Organizația PNTCD Mangalia are o nouă conducere

foto_4

Membrii organizației locale PNTCD Mangalia și-au ales o nouă conducere. De la începutul lunii iulie, destinele PNTCD Mangalia sunt conduse de avocatul Florin Răican. Florin Răican are 51 de ani, s-a născut la Brașov, este căsătorit, locuiește în Mangalia din anul 1994, este avocat în cadrul Baroului Constanța, are peste 25 de ani vechime în profesii juridice. Președintele PNTCD Mangalia va fi sprijinit în activitatea politică de un secretar general și de șapte vicepreședinți.
Primele măsuri ale noii echipe au vizat sediul organizației din Bd. 1 Decembrie 1918 care a fost reabilitat la interior. S-au refăcut tencuielile, s-au zugrăvit pereții, s-au vopsit părțile din lemn, s-au igienizat părțile comune. Actualul sediul al PNTCD Mangalia a avut pe vremuri destinația de maternitate, a găzduit apoi Casa Pionierilor și este singurul sediu de partid din Mangalia vizitat de un rege (Regele Mihai în 1998) și de un președinte al României (Emil Constantinescu în 1997).
În ziua de 10 iulie 2020, pe peluza din fața Hotelului Corsa a avut loc prezentarea noii echipe de conducere a PNTCD Mangalia, au fost expuse principalele proiecte și ofertele politice adresate electoratului din Mangalia, proiecte care vizează îmbunătățirea calității vieții, protecția mediului și dezvoltarea durabilă din zona noastră.
Președintele Florin Răican a precizat că noua echipă a PNTCD Mangalia este constituită din mai mulți avocați, medici, ingineri, economiști, agronomi, tehnicieni, oameni cu studii medii, oameni de afaceri, studenți care nu s-au mai implicat în politică până în prezent dar care constituie repere morale și profesionale pentru comunitatea locală.
Reprezentanții PNTCD prezenți au arătat că vor participa la viitoarele alegeri locale ca parte în cadrul ALIANȚEI PSD – ALDE – PNTCD, vor spijini un candidat comun pentru Primăria Mangalia și vor avea listă comună pentru Consiliul Local Mangalia. Convingerea unanimă este aceea că după opt ani de întuneric, după opt ani eșecuri, după opt ani de jefuire sistematică a Mangaliei de către administrația PNL, s-a format o alianță electorală care poate reda Mangalia locuitorilor ei, care poate readuce Mangalia în topul municipiilor din România.
La eveniment au participat Președintele PNTCD Constanța – Adrian Țapliuc, Președintele Organizației Municipale Constanța PNTCD – Dan Pelcinschi, președinții organizațiilor PNTCD de la Tuzla și Limanu. De asemenea, au participat în calitate de invitați Președintele PSD Mangalia – Neculai Tănasă, Președintele ALDE Constanța – Leonard Tănase, fostul primar al Mangaliei – Zanfir Iorguș și candidatul la Primăria Mangaliei – Nicu Moroianu. Invitații prezenți au felicitat noua conducere, au remarcat cantitatea și calitatea ridicată a resursei umane care a aderat la PNTCD Mangalia și au exprimat credința că viața politică din Mangalia are numai de câștigat prin revigorarea PNTCD Mangalia.

Organizația PNTCD Mangalia




Evitaţi tragediile la scăldat!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De la începutul lunii iulie și până în prezent, echipajele specializate ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa au avut nu mai puţin de 16 de intervenţii pe plajele litoralului românesc pentru căutarea, salvarea și acordarea primului ajutor medical persoanelor ce au suferit accidente prin submersie (înec), din păcate soldate cu șase decese.
Pentru a evita evenimentele nedorite, reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa recomandă tuturor cetățenilor, care aleg să iși petreacă timpul liber pe litoral, să respecte câteva reguli simple:
– să frecventeze doar locurile special amenajate pentru înot şi scăldat;
– să respecte întotdeauna recomandările salvamarului/administratorului locului de agrement, mai ales semnificația steagurilor arborate la foișoarele salvamarilor;
– să evitate scăldatul în mare, lacuri, canale sau alte cursuri de apă unde malurile sunt abrupte, curenţii foarte puternici, albiile nămoloase sau pline cu plante, pietre, crengi şi trunchiuri de copaci;
– nu realizaţi acte de teribilism prin plonjarea de pe stabilopozi, platforme, poduri sau alte elemente de construcţii;
– nu intraţi în apa rece înfierbântaţi, după ce aţi stat foarte mult timp la soare;
– nu lăsaţi niciodată copiii nesupravegheaţi în apă sau în proximitatea apei, nici măcar în piscinele achiziţionate special pentru cei mici;
– nu lăsaţi copiii să se joace în locuri unde există posibilitatea de a cădea în apă;
– urmăriţi continuu, comportamentul copiilor în apă: nu citiţi, nu vă jucaţi pe telefon în timp ce copiii sunt în apă şi nu vă întoarceţi nicio clipă cu spatele la aceştia. Nu uitaţi că cei mici sunt imprevizibili: ei trebuie să se scalde numai sub controlul părinţilor sau altor persoane mature, chiar dacă ştiu să înoate;
– echipamentele speciale pentru siguranţa înotului (colac / vestă de salvare, aripioare gonflabile etc.) vor fi utilizate de către copii, sub atenta supraveghere a unui adult.




