Criza de pediatri de la Spitalul Mangalia, continuă: Unitatea sanitară a scos la concurs trei posturi de medici



Consiliul Județean Constanța a organizat astăzi recepția finală a lucrărilor de modernizare a drumului județean DJ393, Sectorul Arsa-DJ 391-Albești-Coroana. Evenimentul a avut loc în amplasamentul de lucrări din localitatea Arsa, în prezența președintelui Consiliului Județean Constanța, Mihai Lupu, a administratorului Public al CJC, Gabriel Monea, directorului general al Regiei Autonome de Drumuri și Poduri Constanța, Răzvan-Gabriel Zagon, precum și a viceprimarului Comunei Albești, Cristian Vlad.
Valoarea investiției se ridică la aproximativ 4,5 milioane de lei, fără TVA, lucrările fiind realizate de Regia Autonomă de Drumuri și Poduri Constanța, în calitate de proiectant și executant al lucrărilor, cu sprijinul Consiliului Județean Constanța. Starea generală a drumului, înainte de începerea lucrărilor, era necorespunzătoare, mai ales în perioada sezonului toamnă-iarnă și în perioadele cu precipitații abundente. Partea carosabilă, pentru care nu s-au mai executat lucrări de întreținere curentă și periodică de foarte mult timp, se afla într-un stadiu avansat de degradare, prezentând gropi și denivelări, fiind greu aplicabilă unui trafic auto și pietonal. Lipsa acestor lucrări a dus inclusiv la o degradare rapidă a elementelor care asigură viabilitatea generală a drumului (acostamente, șanțuri, rigole, podețe etc.).

Este vorba despre un accident între două autoturisme, pe strada General Boerescu.
La fața locului se află o ambulanță SMURD B.
UPDATE: Din accident a rezultat o victimă conștientă, o femeie 54 ani cu dureri cervicale; aceasta este transportată la CPU Mangalia.

Consiliul Local al Comunei Pecineaga Județul Constanța este convocat în ședință ordinară care va avea loc pe data de 21 februarie 2023 ora 09:00 în sala de ședințe din Primăria Pecineaga, situată în Pecineaga, str. Șoseaua Ștefan Cel Mare nr. 61 Județul Constanța, cu proiectul ordinii de zi:

Atenționarea emisă de meteorologi este valabilă începând de mâine dimineață de la ora 08:00 până la sâmbătă la ora 20:00. Centrul Meteorologic Regional Dobrogea informează că, în municipiul Constanța, vor fi intensificări ale vântului care vor depăși la rafală 55-65 km/h.
În aceste condiții, cetățenii sunt rugați să evite adăpostirea sau trecerea prin apropierea copacilor, stâlpilor, panourilor publicitare, precum şi a imobilelor aflate în construcţie.

Deoarece persoane din grupul celui controlat de jandarmi au început să tulbure liniştea şi ordinea publică, jandarmii din postul de pază au solicitat sprijinul colegilor din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Constanţa.
Echipajul de intervenţie din cadrul jandarmeriei a ajuns la faţa locului pentru a detensiona situaţia creată și a identificat două persoane care erau în continuare implicate în tulburarea liniştii publice, fapt pentru care au fost sancţionate contravenţional.
Bărbatul în cauză a fost predat lucrătorilor de poliție, pentru continuarea cercetărilor.

|
|||||||||||||||
| Luni, 20 Februarie 2023 |
|
||||||||||||||
| Marţi, 21 Februarie 2023 |
|
||||||||||||||
| Miercuri, 22 Februarie 2023 |
|
||||||||||||||
| Joi, 23 Februarie 2023 |
|
||||||||||||||
| Vineri, 24 Februarie 2023 |
|
||||||||||||||
Sursa foto: Ilustrativ (pixabay.com)

