna, după ce hoții mi-au luat tot ce pusesem în boxă? Ne-am săturat să ni se fure bunurile din casă și boxe!”, s-a plâns femeia.

La fața locului, și-au făcut apariția pentru efectuarea cercetărilor și luarea declarațiilor păgubiților lucrători ai Poliției Locale și Naționale, dar și reprezentanți ai Primăriei.

Cu toate că astfel de cazuri sunt arhicunoscute, hoții făcând legea, de ani buni, în cartierrul MI Dobrogeanu, până acum nu s-a luat nicio măsură concretă, inițiative existând doar la nivel declarativ. Așa se face că de la închiderea secției de poliție, romii, ce stau în barăci, acționează, zi și noapte, după bunul plac. Astfel, în zonă, predomină furturile și tâlhăriile, cetățenii de la blocurile din apropiere trăind în teroare. Mai mult decât atât, în urmă cu câteva seri, un alt bloc din cartier a fost luat cu asalt de hoți, fiind ”vânate” tot boxele cu alimente și unelte.

Reprezentanți ai Primăriei Mangalia au declarat pentru ”Ediția de Sud” că vor fi luate măsuri urgente, concretizate prin amplasarea unei patrule care să supravegheze zona permanent. Să sperăm că acest lucru se va întâmpla, iar infractorii să fie identificați și trași la răspundere.




Acțiuni de deszăpezire a drumurilor județene și naționale

Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Constanţa face următoarele precizări:

Și la această oră se acționează cu utilaje specializate pe toate drumurile naționale și drumurile județene pentru deszăpezire.

La ora remiterii acestei informări, sunt deschise:

DN 3 Constanța – Murfatlar;

DN 22C Murfatlar – Cernavodă;

DN 38 Agigea – Negru Vodă;

DN 39 Constanța – Vama Veche;

DJ 222 Mihail Kogălniceanu – Cuza Vodă;

DJ 226 Năvodari – Lumina DN 22;

DJ 381 Medgidia – Ciocârlia;

DJ 308 Ciocârlia – Lumina;

DJ 395 Plopeni – Chirnogeni DN 38.

De asemenea, informăm toți cetățenii că pe DN 2A Constanța – Ovidiu – Mihail Kogălniceanu se circulă controlat și în convoi, cu antemergător de la Serviciul Rutier Constanța. Facem un apel către toți cetățenii județului Constanța să nu plece la drum din localitățile în care se află în prezent! Dacă este necesar să părăsească localitatea și întâmpină probleme să sune de urgență la 112.




BMW X5 furat din Slovacia, descoperit în P.T.F. Vama Veche

În ultimele 48 ore, poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au desfăşurat activităţi specifice în zona de competenţă care au vizat supravegherea şi controlul frontierei de stat, prevenirea şi combaterea eficientă a migraţiei ilegale şi infracţionalităţii transfrontaliere în zonele de competenţă, precum şi asigurarea unui climat de ordine şi siguranţă publică. Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au depistat în Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche un autoturism marca BMW X5 care figurează ca fiind furat din Slovacia.

În data de 28.01.2014, în jurul orei 23.30, în P.T.F. Vama Veche s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră cetăţeanul român G.G., în vârstă de 43 ani, la volanul unui autoturism marca BMW X5. În urma verificărilor a fost constatat faptul că autoturismul figurează ca fiind furat din Slovacia. Persoana în cauză, domiciliată pe raza municipiului Constanţa, a declarat faptul că a achiziţionat autoturismul de la un cetăţean român, fără a cunoaşte faptul că acesta este furat.

Autoturismul, evaluat la aproximativ 16.000 euro, a fost indisponibilizat la sediul Grupului de Nave Mangalia, pentru continuarea cercetărilor. Poliţiştii de frontieră i-au întocmit cetăţeanului român dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de „complicitate la furt”, faptă prevăzută şi sancţionată de art. 26 raportat la art. 208 Cod Penal.




La ora 8.00, DN 39 a fost redat traficului numai pentru autoturismele sub 7,5 tone

Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Constanţa face următoarele precizări:

La această oră, se acționează pe toate drumurile naționale și drumurile județene pentru deszăpezire.