Ministerul Educației și Cercetării a avizat numirea noilor inspectori școlari din cadrul echipei Inspectoratului Școlar Județean Constanța

În data de 7 iulie 2020 au expirat mandatele inspectorilor școlari din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Constanţa care au susținut concurs pentru numirea pe funcție, în anul 2015. Perioada de numire prin concurs de 4 ani (2015-2019), a fost prelungită conform prevederilor legale în vigoare cu încă un an școlar (2019-2020).

 

În aceste condiții, având în vedere precizările legislative în vigoare, Inspectoratul Școlar Județean Constanța a solicitat avizul Ministerului Educației și Cercetării pentru numirea prin detașare în interesul învățământului până la data de 31 august 2020, pe funcția de inspector școlar, a următoarelor cadre didactice:

 

  • Nicolae Irinela- Inspector școlar pentru educație timpurie (1 normă);
  • Cabrancea Iulia-Cristina- Inspector școlar pentru învățământ primar (1 normă);
  • Farcaș Laura- Inspector școlar pentru învățământ primar (1 normă);
  • Airinei Mihaela- Inspector școlar pentru limba și literatura română (1 normă);
  • Bălănescu Daniela- Inspector școlar pentru matematică (1 normă);
  • Ivănescu Mădălina- Inspector școlar pentru fizică (1 normă);
  • Dumitrașcu Alina-Viorica- Inspector școlar pentru geografie (0,5 normă);
  • Popa Mariana- Inspector școlar pentru învățământ profesional și tehnic (1 normă);
  • Frangopol Daniela- Inspector școlar pentru învățământ profesional și tehnic (0,5 normă);
  • Geoglovan Daniel-Vicențiu- Inspector școlar pentru discipline socio-umane (0,5 normă);
  • Baciu-Iacob Magdalena- Inspector școlar pentru istorie (0,5 normă);
  • Marin (Tone) Gina- Inspector școlar pentru chimie (0,5 normă);
  • Stoian Niculina- Inspector școlar pentru biologie (0,5 normă);
  • Mrejeru Marinela-Natalia- Inspector școlar pentru activități extrașcolare (1 normă);
  • Stan Daniela- Inspector școlar pentru religie (0,5 normă).

 

Ministerul Educației și Cercetării a comunicat avizul pentru inspectorii mai sus numiți ieri, 9.07.2020.

 

Menționăm că, în continuare, sunt numite prin detașare în interesul învățământului în funcția de inspector școlar, până la data de 31 august 2020, următoarele cadre didactice:

  • Sîrbu Marian- Inspector școlar pentru management instituțional (1 normă);
  • Micu Gabriela Mihaela- Inspector școlar pentru management instituțional (0,5 normă);
  • Pisaltu Mirela- Inspector școlar pentru managementul resurselor umane (1 normă);
  • Faliboga Lucian- Inspector școlar pentru managementul resurselor umane (0,5 normă);
  • Muscină Liliana- Inspector școlar pentru dezvoltarea resursei umane (1 normă);
  • Anefi Icbal- Inspector școlar pentru minoritatea turcă (0,5 normă) și Inspector școlar pentru minoritatea rromă (0,5 normă);
  • Dumitrașcu Alina-Viorica- Inspector școlar pentru învățământ particular și alternative educaționale (0,5 normă);
  • Georgescu Gabriel- Inspector școlar pentru educație fizică și sport (1 normă);
  • Neguțu Veronica- Inspector școlar pentru învățământ special (1 normă);
  • Pahon Oana Mirela- Inspector școlar pentru proiecte educaționale (1 normă);
  • Savu Nicoleta- Inspector școlar pentru proiecte educaționale (1 normă);
  • Stan Daniela- Inspector școlar pentru educație permanentă (0,5 normă);
  • Stoica Florian- Inspector școlar pentru arte (0,5 normă).