Este vorba despre un proiect de lege votat iniţial în Senat, care a trecut ieri şi de Camera Deputaţilor, for decizional. Legea sancţionează şi traficul de substanţe cu efect psihoactiv, aşa zisele etnobotanice. Inclusiv publicitatea făcută acestor produse va fi aspru pedepsită.
Propunerea adoptată înăsprește pedepsele pentru trafic de droguri, dar și pentru vânzarea de etnobotanice. Concret, cei ce vând produse pe care le promovează că ar avea efecte psihoactive riscă să stea în închisoare până la 5 ani.
Și pedepsele pentru traficanții de droguri ar urma să crească. Cei care sunt prinși că dețin sau cultivă astfel de substanțe riscă pana la 10 ani de închisoare. 15, dacă vorbim despre droguri de mare risc precum heroina, amfetamina sau cocaina.
Aceeași pedeapsă se acordă și pentru introducerea sau scoaterea lor din țară. Propunerea legislativă are nevoie de aprobarea președintelui Klaus Iohannis, dar și de publicarea actului legislativ în Monitorul Oficial, pentru a intra în vigoare.
Sursa foto: pixabay.com

Concursul Apa este viață – ediția 2023 a demarat cu succes în rândul copiilor talentați la pictură și desen. Ne bucură faptul că școlarii constănțeni au răspuns provocării lansate de RAJA pentru a marca Ziua Mondială a Apei.
Prin fiecare desen sau pictură trimise pentru competiție, tânăra generație demonstrează că dorește să se implice pentru a schimba în bine starea naturii, trăgând astfel un semnal de alarmă în rândul nostru, al tuturor, că putem fi „picătura” salvatoare.
Poate mai mult ca oricând, Ziua Mondială a Apei 2023 accelerează motoarele către schimbarea mult așteptată. La rândul său, compania de apă RAJA continuă să deruleze la nivelul comunității campanii de informare-educare privind creșterea gradului de conștientizare asupra problemelor de mediu.
Dăruirea artistică a copiilor în cadrul competiției nu va rămâne fără ecou. Cele mai apreciate lucrări vor fi recompensate pe măsura ilustrării cât mai fidele a conceptului propus în acest an de Organizația Națiunilor Unite – „Fii schimbarea pe care vrei să o vezi în lume”.
La această ediție, pentru fiecare categorie de vârstă vor fi acordate câte trei premii care constau în trotinete electrice, biciclete și hoverboard-uri, dar și mențiuni, toate însoțite de vouchere la librăria Cărturești, în valoare de 300 de lei. În plus, organizatorul competiției va oferi câte o mențiune specială, ce va consta tot într-un voucher la Cărturești.
NU UITAȚI! Vor fi declarați câștigători participanții ale căror lucrări au acumulat cele mai multe aprecieri pe pagina de Facebook RAJA, accesând butoanele „Like” sau „Love”.
Detalii despre competiție și condițiile de participare se găsesc în Regulamentul publicat pe pagina de Facebook RAJA sau pe site-ul www.rajac.ro.
SUCCES TUTUROR PARTICIPANȚILOR! AȘTEPTĂM CU NERĂBDARE ÎN CONTINUARE DESENELE VOASTRE!

În acest timp vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din următoarele zone:
Investiția face parte din Contractul de lucrări Contractul de lucrări CL31 – “Stație tratare apă, rezervoare și conductă transport Hârșova. Gospodării de apă Năvodari. Reabilitare stație pompare Ovidiu. Reabilitare stații pompare ape uzate și conducte de refulare Mamaia Sat. Gospodărie de apă Valu lui Traian. Reabilitare rezervor Medgidia. Stație de clorare Vadu Oii”, în valoare totală de aproximativ 41 milioane lei, derulat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție ale constructorului vor face tot posibilul pentru finalizarea intervențiilor și reluarea furnizării apei potabile în timp operativ.
Totodată, rugăm utilizatorii afectați de această lucrare să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.
Amintim consumatorilor că investițiile pentru modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă sunt efectuate în beneficiul lor pe termen lung și vizează asigurarea unor servicii ireproșabile și implicit creșterea calității vieții.
Prin implementarea acestora se realizează îmbunătățirea capacității de transport și de distribuție a apei potabile, asigurarea debitului de alimentare și a calității apei, reducerea pierderilor în rețeaua de distribuție, siguranța și continuitatea furnizării serviciilor.