La ora 8:00, s-a redeschis DN 39 Constanţa – Mangalia, însă numai pentru autoturismele de până la 7,5 tone, iar la ora 08:45 s-au redeschis DN 3 şi DN 22C, cu aceeaşi restricţie. Reprezentanții ISUJ Constanța fac apel către toți cetățenii județului Constanța să nu plece la drum din localitățile de unde se află în prezent, iar dacă întâmpină probleme să sune de urgență la 112.




La Mangalia se fac înscrieri pentru cursuri de cameriste

AJOFM Constanța organizează la Mangalia cursuri gratuite de calificare în meseria de cameristă. Sunt acceptate toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă.

Relații și înscrieri se pot face la sediul Agenției Locale Mangalia.




La Mangalia, ambulanță, escortată de utilaje, a preluat trei cazuri urgente de la Limanu și Arsa

Ca urmare a condițiilor meteorologice, de la instituirea codului roșu, pe raza județului Constanța s-a intervenit pentru salvarea mai multor persoane blocate în zăpadă și pentru asigurarea asistenței medicale de urgență.

Astfel, o ambulanță de la Mangalia, însoțită de o freză, s-a deplasat noaptea trecuta în localitatea Arsa de unde a preluat un pacient cardiac și l-au transportat la  Spitalul Mangalia. Același echipaj, însoțit de utilaj de deszăpezire, a fost la Limanu de unde a preluat un copil cu laringită și un cardiac și i-a transportat tot la Spitalul Mangalia.




Toate drumurile naționale și județene rămân închise. Mai multe persoane au fost salvate din nămeți

Ca urmare a condițiilor meteorologice, de la instituirea codului roșu, pe raza județului Constanța s-a intervenit pentru salvarea mai multor persoane blocate în zăpadă și pentru asigurarea asistenței medicale de urgență în mai multe cazuri:

În urma evoluţiei situaţiei operative drumurile naționale, județene și cele comunale sunt în continuare închise prin ordin al Prefectului Județului Constanța. Se acționează pe drumurile naționale și drumurile județene pentru deszăpezire și deblocarea mașinilor. În urma blocării drumurilor, primăriile Corbu și Deleni au acționat pentru evacuarea si adăpostirea a 91, respectiv 40 persoane surprinse în trafic.

42 autoturisme sunt rămase pe carosabil, 30 în zona Lumina-Tariverde iar 12 în zona Hârșova persoanele fiind cazate în adăposturi. Au fost 206 persoane salvate din zăpadă și 36 de persoane asistate medical.

La această oră, sunt izolate 13 localități după cum urmează: Topalu, Capidava, Ghindărești, Dunăreni, Viile, T. Vladimirescu, Dunărea, Casian, Cogealac, Tariverde, Rîmnicu de Jos, Rîmnicu de Sus și Gura Dobrogei.   

La ora 05:00, ENEL a anunțat avarii care afectează locuitorii din Fântânele, Tariverde, Canlia, Bugeac, Almalău, Satu Nou, Strunga, Izvoarele și Coslugea. Avariile la rețeau de energie electrică, au afectat și alimentarea cu apă potabilă a localității Vâlcele. Pană la ora 05:00 au fost preluate un număr de 265 de apeluri la numarul unic de apel 112.




Patru autovehicule 4×4 ale clubului Off-Road, în ajutorul celor blocaţi în trafic

Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Constanţa face următoarele precizări foarte importante:

Având în vedere codul roşu existent la nivelul județului Constanța, începând cu ora 17.00, toate arterele rutiere dintre localitățile din județul Constanța (drumuri naționale, județene și comunale) au fost închise total traficului rutier.

Polițiștii rutieri însoțesc în mod organizat autovehiculele către locul de destinație al acestora, în funcție de posibilitățile de deplasare date de condițiile meteo.

De asemenea, 4 autovehicule, 4×4, ale clubului Off-Road în Dobrogea se vor deplasa pentru a sprijini autoritățile din județ în vederea recuperării persoanelor blocate în trafic.




Satul Moşneni a rămas fără curent electric

Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Constanţa face următoarele precizări foarte importante:

 

Având în vedere codul roşu existent la nivelul județului Constanța recomandăm cetățenilor care, în prezent, sunt blocați în trafic sau au alte urgențe cauzate de condițiile meteo nefavorabile să apeleze imediat telefonic 112.