 

 

Doresc să le mulțumesc colegilor cu care am colaborat până în prezent pentru profesionalismul și pentru seriozitatea cu care și-au desfășurat activitatea în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Constanța. Sunt convins că activitatea dumnealor a constituit un reper pentru multe dintre cadrele didactice din sistem. Colaborarea noastră a reprezentat o experiență din care fiecare a reușit să identifice exemple de bune practică și consider că va continua și din postura dumnealor de cadre didactice revenite la catedră.

 

De asemenea, am certitudinea că noii colegi vor da dovadă de implicare și eficiență și vor contribui la consolidarea imaginii unei instituții care trebuie să se poziționeze drept sistem de referință pentru procesul managerial educațional de la nivelul județului nostru. Inspectoratul Școlar Județean Constanța trebuie să fie tot mai apropiat de actorii educaționali și de partenerii educaționali, pentru că numai prin colaborare vom creşte calitatea actului educaţional, vom dezvolta învățământul constănțean a afirmat Sorin Mihai, inspector școlar general.




Săptămâna viitoare, se întrerupe energia electrică în Dulcești și Eforie!

Enel

E-Distribuţie Dobrogea a redus pe cât posibil numărul întreruperilor programate pentru buna administrare și funcționare a rețelei de distribuție a energiei electrice, pentru a minimiza disconfortul clienților. Lucrările au fost reduse la cele care sunt necesare pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și a alimenta clienții cu energie electrică în bune condiții, conform prevederilor din Decretul președintelui României nr. 195/16.03.2020, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 212/16.03.2020.

Regretăm neplăcerile resimțite de clienți în cazurile în care aceste lucrări, efectuate pentru a preveni eventuale probleme în alimentare, perturbă temporar activitățile acestora. Colaborăm cu autoritățile locale, dar și cu alte utilități, pentru a minimiza impactul.

Următoarele întreruperi se vor realiza pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și alimenta clienții în bune condiții.

Marţi, 14 Iulie 2020, Dulcesti, cu strazile: Radu Petrescu, Luca Demetrius, Mihail Sadoveanu, Liviu Rebreanu, Nicolae Beldiceanu (parţial) – întrerupere totalã (09:00 – 16:00).

Miercuri, 15 Iulie 2020

  • Orașul Eforie Sud, cu strazile: Faleza, Dezrobirii, Stefan cel Mare, Doctor Cantacuzino, Negru Voda, Autoservirea „Orizont”, Restaurant „Leul de Mare”, Restaurant&Pizza „Albatros”, Restaurant – Braserie „Carlos &David” – întrerupere totalã (09:00 – 12:00)
  • Localitatea Dulcesti, cu strazile: Emil Botta, Mihail Sadoveanu, Luca Demetrius, Stefan Luchian, Ion Baiesu – întrerupere totalã (9.00-17.00)

Joi , 16 Iulie 2020, Dulcesti, cu strazile: Emil Botta, Mihail Sadoveanu, Luca Demetrius, Stefan Luchian și Ion Baiesu (partial) – întrerupere totalã (9.00-17.00)

Vineri , 17 Iulie 2020, Dulcesti, cu strazile: Aurel Dumitrascu, Nicolae Filimon și Sorin Titel – întrerupere totalã (9.00-17.00)

 




4034 absolvenţi ai clasei a VIII-a au fost repartizaţi computerizat în învăţământul liceal de stat (anul școlar 2020-2021) la nivelul județului Constanța

scoala_elevi

Ministerul Educaţiei și Cercetării a publicat astăzi, 10 iulie, pe site-ul admitere.edu.ro, rezultatele repartizării computerizate în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a. 

 

La nivelul județului Constanța au fost repartizați 4034 elevi în învățământul liceal de stat, dintre care 2096 candidați la filiera teoretică și 1941 candidați la filiera tehnologică.

 

Au fost admiși în etape anterioare repartizării computerizate:

  • 377 de elevi la specializări vocaţionale;
  • 120de elevi în învăţământul militar;
  • 75de elevi pe locurile speciale rezervate candidaţilor de etnie rromă;
  • 21 de elevi cu cerințe educaționale speciale.

 

În total, au fost completate 4265 opțiuni, 8 candidați au fost admiși cu media generală 10.

 

Conform calendarului admiterii în învățământul liceal de stat, în perioada 13-20 iulie candidații vor depune/transmite dosarele de înscriere la secretariatele liceelor în care au fost admiși. În zilele de 22, 23 și 24 iulie, comisia judeţeană de admitere va rezolva toate cazurile speciale apărute după etapa de repartizare computerizată.