Un articol de prof. Emil-Corneliu Ninu
Tot după doi ani de la izbucnirea războiului (1 septembrie 1939, prin atacarea Poloniei), pe 22 iunie 1941, conducătorul statului, mareșalul Ion Antonescu, avea să dea celebrul ordin, pentru recuperarea unor teritorii, Basarabia și Bucovina, pierdute numai cu un an înainte: „Români! Vă ordon treceți Prutul!”
După bombardarea Iașiului de către aviația sovietică, în iunie 1941 și aruncarea în aer a Comandamentului Român din Odesa, pe 22 octombrie, orele 17.35, printre măsurile luate, s-a aflat, ca represalii, uciderea multor evrei, mulți nevinovați, sub suspiciunea colaborării acestora cu sovieticii sau, respectiv, cu partizanii zonei.
Nu ne propunem dezbaterea unui asemenea subiect, pe marginea căruia au curs tone de cerneală, el contribuind, împreună cu mult mediatizatele pogromuri de la Iași și București, la calificarea de GENOCID a unor asemenea măsuri, sub spectrul cumplitului război trecut.
Totuși, statul român i-a protejat pe foarte mulți dintre etnicii evrei, salvându-i de la trimiterea în camerele de gazare ale unor lagăre ce au înspăimântat întreaga omenire, prin atrocitățile comise acolo.
Mangalia, vrând-nevrând, prinsă în acest carusel al morții, a contribuit ți ea la salvarea unui iaht, cu 21 de emigranți evrei (copii, femei și bărbați), care, plecați din portul Constanța, la numai o lună de la evenimentul derulat la Odesa, încercau să ajungă la Istanbul, pentru refugierea în Palestina.
Detaliile acestui act umanitar sunt relatate, aproape telegrafic, de către căpitanul portului Mangalia, PAVEL N. BOGDAN, al cărui registru portuar se constituie într-o mărturie dramatică a eforturilor de a-i salva pe năpăstuiți, precum și echipajul navei, numită, sugestiv, „DOR DE VAL”.
Rândurile care urmează sunt emoționante prin răsturnările de situații, care de care mai adânc întipărită în memoria cititorului.
Le-am redat întocmai, cu formulele consacrete, tipizate, ale unui adevărat registru de port, permițându-ne a le actualiza, din punct de vedere al normelor lingvistice de astăzi.
Mulțumim, pe această cale, personalului Arhivelor Naționale din Constanța, pentru înaltul profesionalism și condescendența dovedite, în a ne pune la dispoziție, cu celeritate, materialele solicitate, documente și fotografii, fără de care confuzia și necunoașterea ar dăinui la nesfârșit.
***
23 noiembrie 1941
Ora 1.30 p.m. Ancorează în port, la adăpost, din cauza furtunii și a motorului defect, yachtul „Dor de Val”, sub pavilon român, plecat de la Constanța pentru Istanbul, cu 21 emigranți evrei: bărbați, femei și copii.
După declarația comandantului și a echipajului, nu au putut continua călătoria, din cauza electromotorului care e defect, a pompelor de combustiune, care nu funcționează normal și a pânzelor de la filtru, care sunt rupte.
Se verifică spusele comandantului.
Reparațiunile urmează a se face cu mijloacele existente la bord.
La mare, vânt tare, forța 10-12 m.p.s. Marea agitată.
24 noiembrie
Până la ora 10 dimineața, reparațiile neputând fi terminate la bordul vasului și cum furtuna la mare continua cu aceeași tărie, din direcția Nord-Est, împreună cu aspirant Ioan Munteanu, cu o barcă, ne-am transportat în apropiere de vas, de la care am cerut a ne arunca o parâmă, pentru a-i asigura stabilitatea. S-a raportat despre acest caz Direcțiunii Generale a Marinei Comerciale și Inspectoratului II General de Navigațiune și Porturi.
Ora 2 p.m. A sosit în inspecție Domnul Comandor Constantin Ulic, Inspector General Porturi, care s-a informat despre sosirea vasului „Dor de Val” și datorită cărei cauze.
Ora 4 p.m. După ce s-a luat contact cu comandantul și mecanicul yachtului, Domnul Comandor Constantin Ulic a părăsit localitatea, plecând la Constanța.
25 noiembrie 1941
Ora 5 dimineața – 5 seara. Ploaie rece continuă. Vântul foarte tare, din direcția N-E, forța 7, cu 12-14 m. Marea montată. Yachtul „Dor de Val” se află în siguranță.
26 noiembrie 1941
Ora 8 dimineața. Parâma dată la geamandură pentru siguranța yachtului „Dor de Val” se rupe.
La bord nu mai există nicio parâmă. Yachtul rămâne fixat pe ancore.
La mare, furtună. Valurile grăbesc tumultoase în port, cu mai multă furie, ca la data de 25 noiembrie. Valuri mari de coastă.
Telefonic, se aduce acest caz la cunoștința Căpităniei Portului Constanța, solicitând, totodată, a se cere agenției vasului de a se trimite urgent o parâmă sau un cablu de sârmă. Până la sosirea cablului, procurăm din oraș parâmele necesare și, împreună cu aspirant Ion Munteanu, barcagii și cu ajutorul marinarilor de la Comandamentului Militar al Portului, pe o furtună forte și valuri foarte mare, am putut face o nouă legătură.
La ora 3 p.m., se rup și aceste legături.
De la Constanța, nu au sosit, până la această oră, cablurile.
Telefonic, am semnalat acest caz, din nou, Căpităniei Portului Constanța.
Până la ora 4 p.m., yachtul s-a putut menține pe ancore. La un moment dat însă, ancorele cedează, iar vasul, de data aceasta, dus de curent, cade în centrul curenților de la Capul Digului de Nord. Din acest moment, vasul, prins în jocul valurilor mari de fund, era în pericol de a fi aruncat peste stânci, la far, sau a rămâne pe fund.
Din nou, telefonic, am semnalat acest caz Căpităniei portului Constanța.
Ca mijloace de salvare, nu aveam decât lotcile pescărești, pregătite pentru orice eventualitate.
Brusc însă, yachtul e împins de curent spre sud. Scăpase și, dus de curent, târât pe ancore, ajunge în dreptul Lacului Mangalia, iar, de aci, în dreptul satului Două Mai, 1 km și jumătate larg de coastă. De data aceasta, vântul se schimbase, de la N-V, mai mult Vest, pentru a se servi de velatură.
La ora 7 seara, yachtul ajunge la sud de punctul 2 Mai, larg 3-4 km.
La bord,, o lumină roșie: yachtul pornise la drum, luând direcție Istanbul.