 

Polițiștii rutieri vor însoți în mod organizat autovehiculele către locul de destinație al acestora, în funcție de posibilitățile de deplasare date de condițiile meteo, după cum urmează: din Constanța în Eforie Nord, Constanța – Murfatlar și Constanța – Ovidiu.

 

v  

 

Din cauza condițiilor meteo dificile, mai multe localități din județ nu au energie electrică și apă, astfel: Ostrov (satele: Bugeag, Gârlița, Galița, Esechioi), Lipnița (Gorun, Carvăn), Oltina (Răzoare), 23 August ( Moșneni).

 

În localitatea Adamclisi autoritățile locale au cazat 8 persoane blocate în trafic.

 

De asemenea, lucrătorii din schimbul 2 și 3 de la combinatul Petromidia au fost adăpostiți în combinat și într-o unitate hotelieră din Năvodari.

 

 

          Vom reveni cu noi date şi informaţii – din oră în oră.

                                     

 

 

Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Constanţa




Ieşirile din Mangalia, închise pe durata codului roşu

Ca urmare a dispoziţiei Instituţiei Prefectului, în condiţiile instituirii codului roşu de viscol şi ninsoare în judeţul Constanţa, reprezentanţii Poliţiei Naţionale Mangalia împreună cu cei ai Comandamentului de iarnă de la nivel local au luat măsura închiderii celor trei ieşiri din municipiu, până la ora 22.00, cu drept de prelungire dacă este cazul.




Noi măsuri ale Comandamentului de iarnă, la Mangalia

Autorităţile din Mangalia s-au întâlnit în cursul zilei de astăzi într-o şedinţă a Comandamentului de iarnă, în cadrul căreia au stabilit măsurile care se vor aplica în următoarele ore, ca urmare a instituirii codului roşu de viscol şi ninsori. În cadrul întrevederii s-a evaluat situaţia de la nivelul oraşului şi s-a luat hotărârea suplimentării numărului utilajelor ce vor fi puse în funcţiune, imediat ce situaţia o va impune. Firma care asigură deszăpezirea în oraş şi staţiuni va interveni cu cele nouă utilaje din dotare, precum şi cu încă 3 buldoexcavatoare, 2 utilaje tip trucker, un utilaj tip merlot şi o volă, astfel încât activităţile din localitate să nu fie îngreunate din cauza condiţiilor meteorologice extreme. De asemenea, pentru descongestionarea trotuarelor s-au format echipe de muncitori, care vor împrăştia nisip şi sare, sare pură şi clorură de sare. Special pentru această avertizare meteo, firma de deszăpezire s-a aprovizionat cu o tonă de sare pură, pe lângă cele aproximativ 6 tone de nisip cu sare, existente în depozite. Aceste materiale vor fi împrăştiate pe arterele principale şi secundare din oraş. Totodată, instituţiile abilitate de la nivel local sunt gata să preia cazurile speciale şi să evacueze persoanele înzăpezite, dacă va fi cazul. Persoanele care se confruntă cu probleme sau care doresc să semnaleze situaţii grave o pot face la numerele de urgenţă ale Comandamentului de iarnă: 0756.201.223; 0756.201.224. Autorităţile sfătuiesc populaţia să nu părăsească domiciliul şi să nu folosească autovehiculele personale dacă nu este necesar, pentru a face utilă intervenţia utilajelor de deszăpezire, iar în cazuri deosebite să apeleze numărul unic de urgenţă 112.