 

231 de elevi nu au fost repartizaţi, deoarece nu au completat suficiente opţiuni care să le permită încadrarea într-o unitate de învăţământ liceal. Aceştia vor intra în următoarea etapă de admitere (24 iulie – 3 august 2020), alături de absolvenții clasei a VIII-a repartizaţi computerizat în prima etapă de admitere, dar care nu şi-au depus dosarele de înscriere în termen, de candidaţii care nu au participat şi de absolvenţii clasei a VIII-a care nu au susţinut Evaluarea Naţională.

 

Repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere judeţeană, publicată pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Constanța şi comunicată unităţilor de învăţământ până la data de 24 iulie 2020.

 

 




Doi medici specialisti, la cabinetele Psihiatrie si Oncologie, de la Spitalul Mangalia

Spitalul Municipal Mangalia

Spitalul Municipal Mangalia și-a extins, recent, domeniul de activitate cu încă un cabinet medical – Psihiatrie, în timp ce Compartimentul Oncologie mai are încă un medic specialist, dr. Beatris Bulai, ce a terminat rezidențiatul la Oncologie, devenind astfel, medic specialist – angajat al spitalulului.

De asemenea, în specializarea Psihiatrie s- a început o colaborare cu dr. psihiatru Tiberius Octavian Craciun. Cabinetul doctorului psihiatru se află în Pavilionul C al spitalului, etajul 2, iar pacienții din Mangalia și localitățile învecinate, care doresc să apeleze la serviciile medicale ale domnului doctor psihiatru, o pot face contra-cost.




151 avertismente şi 32 amenzi, în valoare de 145.000 lei, aplicate unitatilor de turism de pe litoral

Pe durata sezonului estival, reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa efectuează activităţi specifice în vederea verificării unităților de turism, restaurante, cluburi și alte obiective.
Astfel, în perioada 07-09 iulie a.c., în staţiunile turistice de pe litoralul Mării Negre au fost efectuate controale în 29 de obiective de turism şi alimentaţie publică, după cum urmează: 28 de unități de turism și un alt tip de obiectiv.
În aceste locaţii, pentru asigurarea normelor de apărare împotriva incendiilor, dar mai ales pentru preîntâmpinarea apariţiei acestora, au fost desfăşurate activităţi preventive pe timpul cărora au fost depistate 185 deficienţe și 16 obiective care funcționează fără autorizație de securitate la incendiu. De asemenea, au fost aplicate 183 sancţiuni, respectiv 151 avertismente şi 32 amenzi contravenţionale în valoare totală de 145.000 lei.
Dintre constatările cel mai frecvent menţionate în documentele de control, putem exemplifica:
– neîntocmirea şi/sau neavizarea planului de intervenţie, la unele unităţi de turism;
– nesolicitarea și neobținerea autorizației de securitate la incendiu;
– neasigurarea angajării unui cadru tehnic sau personal de specialitate cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor;
– nemenţinerea în stare de funcţionare a instalaţiilor electrice pentru iluminatul de siguranţă pentru evacuarea persoanelor în caz de incendiu, pentru marcarea hidranţilor interiori de incendiu, cât şi pentru intervenţie în încăperea centralei termice;
– lipsa verificării mijloacelor tehnice de apărare împotriva incendiilor existente (stingătoare), aflate în dotarea unor construcţii de turism, în conformitate cu reglementările tehnice;
– exploatarea cu defecţiuni şi improvizaţii a instalaţiei electrice aferentă construcţiilor.
Pe timpul controalelor privind securitatea la incendiu, efectivele inspectoratului au desfășurat și
acțiuni de verificare a respectării măsurilor de protecție sanitară, în vederea prevenirii și limitării infectarii cu virusul Covid-19, în zonele aglomerate din județul Constanța, fiind verificate peste 450 de persoane.




Turist inecat la Costinesti

Marea isi cere tributul pe zi ce trece. In urma cu putin timp, la Costinesti, un barbat de 42 de ani a fost scos din valuri de salvatori. Turistul a fost resuscitat zeci de minute, la fata locului sosind o ambulanta de terapie intensiva mobila și un echipaj de prim ajutor. Din pacate, acesta nu a mai putut fi salvat.




Fermierii pot depune la APIA cererile de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantităţile de motorină aferente Trimestrului II al anului 2020

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează potenţialii beneficiari, că până la data de 31 iulie 2020 inclusiv, se depun cererile de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente perioadei 01 aprilie – 30 iunie 2020 (trim. II al anului 2020).

