Joi, se întrerupe curentul la 23 August!

Enel

E-Distribuţie Dobrogea a redus pe cât posibil numărul întreruperilor programate pentru buna administrare și funcționare a rețelei de distribuție a energiei electrice, pentru a minimiza disconfortul clienților. Lucrările au fost reduse la cele care sunt necesare pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și a alimenta clienții cu energie electrică în bune condiții, conform prevederilor din Decretul președintelui României nr. 195/16.03.2020, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 212/16.03.2020.

Următoarele întreruperi se vor realiza pentru a asigura capacitatea rețelei de a funcționa și alimenta clienții în bune condiții.

Astfel, joi, 30 aprilie, urmează să fie întrerupt curentul în comuna 23 August, după următorul program:

Străzile: Mihai Eminescu (partial), Victor Eftimiu, Duiliu Zamfirescu, Tudor Vianu, Ion Ninulescu, Octavian Goga, I. H. Radulescu (partial), respective Carmen Silva (partial) – întrerupere totală. 10:00 – 12:00
Străzile: George Murnu, Elena Farago, Demostene Botez (partial), Alexandru Macedonski, Veronica Micle, Nichita Staenscu, George Calinescu (partial), statie de betoane COMCM, respective Emil Bota – întrerupere totală. 12:00 – 14:30
Localitatea 23 August, cu sediu Primaria 23 August; respectiv străzile: George Calinescu (partial), Tudor Arghezi (partial), Dimitrie Bolintineanu (partial), cladire PTTR, Mihai Eminescu (partial), respectiv Cezar Boliac – întrerupere totală. 14:00 – 16:00



Val de infracțiuni rutiere, în sudul litoralului!

Politia Rutiera

Vineri, 24 aprilie a.c., în jurul orei 20.20, polițiști din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia au identificat un bărbat, de 38 de ani, care a condus un autoturism pe strada Medeleni din localitatea Limanu, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,66 mg/l alcool pur în aerul expirat, acesta fiind condus la spital pentru recoltarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge. Acesta a fost implicat într-un eveniment rutier soldat cu pagube materiale.

Sâmbătă, 25 aprilie a.c., în jurul orei 16.00, polițiști din cadrul Postului de Poliție Limanu au identificat un bărbat, de 37 de ani, care a condus un autoturism pe strada Medeleni din localitatea Limanu, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

La data de 25 aprilie a.c., în jurul orei 16.40, polițiști din cadrul Poliției stațiunii Costinești au identificat un bărbat, de 31 de ani, care a condus un ATV neînmatriculat pe strada Principală din stațiunea Costinești.

La data de 26 aprilie a.c., în jurul orei 21.40, polițiști din cadrul Biroului Rutier Mangalia au identificat un bărbat, de 51 de ani, care a condus un autoturism pe strada Portului din municipiul Mangalia, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice.

În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat, acesta fiind condus la spital pentru recoltarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.

În cauze au fost întocmite dosare de cercetare penală.

 




213 sancțiuni contravenționale, în valoare de 169.130 de lei, acordate șoferilor vitezomani!

politie

În perioada 25-26 aprilie a.c., polițiști din cadrul Serviciului Rutier Constanța și ai Birourilor Rutiere Constanța, Medgidia și Mangalia au organizat o acțiune pe linia prevenirii și combaterii încălcării limitelor de viteză legală de deplasare a autovehiculelor, pe raza județului Constanța.

În urma activităților, polițiștii rutieri au aplicat 213 sancțiuni contravenționale, în valoare de 169.130 de lei, fiind reținute 95 de permise de conducere, dintre care 94 pentru depășirea cu peste 50 km/h a vitezei legale.

Totodată, au fost constatate 4 abateri pentru nepurtarea centurii de siguranță și 2 pentru folosirea telefonului mobil.




Cutremur de 5 grade Richter produs în zona Vrancea, resimţit până la Mangalia!

Un cutremur cu magnitudinea de 5 grade pe scara Richter s-a produs în cursul nopții de vineri spre sâmbătă, în zona Vrancea. Seismul s-a simțit la scurt timp după miezul nopții, iar unda sa a ajuns și până în Capitală. Seismul s-a produs la ora 01:04, la o adâncime de 23 kilometri, în zona seismică Vrancea, județul Galați. Cutremurul din această noapte s-a simțit în apropiere de mai multe orașe importante din țara noastră printre care se numără Bacău, Iași, Brașov sau Ploiești.

În plus, cutremurul fiind unul destul de mare s-a făcut simțit inclusiv în București. De asemenea, locuitorii din orașele Bârlad, Constanța, Focșani, Iași, Suceava, Vaslui, Bacău, Tucea și Brăila au resimțit și ei seismul de 5 grade pe scara Richter. Se pare că acest cutremur a fost resimțit și de vecinii noștri din Ucraina și Bulgaria.




Pentru remedierea unei avarii RAJA, trafic îngreunat pe bulevardul Tomis din municipiul Constanța!

apa-este-viata-1

Pentru executarea lucrărilor de remediere a unei avarii pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 150 mm, de pe bd. Tomis nr. 213, din municipiul Constanța, echipele RAJA S.A. au fost nevoite să blocheze două benzi de circulație de pe acest bulevard, tronsonul delimitat de străzile Farului și Poporului, cu sensul de mers dinspre zona Dacia către Capitol, astăzi – 24 aprilie 2020, în intervalul orar 13.45 – 17.00.
În vederea desfășurării lucrărilor de reparații, zona a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.
Abonaţii deserviţi nu sunt afectaţi de aceste lucrări, întrucât echipele de intervenţie încearcă să efectueze reparaţiile cu conducta sub presiune.
Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.