Chiriașii ANL pierd încet, dar sigur bătălia cu apa ce le-a invadat apartamentele

Ploaia care s-a reinstalat la Mangalia creează și mai mari bătăi de cap locatarilor blocurilor ANL ce s-au deplasat, luni 27 ianuarie, la Primărie pentru a cere sprijin. După întâlnirea din sala de ședințe, marți după-amiază, o echipă a Serviciului de Asistență Socială s-a deplasat la fața locului. Astfel, s-a constatat gradul de degradare a apartamentelor ai căror pereți sunt invadați cu apă, în special în sufragerii. De asemenea, subsolul unuia dintre blocuri este inundat, apa continuînd să crească o dată cu cantitatea mare de precipitații ce cad încă de dimineață. Conducerea Serviciului de Asistență Socială ne-a declarat că o nouă trecere în revistă a locuințelor afectate de infiltrațiile cu apă s-a realizat și miercuri la prânz. Reprezentanții Primăriei ne-au declarat că au putut vizita doar 10 apartamente, pentru că ceilalți locatari erau plecați la serviciu. Într-adevăr, echipa a constatat că apa se infiltrează atât prin acoperiș, cât și prin pereții exteriori. ”Oamenii sunt disperați, trăiesc un adevărat coșmar, nu mai știu cum să iasă din acest impas în condițiile în care plouă fără oprire, iar locuințele sunt, deja, într-o stare avansată de degradare. Cel mai afectat este un apartament cu trei camere, situat în Blocul OD 6, unde apa a făcut ravagii. Ca o măsură provizorie, s-a decis ca aici, pe fațadă, cu ajutorul unei macarale, să fie aplicată o folie impermeabilă care să împiedice intrarea apei prin fațada fisurată”, au declarat pentru ”Ediția de Sud” reprezentanți ai Primăriei.

Fără legătură cu subiectul, dar mulat perfect pe stilul românesc de a-ți bate joc de banul public, o locatară a povestit că în 2008, au fost invitați să vadă noile locuințe în care se vor muta. Dacă atunci, instalațiile sanitare din baie și bucătărie erau nou-nouțe și strălucitoare, la mutarea efectivă în apartament, acestea fuseseră înlocuite cu baterii vechi și chiar mâncate de rugină…

În prezent, se strâng documente și fotografii care vor fi cuprinse într-un dosar ce va fi trimis la ANL București, proprietarul blocurilor cu pricina.

Reamintim faptul că beneficiarii acestor locuințe ANL se confruntă cu problema infiltrațiilor din anul 2011, la câteva luni după ce le-au fost repartizate.

Alte zeci de familii din cartierul MI Dobrogeanu, care stau în locuințe îmbibate cu apă, așteaptă o soluție din partea autorităților

 La nivelul municipiului, problema locuințelor serios afectate de apa infiltrată în perioadele ploioase nu este singulară. Așa se face că familiile care locuiesc în cartierul MI Dobrogeanu ”luptă” cu umezeala încă din 2003, anul când au fost repartizate apartamentele. În urma ploilor, bucăți mari din fațadă au căzut, lăsând să se vadă ghemotoace din hârtie și carton care ”izolau” construcția. Mai mult, centrala unuia dintre blocuri s-a umplut cu apă. De atunci, la fiecare ploaie, tavanele și pereții apartamentelor au devenit peșteri, iar situația s-a agravat în ultimele zile, în urma ploilor abundente ce au căzut. Dacă în primul caz, blocurile afectate aparțin ANL, în cel de-al doilea, instituția care trebuie să execute reparațiile este Serviciul de Asistență Socială. Trebuie precizat faptul că până spre finele anului 2013, locuințele în cauză, dar nu numai, erau administrate de ADPP, numai că în urmă cu puțin timp s-a decis ca acestea să treacă în ograda Serviciului de Asistență Socială, cu toate că unele au regim de tineri căsătoriți. Aflați în aceeași situație, locatarii au făcut sesizări scrise în repetate rânduri, la care Serviciul de Asistență Socială a răspuns că instituția nu are bani pentru reparații. Una dintre locatare Dana F. a declarat pentru ”Ediția de Sud” că atâta timp cât se încasează chirie, cel responsabil cu efectuarea lucrărilor de reparații este proprietarul. ”În zona MI Dobrogeanu sunt mai multe probleme, una dintre acestea fiind locația în sine, însă am acceptat repartiția, pentru că o a doua cheie nu aș fi primit niciodată. Avem probleme cu romii ce stau în barăcile din apropiere. Aceștia intră când au chef în curte, ne pândesc dacă suntem sau nu acasă pentru a mai fura câte ceva, joacă barbut în găști foarte mari până seara târziu. Copiii noștri nu pot veni singuri de la școală, trebuie să-i însoțim permanent, iar secția de poliție s-a închis de mult. O altă mare problemă o avem cu apa care ne-a distrus acoperișul, tavanul, pereții, fațada. Mi-au fost distruse geamurile, mobila, ușile. Am făcut mai multe adrese și eu și vecinii mei, dar nu a venit nimeni să vadă sau să ia vreo măsură. În aceste zile, m-am învoit de la serviciu pentru a strânge apa din casă care se adună tot mai mult și într-un timp foarte scurt. Este foarte greu și nu știu cum o să mai pot sta în aceste condiții”.