La fața locului se află două autospeciale cu apă și spumă o autoscară și o ambulanță SMURD B.
Foto: pixabay.com

Auditul a scos în evidență faptul că, în mare măsură, activitățile comerciale desfășurate pe raza unităților administrativ-teritoriale din zona litoralului sunt efectuate/realizate de către operatori economici/comercianți neautorizați, acest aspect având implicații directe în privința sănătății și siguranței consumatorilor, precum și în privința modului de stabilire și încasare a veniturilor bugetelor locale cuvenite din taxele de autorizare.
Obiectivul general al misiunii de audit a vizat identificarea cazurilor de operatori economici care desfășoară activitate comercială în localitățile riverane litoralului Mării Negre, în afara cadrului legal.
Astfel, în anul 2021, o parte importantă din activitatea comercială desfășurată pe Litoralul Mării Negre a fost realizată în afara cadrului legal, cu ocuparea domeniului public în mod abuziv.
De asemenea, au fost identificate neconformități în ceea ce privește desfășurarea de activități comerciale fără deținerea de autorizații/acorduri emise de autoritățile de reglementare, dar și legate de modul de efectuare a controalelor pentru reducerea sau eliminarea riscurilor de desfășurare a activităților în afara cadrului legal de către operatorii economici.
O altă constatare a auditorilor publici se referă la diminuarea veniturilor bugetelor locale cu valoarea veniturilor nestabilite (provenite din taxele necolectate de către unitățile administrativ-teritoriale), respectiv cu suma de 13.422.438 lei, estimată la nivelul minim al taxelor de autorizare sau cu suma de 22.760.349 lei, estimată la nivelul mediu al taxelor de autorizare.
De altfel, având în vedere că acordarea autorizațiilor de funcționare sau vizarea acestora în anul 2021 s-a făcut pentru mai puțin de jumătate din totalul celor care ar fi trebuit să solicite autorizarea, respectiv faptul că nu au fost încheiate contracte cu operatorii economici privați (spre ex. pentru serviciile de salubrizare), la bugetul local nu s-au încasat venituri substanțiale care ar fi putut ridica potențialul economic al zonei, în același timp o parte a cheltuielilor fiind suportată chiar de unitățile administrativ teritoriale.