Cererile se depun la Centrele Judeţene ale Agenției de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al Municipiului Bucureşti, de către administrator / reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, caz în care împuternicirea este emisă de către administratorul /reprezentantul legal şi este însoţită de copia actului de identitate al persoanei împuternicite.

Pentru sectorul vegetal, cererile de plată pentru rambursare se depun însoțite de următoarele documente:
a) documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
b) situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9;
c) copie a facturilor / bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
d) copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
e) adeverință în original de la Registrul agricol, cu suprafețele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
f) adeverință în original de la Direcția pentru Agricultură Județeană, pentru suprafețele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.

Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată pentru rambursare se depun însoțite de următoarele documente:
a) situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;
b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
c) situația privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar și vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 10 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;
d) copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;
e) copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.

Pentru sectorul îmbunătățiri funciare, cererile de plată pentru rambursare se depun însoțite de următoarele documente:
a) situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru irigații, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;
b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
c) situația centralizatoare a cantităților de apă pentru irigații, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.11 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;
d) copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru irigații, întocmit de către orice furnizor de apă de irigații;
e) situația suprafețelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;
f) copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
g) dovadă cont trezorerie dacă au intervenit modificari ale coordonatelor bancare față de cererea inițială.

Toate documentele depuse în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către solicitantul sprijinului, însușite prin semnatură și vor purta sintagma “conform cu originalul”.

Cererile pot fi transmise de către fermieri prin mijloace electronice (poșta electronică, fax etc) / servicii poștale / încărcate pe serverul extern pus la dispoziție de APIA (accesibil de pe internet la adresa http://213.177.4.194:8084/) / depuse direct la sediul Centrului județean unde este depusă cererea de acord de finanțare.

Documentele postate/transmise vor sta la baza operării/verificării datelor în aplicațiile electronice de gestionare a ajutorului de stat și la efectuarea verificărilor administrative ulterioare.




A patra premieră a stagiunii la Teatrul de Stat Constanța: „Meciul de Comedie”

În ciuda epidemiei de coronavirus, Teatrul de Stat Constanța (TSC) prezintă cea de-a patra premieră a acestei stagiuni și a doua a anului 2020, „MECIUL DE COMEDIE. Spectacol interactiv de improvizație”.
Primele reprezentații cu publicul vor avea loc în Parcul Arheologic, în fața Primăriei, vineri, 10 iulie, de la ora 21:30, sâmbătă, 11 iulie, de la ora 20:30, și duminică, 12 iulie, de la ora 20:30.
Spectacolul de improvizație are ca principală caracteristică lipsa oricărui scenariu și chiar și a regiei. Totul, text, mișcare scenică, lumini, muzică se creează pe loc, în fața spectatorilor. Formatul este unul competițional, actorii fiind împărțiți în două echipe care se înfruntă într-o serie de probe, iar spectatorii au un rol foarte important, ei stabilind și temele de improvizație precum și echipa câștigătoare a fiecărei probe. Actorii-improvizatori care se vor întrece în acest spectacol sunt Florin Aioane, Remus Archip, Andrei Bibire, Andrei Cantaragiu, Lucian Iftime, Vlad Lință, Ecaterina Lupu, Cătălina Mihai, Ștefan Mihai, Mirela Pană, Florina Stănculeț iar muzica ce va acompania „competiția” va fi improvizată de tânărul și talentatul Mădălin Nicolae Mușat, absolvent al Colegiului Național de Arte „Regina Maria”.
Și, cum „sportivii” care improvizează au nevoie de antrenament, ca în orice sport, cel ce s-a ocupat de pregătirea celor două echipe de actori ai Teatrului de Stat Constanța este actorul și regizorul Dragoș Muscalu.
Actor absolvent de UNATC (Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București), Dragoș Muscalu a obținut și titlul de doctor la UNATC, cu teza intitulată „Rigoare si libertate în procesul creator al actorului”, titlu relevant pentru un autor care și-a făcut meserie din improvizație.
Scenografia este semnată de Lăcrămioara Dumitrașcu.
Teatrul de improvizație datează din Roma Antică, din anii 300 înainte de Hristos, când avem prima atestare documentară. Este vorba despre Farsele Atellane, cunoscute și ca Jocurile Oscane, provenind din sudul Italiei, din orașul antic Atella, localizat la 20 de kilometri de Napoli. Erau jucate mai ales la sărbători sau în zilele de târg, în limba oscană, o limbă soră cu latina și cu umbriana. Constau mai ales în jocuri de cuvinte, ghicitori destul de vulgare și un joc scenic mai brutal.
În secolul al XVI-lea avea să se contureze, într-un mod surprinzător, un fenomen teatral unic: Commedia dell’Arte. Urmând linia mimilor și histrionilor romani, dar trăgându-și seva și din farsa medievală, Commedia avea să reașeze ierarhiile în teatrul universal, ducând spectacolul de improvizație la cel mai performant nivel.
Mai târziu, regizorii Stanislavski și Jacques Copeau au utilizat tehnica improvizației în pregătirea actorilor și la repetiții, iar prima carte despre improvizația în teatru a fost scrisă de profesoara americană de teatru Viola Spolin.
************
Accesul publicului la primele reprezentații, din acest weekend, va fi gratuit, în limita locurilor disponibile și cu respectarea unui regulament pentru prevenirea infectării cu coronavirus. Spectatorii trebuie să poarte măști pe toată durata evenimentului și să păstreze distanța de siguranță. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura corporală nu vor avea acces în zona delimitată pentru public.
Vă mulțumim că ne sunteți mereu alături și vă așteptăm cu drag la teatru!
www.teatruldestatconstanta.ro
www.facebook.com/teatruldestatconstanta
https://www.instagram.com/teatruldestatconstanta