Potrivit contractului de închiriere, proprietarul, adică Serviciul de Asistență Socială, are următoarele obligații:

–          să ia măsuri pentru reparații și menținerea în stare de siguranță în exploatare și funcționalitate a clădirii, pe toată durata închirierii locuinței;

–          să întrețină în bune condiții elementele structurii de rezistență a clădirii; elementele de construcție exterioare ale clădirii (acoperiș, fațadă, împrejmuiri etc.), precum și spațiile comune din interiorul clădirii (casa scării, holuri, subsoluri etc.);

–          să întrețină în bune condiții instalațiile comune proprii clădirii (instalații de alimentare cu apă, de canalizare, electrice, de încălzire etc.).

Pe de altă parte, chiriaşii au obligația să:

–          efectueze lucrări de întreținere, reparații sau înlocuire a elementelor de construcție și instalații din folosința exclusivă;

–          să repare sau să înlocuiască elementele de construcție și instalațiile deteriorate din folosința comună ca urmare a folosirii lor necorespunzătoare, indiferent dacă sunt în interiorul sau exteriorul clădirii;

–          să asigure curățenia și igienizarea în interiorul locuințelor și la părțile de folosință comună pe toată durata contractului de închiriere.

Prin urmare, rezolvarea stă în „mâinile” administratorului care ar fi trebuit, de multă vreme, să prevadă în buget fonduri cu destinația lucrări de reparații și consolidări. Până când vor  exista banii necesari, chiriașii sunt constrânși să stea în locuințe pline cu apă și mucegai, să-și înlocuiască piesele de mobilier distruse și, nu în ultimul rând, să se roage să nu se trezească cu tavanul în cap.




Consilierii au renunţat la o co-finanţare din bugetul local de 700.000 de euro. Au ales o variantă mai ieftină!

Consilierii locali au renunţat, ieri, prin vot, la un proiect cu finanţare europeană, prin Ministerul Dezvoltării alegând, în schimb, un proiect POS Mediu. Concret, primul proiect, în valoare de aproape 3 milioane de euro, ce vizează „reabilitarea canalizării în mai multe cartiere din zona străzii de variantă a oraşului“, realizat prin Ministerul Dezvoltării, fusese declarat drept eligibil, dar co-finanţarea locală era de numai puţin de 700.000 de euro (20% din valoarea sa). Consilierii au considerat că oraşul nu dispune, la ora actuală, de o sumă atât de importantă, mai ales că primăria este îngropată în datorii, cifrate la peste 12 milioane de euro. Co-finanţarea ar fi urmat să fie achitată în doi ani.

În schimb, aleşii locali au ales o altă variantă: un proiect POS Mediu, cu aceeaşi valoare, pentru care urmează să se efectueze documentaţia necesară aprobării şi a cărui co-finanţare este de numai 2%, adică 70.000 de euro. În urma reabilitării, reţeaua modernizată prin proiect, urmează să fie acordată, în folosinţă gratuită, RAJA SA.




Şcolarii din Mangalia rămân acasă şi mâine!

Şcolarii din Mangalia mai au, şi mâine, o zi liberă! Deşi vremea în oraş este ceva mai blândă faţă de restul judeţului, s-a luat decizia anulării orelor de curs şi joi, 30 ianuarie. Vor fi deschise grădiniţele cu program prelungit, care au anunţat, în prealabil, acest lucru.