Potrivit procurorilor ANI, în perioada exercitării mandatului de primar general, DAN NICUȘOR DANIEL a exercitat și alte funcții de conducere în cadrul a patru instituții sau servicii publice, fără mandat de reprezentare, nerespectând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003-incompatibilitatea.
În perioada 07 august – 07 septembrie 2021, prin exercitarea simultană a funcției de primar general și a funcției de director general al Administrației Lacuri, Parcuri și Agrement București (ALPAB), DAN NICUȘOR DANIEL a solicitat în calitate de director general suplimentarea bugetului ALPAB cu suma de 3.000.000 Lei și ulterior a retransmis ALPAB, în calitate de primar general, bugetul solicitat. Prin acest demers, bugetul ALPAB a fost suplimentat de la 11.517.000 Lei la 14.517.000 Lei. Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 70, art. 71 și art. 76 din Legea nr. 161/2003 – conflict de interese.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către DAN NICUȘOR DANIEL a infracțiunii de abuz în serviciu prevăzută de art. 297 din Codul Penal și a infracțiunii de folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât:
– amenda contravențională aplicată de către o instituție publică persoanei fizice DAN NICUȘOR DANIEL a fost achitată de Primăria Municipiului București, iar demersurile de contestare la instanța abilitată au fost efectuate de către Direcția Juridic din cadrul Primăriei Municipiului București pentru DAN NICUȘOR DANIEL atât în calitate de persoana fizică, cât și în calitate de primar general, documentul purtând semnatura olografă a acestuia, distinct pentru ambele calități;
– în perioada 07 august – 07 septembrie 2021, prin exercitarea simultană a funcției de primar general și a funcției de director general al ALPAB, a solicitat în calitate de director general suplimentarea bugetului ALPAB cu suma de 3.000.000 Lei și ulterior a retransmis ALPAB, în calitate de primar general, bugetul solicitat.
ANI a sesizat Instituția Prefectului Muncipiului București cu privire la legalitatea exercitării de către primarul general DAN NICUȘOR DANIEL a celor patru funcții de conducere în cadrul instituțiilor sau serviciilor publice (Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic, Administrația Străzilor București, ALPAB, Centrul Cultural Expo Arte), fără a avea un mandat de reprezentare.
Totodată, ANI a sesizat Curtea de Conturi a României cu privire la legalitatea achitării amenzii contravenționale aplicată lui DAN NICUȘOR DANIEL in calitate de persoană fizică, din bugetul Primăriei Municipiului București.
Nicușor Dan a fost informat despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistat sau reprezentat de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Comunicat de presă
La Olimpiada Națională a Sportului Școlar, disciplina șah, Liceul Teoretic „Callatis” a fost reprezentat de elevi deosebiți, care s-au întors cu premii pe măsură. Dacă locul al II- lea a fost ocupat de Elis Maria Emin, elevul Radu Dincă, a obținut, după cum ne-a obișnuit de ani de zile, cu locul I și calificarea la faza națională a ONSS.
Îi urăm succes și multă forță de muncă, pentru că este calificat și la faza județeană a Olimpiadei de matematică, dar , din câte îl cunoaștem, știm că face totul din pasiune și nu simte presiunea concursurilor, ci abordează competițiile ca pe o provocare cu sine.
Nu în ultimul rând, trebuie să le mulțumim și coordonatorilor, ce au muncit alături de acești elevi și i-au susținut – prof. Tudor Lakme și prof. Sali Ghiulserin.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție deplasate la fața locului vor face tot posibilul pentru remedierea avariei și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.
Foto: pixabay.com