Fonduri europene pentru promovarea produselor agroalimentare

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) aduce la cunoștința opiniei publice faptul că, până la data de 27 august 2020 ora 17:00 CET, se pot transmite electronic cereri de propuneri de granturi pentru programe simple şi pentru programe multinaţionale, de promovare a produselor agricole, puse în aplicare pe piaţa internă şi în ţări terţe în vederea restabilirii situaţiei pieţei, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1144/2014.
Anunțurile privind lansarea cererilor de propuneri şi documentaţia tehnică au fost publicate în cadrul Programului anual de lucru 2020, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene C 216 din data de 30.06.2020 și pe site-ul CHAFEA.
Bugetul disponibil este de:
– 5.000.000 euro pentru programele simple;
– 5.000.000 euro pentru programele multinaţionale.
Durata programelor este de un an, iar contribuţia financiară a Uniunii Europene este de 85% din valoarea cheltuielilor eligibile, diferenţa fiind contribuţia proprie a beneficiarilor.
Beneficiarii sunt: organizații profesionale sau interprofesionale stabilite într-un stat membru și grupurile definite la articolul 3 punctul 2 din Regulamentul (UE) nr. 1151/2012 al Parlamentului European și al Consiliului; organizații de producători sau asociații de organizații de producători, recunoscute de un stat membru sau organisme din sectorul agroalimentar care au fost însărcinate de statele membre să îndeplinească misiuni de serviciu public clar definite în acest sector, înființate cu cel puțin doi ani înainte de data lansării cererii de propuneri, toate categoriile trebuie să fie reprezentative, în condiţiile menţionate în cererile de propuneri.
Sectoarele de produse vizate sunt: fructe şi legume, excluzând fructele şi legumele procesate; vin; plante vii şi alte plante, bulbi, rădăcini şi alte asemenea, flori tăiate şi frunziş ornamental; lapte şi produse lactate; cartofi pentru procesare cu excepţia cartofilor proaspeţi, iar în relaţie cu produsele menţionate, pot fi avute în vedere şi sistemele prevăzute la art. 5 din Regulamentul (UE) nr. 1144/2014.
Programele pot fi implementate pe piaţa internă sau în orice ţară terţă.
Mai multe informații se găsesc pe site-ul APIA www.apia.org.ro, la link-ul : http://www.apia.org.ro/ro/cereri-de-propuneri-pentru-programe-simple-si-pentru-programe-multinationale-de-promovare-a-produselor-agricole-puse-in-aplicare-pe-piata-interna-si-in-tari-terte-in-vederea-restabilirii-situatiei-pietei .




Camera Deputaților a decis: pe 27 septembrie ne alegem noile administrații publice!

Alegerile locale vor avea loc pe data de 27 septembrie, a decis, astăzi, Camera Deputaţilor. Legea care stabileşte data votului urmează să ajungă la preşedintele Klaus Iohannis, pentru promulgare.

Decizia a fost luată cu de voturi 253”pentru”, două voturi ”împotrivă” şi 36 abţineri.

Senatul a aprobat acest proiect legislativ marţi, cu mai multe amendamente, printre care cel care permite partidelor politice fără grupuri parlamentare în ambele Camere, precum PMP sau Pro România, să aibă reprezentanţi în secţiile de votare. De asemenea, senatorii au admis un amendament depus de social-democraţii Şerban Nicolae şi Radu Preda, potrivit căruia partidele vor putea folosi banii din subvenţia de la stat pentru cheltuieli de campanie, lucru interzis în prezent de lege.