Informare ISJU privind starea drumurilor în această dimineaţă




Bugetul local, amânat. Consilierii cer „transparenţă decizională“: pe lângă avizul comisiilor şi o dezbatere publică

Consilierii locali au amânat, în cadrul şedinţei ordinare de astăzi, proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al primăriei. Potrivit declaraţiilor preşedintelui de şedinţă, Paul Foleanu, proiectul nu putea fi votat întrucât nu trecuse prin comisia de specialitate. Mai mult, consilierul local a afirmat că, potrivit legii privind transparenţa decizională, proiectul privind bugetul local trebuie afişat pe site-ul primăriei şi la intrarea în instituţie, astfel încât cetăţenii oraşului să poată formula contestaţii, ce ar urma să fie soluţionate şi, ulterior, incluse în forma ce va fi aprobată de Consiliul Local. Astfel încât, aleşii au decis să se reîntâlnească într-o şedinţă extraordinară, săptămâna viitoare, în care să aprobe bugetul local (data limită fiind 4 februarie), după ce „paşii“ legali ar fi urmaţi.

Au mai fost restrase de pe ordinea de zi, întrucât nu fuseseră analizate în comisiile de specialitate „Regulamentul privind reglamentarea activităţii agenţilor economici din Mangalia“, dar şi puncte de pe ordinea suplimentară de zi: aprobarea organigramei GOLD RA (care şi-ar dori ceva mai mult personal angajat), mandatarea primarului în vederea evaluării performanţelor secretarului primăriei şi tariful lunar pentru terenurile ocupate de garaje. Totodată, pentru un alt punct „suplimentar“, cel ce priveşte bazele sportive din localitate, s-a luat decizia înfiinţării unei comisii care să identifice aceste terenuri şi care să înainteze un raport în baza căruia ADPP-ul să preia aceste baze. În schimb, a fost aprobat, în unanimitate, proiectul privind concesionarea prin licitaţie publică deschisă a Serviciului public pentru gestionarea câinilor fără stăpân.




Consilierii, chemaţi să voteze bugetul. Iată cum se doreşte împărţirea banului public anul acesta!

Consilierii locali sunt chemaţi astăzi, de la orele 17.00, în prima şedinţă ordinară a acestui an.  Printre capitolele incluse pe ordinea de zi se numără aprobarea Planului Local de Acţiune pentru protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi din surse agricole, aprobarea Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor al Municipiului Mangalia pentru 2014, alături de acordarea de gratuităţi la transportul local de personae, prin curse regulate pentru studenţii cu domiciliul în Mangalia şi care frecventează cursurile facultăţilor de stat din Constanţa.

Vor mai fi supuse aprobării Programul local privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe din localitate, Regulamentul activităţii agenţilor economici din Mangalia, precum şi bugetele de venituri şi cheltuieli ale Golderm SA şi Consiliului Local pentru anul în curs.

În privinţa acestui din urmă punct de pe ordinea de zi, în raportul explicativ înaintat aleşilor de către Direcţia Generală Economică a primăriei se arată că veniturile planificate pe 2014 sunt estimate la 84.423.120 de lei, din care venituri proprii – 53.130.820 lei, sume defalcate din TVA – 20.565.000 lei, subvenţii – 332.300 lei, sume primite de la UE/alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări – 10.395.000 lei.

Pentru capitolul „Autorităţi Executive – Primărie“ au fost alocaţi 5.447.420 lei (din care 3.000.000 lei sunt cheltuieli cu personalul, 2.087.420 lei cheltuieli materiale, 123.000 lei rambursări credite şi 237.000 lei cheltuieli de capital). În cadrul acestui capitol vor exista cheltuieli pentru: furnituri birou – 25.000 lei, deplasări în ţară şi străinătate – 50.000 de lei, consultanţă şi expertiză – 280.000 lei, materiale şi servicii cu caracter funcţional – 250.000 lei, protocol – 50.000 de lei, reclamă şi publicitate – 100.000 lei, cărţi şi publicaţii – 88.000 lei etc.

Pentru „Evidenţa Populaţiei“ s-au repartizat 278.000 lei, în timp ce, „Poliţia Locală“ va scoate din buzunarul public 1.404.500 lei (carburanţi – 100.000 lei, iluminat şi incălzit – 23.000 lei, uniforme şi echipamente – 50.000 lei, deplasări – 20.000 lei, cărţi şi publicaţii – 25.000 lei, protecţie civilă (reparaţii şi alte bunuri şi servicii) – 60.00 lei.