Toamna trecută, însă, timp de câteva luni s-a reluat judecarea acestor dosare. Bucuria a fost mare pentru familiile care au un membru cu probleme de această natură şi care, din cauza dizabilităţilor de care suferă, nu îşi poate apăra interesele, nu se poate deplasa la vreo instituţie şi nu poate beneficia de anumite drepturi, fiind, astfel, nevoie de o persoană care să le reprezinte.
Cum tot ceea ce merge bine dispare rapid, în luna noiembrie a anului trecut a apărut un ordin al Ministerului Sănătăţii care complică, din nou, lucrurile.
Este vorba despre Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 3423/2128/2022 din data de 11.11.2022, privind aprobarea metodologiei şi a raportului de evaluare medicală şi psihologică a persoanelor cu dizabilităţi intelectuale şi psihosociale în contextul dispunerii, prelungirii, înlocuirii sau ridicării măsurii de ocrotire.
Pe de o parte, ordinul impune efectuarea unei evaluări psihologice, realizate de către un psiholog care este înscris în Registrul experţilor psihologi din cadrul Colegiului Psihologilor din România, cât şi a unei evaluări medicale a persoanelor cu dizabilităţi în cadrul sistemului de sănătate public sau privat, realizată de către un medic specialist psihiatru.
Aşa se face că, expertizele psihiatrice efectuate la Serviciul de Medicină Legale nu mai sunt luate în considerare, potrivit noului ordin fiind nevoie atât de un raport al unui medic psihitru cu cabinet la stat sau la privat, dar şi de o evaluare a unui psiholog şi nu orice psiholog, ci unul care să fie înscris Registrul experţilor psihologi din cadrul Colegiului Psihologilor din România.
Aceste două evaluări nu sunt gratuite, ci, dimpotrivă însumează peste 2.000 de lei, sumă pe care multe dintre familii nu şi-o vor permite.
Cum nu vor putea depune aceste evaluări la dosar, cauzele se vor suspenda, asfel că acest tip de acţiuni vor fi, din nou, blocate pentru cine ştie câtă vreme.
Sursa foto: Pixabay.com

Dacă ai între 7 și 16 ani și ești elev al unei instituții de învățământ din județul Constanța, te așteptăm să răspunzi provocării “Fii schimbarea pe care vrei să o vezi în lume – Fiecare picătură contează”.
Arată că îți pasă! Acțiunile tale, oricât de mici, pot ajuta la rezolvarea crizei apei. Motivează-i pe cei din jurul tău să acționeze la rândul lor.
Îndrăznește să îți expui ideile care pot aduce schimbarea, folosind oricare dintre tehnicile de pictură sau desen, alb-negru sau color. Termenul limită pentru înscrierea lucrării în concurs este 28 februarie 2023, ora 23.00.
Creațiile care vor primi cele mai multe aprecieri din partea publicului („Like” sau „Love”) vor fi declarate câștigătoare.
Trebuie doar să dai frâu liber imaginației și să lași emoțiile să curgă!
Poți intra în posesia unuia dintre cele 14 premii puse în joc: trotinete electrice, biciclete, hoverboard-uri și vouchere la librăria Cărturești.
Așadar, nu uita!
Înscrierea în Concursul de pictură și desen APA ESTE VIAȚĂ – 2023 se face prin trimiterea unei singure lucrări pentru fiecare participant, în format JPEG sau PDF, pe adresa de e-mail: concurs@rajac.ro. Aceasta va fi însoțită de Declarația de consimțământ parental și de celelalte informații prevăzute în Regulamentul concursului. Condițiile explicite sunt prevăzute în Regulamentul concursului publicat pe pagina de Facebook RAJA sau pe site-ul www.rajac.ro.
Toate lucrările înregistrate în concurs vor fi publicate, începând cu data de 04 martie 2023, în cadrul unei expoziții virtuale, pe pagina de Facebook RAJA S.A., în două albume, câte unul pentru fiecare categorie de vârstă (7-11 ani, respectiv 12-16 ani), pentru a fi votate de public.

O mare parte din zonă este betonată, iar conducta este poziționată la o adâncime de peste 3 metri, în locație fiind identificate totodată cabluri electrice, care au impus precauție în executarea operațiunilor și au făcut intervenția dificilă. Având în vedere diametrul mare al conductei, mai este nevoie de o perioadă de alte 2-3 ore pentru umplerea și intrarea în presiune a sistemului.
Ca urmare a acestor aspecte, estimăm că reluarea furnizării apei potabile către consumatorii din zonele afectate se va face în jurul orei 21:00.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

Sunt afectați de lipsa apei consumatorii de pe bd. Tomis – tronsonul cuprins de bd. Aurel Vlaicu și str. Nicolae Iorga, cartierele Tomis Nord, Boema, Tic Tac, Tomis III, Anadalchioi, str. Mihai Viteazu și Poporului, cu punctele termice aferente.
Ținând cont de diametrul conductei, debitul mare de apă și lungimea rețelei, reluarea furnizării apei potabile se va realiza în mod progresiv în fiecare zonă afectată.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.