De asemenea, parlamentarii au respins proiectul de lege care conţinea prevederi similare, propus de Executiv.

Camera Deputaţilor a fost for decizional, legea urmând să ajungă la preşedintele Klaus Iohannis pentru promulgare.

(businessmagazin.ro)




Șapte persoane, luate de valuri la Mangalia. Un bărbat a decedat (video)

Deși salvamarii au arborat steagul roșu încă de la primele ore ale dimineții, au existat, ca de obicei, și imprudenți care au intrat în valurile mării.

La Mangalia, șapte persoane, patru adulți și trei copii, au fost luați de curenți și purtați în larg. Deși au fost, în cele din urmă, recuperați și scoși la mal, pentru unul dintre ei nu s-a mai putut face nimic, fiind declarat decesul. Salvatorii au participat la acțiune cu două ambulanțe SMURD, două ambulanțe SAJ B și una SAJ C.

 




Tuzla: accident rutier, provocat de un tânăr fără permis!

Ieri, 7 iulie a.c., în jurul orei 20.20, un bărbat de 23 de ani a condus un autoturism pe DN 39, în localitatea Tuzla, dinspre municipiul Mangalia către municipiul Constanța și, ajungând la intersecție cu strada Castelului, a pierdut controlul asupra direcției de mers și a pătruns pe sensul opus, unde a intrat în coliziune cu un autoturism, condus de un bărbat de 26 de ani.

În urma impactului a rezultat vătămarea corporală ușoară a pasagerei dreapta față din cel de-al doilea autoturism.

Cu ocazia verificărilor s-a stabilit faptul că șoferul în vârstă de 23 de ani nu posedă permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.




Tânăr de 28 de ani, reținut pentru practicarea „alba-neagra” la Costinești

Urmare a cercetărilor într-un dosar penal privind săvârșirea infracțiunii, în formă continuată, de organizare de jocuri clandestine ale căror rezultate pot fi influențate prin dexteritatea mânuitorului, a mijloacelor de joc, în scopul obținerii unor venituri, polițiști din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice au reținut un bărbat, de 28 de ani, bănuit de comiterea faptelor, pe raza stațiunii Costinești.

Persoana în cauză a fost prezentată Parchetului de pe lângă Judecătoria Mangalia, care a dispus măsura controlului judiciar pe o perioadă de 60 de zile.




Comunicat privind intervențiile RAJA în urma averselor torențiale

apa-este-viata-1

 

 

În cursul zilei de ieri – 07 iulie 2020, în județul Constanța, în special în zona de litoral, s-au înregistrat averse torențiale și vijelii, ce au condus la acumularea unor cantități însemnate de apă pe unele străzi, depășind în anumite zone debitele de preluare ale rețelei pluviale și de canalizare. Prin urmare, echipele de intervenție RAJA au răspuns prompt la toate sesizările primite, în vederea repunerii în funcțiune a sistemelor operate. Dotați cu wome, vidanje și motopompe de mare putere, angajații societății noastre au acționat, atât pe timpul zilei cât și pe timpul nopții, în toate zonele afectate din zona litoralului și din județ.

O situație mai deosebită a survenit în localitatea Cap Aurora din sudul litoralului, pentru care Administrația Națională de Meteorologie a emis în data de 07 iulie 2020, o avertizare de cod roșu. Aici, precipitațiile abundente au înregistrat și 40 – 50 l/mp, într-o perioadă foarte scurtă de timp. Astfel, cantitatea de apă acumulată în zona falezei din stațiune, a fost atât de mare, încât căminul pentru colectarea apelor pluviale a devenit suprasolicitat, iar nivelul apei a crecut deasupra aşa-numitului nivel de reflux. Totodată, șuvoaiele puternice au spălat străzile din localitate de diverse materiale, nisip, pietriș, pământ, resturi vegetale și lemnoase, preluate de la nivelul tramei stradale, obturând astfel rețeaua de colectare a apelor meteorice. Ca urmare a blocării colectorului pluvial, aceste deșeuri au fost împrăștiate de apa deversată către zona de plajă, în cota cea mai joasă a stațiunii.

Menționăm că nu este vorba despre rețeaua de canalizate menajă ci despre sistemul de colectare a apelor pluviale, apa refulată fiind apă de ploaie combinată cu deșeurile rezultate în urma spălării tramei stradale.

Încă din cursul acestei dimineți, două echipe de intervenție din cadrul RAJA S.A. s-au depladat la fața locului, pentru golirea și deblocarea colectorului pluvial de aluviunile aduse de șuvoaiele de apă.