„Învăţământul“ ar primi 25% din bugetul local, „Sănătatea“ – 2,15%, iar „Cultura şi religia“ – 18,19%

 

Capitolului „Învăţământ“ i-au fost repartizaţi 21.846.900 lei (25,87% din bugetul local). Astfel, Grădiniţei nr. 1 i-au fost alocaţi 80.000 lei, Grădiniţei nr. 2 – 60.000 lei, Grădiniţei nr. 3 – 159.000 lei, Grădiniţei nr. 4 – 49.000 lei, Grădiniţei nr. 5 – 79.700 lei, iar Grădiniţei nr. 7 – 70.500 lei; Şcoala nr. 1 va primi 249.000 lei, Şcoala nr. 2 „Sfântul Apostol Andrei“ – 162.800 lei, Şcoala nr. 3 – 189.000 lei, Şcoala nr. 4 – 61.900 lei, iar Şcoala nr. 5 „Gala Galaction“ – 236.200 lei. În ceea ce priveşte liceele, acestea vor avea repartizate sume de la bugetul local după cum urmează: Liceul Teoretic „Callatis“ – 396.700 lei, Colegiul Economic – 275.700 lei, Liceul Tehnologic „Ion Bănescu“ – 516.300 lei.

Capitolul „Sănătăţii“ a primit 1.822.300 lei (2,15%): 300.000 de lei pentru Spital, 180.000 de lei alocaţi Serviciului Social – salarii asistenţi medicali, iar 1.200.000 lei constituind leasingul pentru aparatura medicală. În total, capitolul „Sănătate“ va beneficia de 2,15% din bugetul local. Pentru „Cultură, recreere şi religie“ consilierilor li se propune să aprobe o alocare financiară de 18,19%  din buget (15.364.000 lei), repartizaţi astfel: Centrul Cultural – 700.000 lei, Serviciul Social – 29.000 lei, Sport – 1.800.000 lei, Culte religioase – 800.000 lei, cheltuieli materiale primărie – 235.000 lei, rambursări credite (arierate) – 2.129.500 lei, cheltuieli de capital – 9.670.500 de lei.

Dobânzile împrumuturilor şi arieratelor – 2,51% din bugetul local

 

Serviciul de Asistenţă Socială va beneficia de 7.047.400 lei – 8,34%  (1.011.000 lei asistenţii personali, 1.300.000 lei ajutoarele pentru pensionari, 223.7000 lei creşa, 637.000 lei Cantina Socială, 306.600 Căminul de Bătrâni, 777.600 lei locuinţe sociale, cheltuieli pentru sediul instituţiei – 424.000 lei, ajutoare pentru lemne – 156.000 lei, asistenţa socială – 548.500 lei, cheltuieli de capital – 215.000 lei, rambursări credite – 643.000 lei (arierate), cheltuieli de personal – 805.000 lei.

„Salubrizarea“ ar urma să scoată din bugetul local 3.200.000 lei (3,79%), subvenţiile la căldură – 4.000.000 lei (4,73%), iar „Transporturile“- 5.050.551 lei (4.705.551 ADPP-ul şi 345.000 lei subvenţii la transport). În privinţa dobânzilor pe care primăria trebuie să le plătească pentru diferitele împrumuri făcute acestea se cifrează la 2.121.000 lei (2,51%): 1.200.000 lei BCR, arierate – 921.000 lei.




Cercetată pentru furt calificat de poliţiştii din Mangalia

Poliţiştii din Mangalia cercetează în stare de libertate o localnică în vârstă de 33 ani, care în noaptea de 26/27.01.2014, a sustras mai multe bunuri din interiorul restaurantului „Pelican“ din staţiunea Saturn. Surprinsă în plină „acţiune“, hoaţa a fost reţinută de poliţişti, iar prejudiciul recuperat.




Încă o zi de „vacanţă“ pentru şcolarii din Mangalia: nici mâine nu se fac cursuri

Inspectoratul Şcolar Constanţa a anunţat că nici mâine, miercuri, 29 ianuarie, şcolarii din judeţ nu vor veni la cursuri.