Totodată, dorim să scoatem în evidență faptul că, sistemul stradal de colectare și evacuare a apelor meteorice, dar și cel de canalizare, este proiectat conform reglementărilor tehnice în vigoare, pentru preluarea cantităților de apă calculate conform unor date standardizate, pentru ploi de intensitate, durată și frecvență medii. În niciun alt stat, la proiectarea sistemului nu sunt luate în calcul precipitațiile ce pot ajunge la un nivel de vârf.




RAJA a activat Comandamentul pentru Situații de Urgență

Administrația Națională de Meteorologie a emis o nouă avertizare meteo – Cod portocaliu de instabilitate atmosferică accentuată, cu vijelii (ce vor atinge în anumite intervale viteze de 80…90 km/h), averse torențiale, frecvente descărcări electrice și grindină, cantitățile de apă putând depăși 35…40 l/mp și pe arii restrânse 50…70 l/mp.
Ca urmare a acestei avertizări, RAJA S.A. activează Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă, în perioada 07 iulie 2020, ora 12.00 – 08 iulie 2020, ora 16.00.
Pentru a se interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate, în cadrul Comandamentului au fost constituite mail multe echipe de intervenţie, dotate cu utilajele necesare (wome, vidanje și pompe de mare putere), care vor asigura permanenţa în toată această perioadă la nivelul localităților deservite, din întreaga arie de operare.
Angajații RAJA vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare, care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA S.A. va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce vor fi rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei electrice.
Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.




Dezinsecție aeriană, în oraș și stațiuni

 

Primăria Municipiului Mangalia informează locuitorii orașului că, miercuri, 8 iulie, între orele 05:00 – 11:00, demarează campania de dezinsecţie aeriană pentru combaterea tuturor dăunătorilor. Un avion utilitar va împrăștia insecticid în toate zonele și spațiile verzi din municipiu și stațiunile aferente. Pe această cale, reprezentanții Primăriei înștiințează crescătorii de albine şi crescătorii de viermi de mătase să îşi protejeze stupii, respectiv crescătoriile, de substanţele toxice. Reamintim că, acțiunile de dezinsecție la sol au început în urmă cu două săptămâni și vor continua pe toată perioada verii, când angajații societății de salubrizare vor interveni cu măsuri specifice de combatere a insectelor și rozătoarelor de pe raza orașului și stațiunilor.




Accident grav intre Amzacea si Pecineaga. Un barbat a murit! (Video)

Un accident grav  a avut loc in urma cu cateva minute. Un autoturism s-a răsturnat într-un canal între localitățile Amzacea și Pecineaga. La fara locului au intervenit pompierii Secției Mangalia cu o autospeciala de stingere cu modul de descarcerare, o ambulanță Smurd, elicopterul Smurd și o ambulanta SAJ.

Au fost găsite doua victime neincarcerate. S-a acționat pentru acordarea primului ajutor medical. Din păcate, pentru un bărbat de circa 33 de ani medicii au fost nevoiți sa declare decesul. Un alt bărbat a fost preluat de elicopter și transportat la spital cu multiple traumatisme.




Edilul Taner Reșit, nemulțumit de decizia Apelor Române de a concesiona plaja de la Tuzla!

plaja tuzla
Primarul comunei Tuzla, Taner Reșit, și-a arătat, într-o postare publică, indignarea față de decizia DADL de a concesiona plaja comunei, recunoscută, la nivel național, drept una dintre cele mai frumoase și neatinse de mâna omului. Edilul a arătat că „locuitorii comunei, care doresc să se bucure de plaja Tuzla, sunt nemulțumiți din cauza imposibilității de a-și petrece timpul liber pe malul mării din cauza șezlongurilor amplasate după bunul plac al operatorilor economici care au închiriat sectoare de plajă.
Astfel, alături de dumneavoastră, îmi exprim nemulțumirea față de această imposibilitate generată de firmele care au concesionat sau subînchiriat plaja Tuzla (nisipul plajei) și care nu permit amplasarea prosoapelor și a cearceafurilor direct pe nisip.
Vă aduc la cunoștință că Administrația Națională „Apele Române – Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral” este direct răspunzătoare pentru administrarea și darea în folosință a plajelor (nisipul plajei).
În concluzie, Primarul și Consiliul Local al Comunei Tuzla, vă informează că administrația publică locală nu se face vinovată de aceste neplăceri și imposibilități generate de amplasarea șezlongurilor pe toate sectoarele de plajă existente”.