Cererile de plată pentru ajutoare de stat, trebuie depuse până la data de 30 aprilie!

 

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) reaminteşte beneficiarilor că, până la data de 30 aprilie 2020, la Centrele judeţene ale APIA se primesc, prin mijloace electronice (telecomunicații), următoarele:
– Cereri de plată aferente trim.I pentru ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, în conformitate cu prevederile OMADR nr. 1727/2015, cu completările şi modificările ulterioare;
– Cereri de plată aferente serviciilor prestate pentru luna martie şi trim.I pentru ajutorul de stat în sectorul creşterii animalelor, în conformitate cu prevederile HG nr. 1179/2014, cu completările şi modificările ulterioare;
– Deconturile justificative aferente trim.III pentru Măsura M14 – Bunăstare animale – pachet a) şi pachet b).
În ceea ce privește Ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, Formularul cererii de plată va fi transmis către fermieri prin mijloace electronice de către funcţionarii Centrelor Județene ale APIA sau poate fi descărcat de către aceştia de pe site-ul APIA: www.apia.org.ro.
Toate documentele aferente cererilor de plată pentru Măsura M14 privind bunăstarea animalelor, documentele aferente Ajutorului de stat în sectorul creșterii animalelor și cele pentru Ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură pot fi scanate şi încărcate de către fiecare fermier pe un server extern (FTP) pus la dispoziție de către APIA, unde vor avea drepturi doar de încărcare, sau vor fi transmise Centrelor Județene ale APIA prin orice mijloace electronice (telecomunicații).
Precizăm că măsurile privind depunerea electronică a cererilor de plată au fost instituite prin Ordinul nr.89/03.04.2020 pentru a veni în sprijinul beneficiarilor și pentru a minimiza pe cât posibil efectele negative ale epidemiei de coronavirus asupra activităților din sectorul agricol.




Avarie RAJA la conducta magistrală de pe bulevardul Aurel Vlaicu!

Astăzi – 24 aprilie 2020, una dintre conductele magistrale care asigură necesarul de apă pentru Stația de tratare și pompare Palas, cu diametrul de 800 mm, de pe bd. Aurel Vlaicu, din Municipiul Constanța, a suferit o avarie majoră în zona Cișmea 1. Echipele specializate RAJA S.A. au procedat imediat la reducerea presiunii pe această instalație, pentru a interveni în condiții de siguranță, în scopul remedierii acesteia. În prezent, se depun eforturi pentru repunerea în funcțiune a sistemului. Alimentarea Stației de pompare Palas se face folosind un alt circuit. Consumatorii din zonă nu sunt afectați de lipsa apei. În dinamica acțiunilor de intervenție, în situația scăderii presiunii apei sau a întreruperii furnizării serviciului de alimentare cu apă către abonați vom reveni cu detalii.




AMF „Tomis” Constanţa, alături de familia medicului răpus de coronavirus

Noi, membrii şi conducerea Asociaţiei Medicilor de Familie „Tomis” Constanţa suntem alături de colega noastră, dr. Carmen Neagoe, medic de familie în localitatea Cumpăna, în greaua încercare în care se află în aceste zile, o dată cu dispariţia prematură a soţului său, dr. Valeriu Neagoe.
Pe această cale, dorim să-i transmitem dr. Carmen Neagoe sincere condoleanţe pentru pierderea suferită şi să o asigurăm de tot sprijinul nostru!
Dumnezeu să-l odihnească în pace pe colegul nostru, dr. Valeriu Neagoe, care a plecat prea devreme dintre noi!
Drum lin către stele!




Învăţământul preuniversitar se mută, oficial, în online. Ministrul Educaţiei a semnat, astăzi, ordinul privind măsurile specifice pentru desfășurarea procesului de învățare de acasă

Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziția cadrelor didactice, elevilor și părinților o colecție de resurse necesare continuării învățării în mediul on-line. Portalul Digital existent pe educred.ro centralizează platforme de învățare și resurse educaționale deschise, inclusiv tutoriale și alte materiale de învățare destinate formării și susținerii cadrelor didactice.

Prezența online la cursuri a elevilor și a cadrelor didactice va fi monitorizată de unitățile de învățământ, iar toate informațiile relevante pentru susținerea și îmbunătățirea accesului la învățare vor fi completate în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR). Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) va elabora analize semestriale privind accesul elevilor, cadrelor didactice și al unităților de învățământ la resurse pentru învățarea on-line.

Ministerul Educației și Cercetării poate decide, în cazuri justificate, și pe baza unor instrucțiuni emise în prealabil, ca evaluarea la anumite discipline/module să fie realizată on-line. Tot în cadrul acestei instrucțiuni se specifică și responsabilitățile inspectoratelor școlare, ale unităților de învățământ preuniversitar, ale profesorilor, elevilor și părinților.

Inspectoratele școlare în colaborare cu unitățile de învățământ și cu autoritățile locale vor identifica soluții pentru asigurarea echipamentelor informatice și a conectării la internet a unităților de învățământ. Toate datele privind desfășurarea procesului de predare-învățare-evaluare online vor fi raportate periodic Ministerului Educației și Cercetării.

În cadrul instrucțiunii elaborate de Ministerul Educației și Cercetării, unitățile de învățământ vor verifica și monitoriza modul în care sunt transpuse în practică activitățile suport pentru învățarea on-line. Conducerea fiecărei unități de învățământ va sprijini accesul cadrelor didactice la platforme educaționale, iar împreună cu învățătorii, profesorii diriginți și cadrele didactice se va organiza un program săptămânal care include activități de învățare on-line pentru fiecare disciplină de studiu.

Documentul elaborat de Ministerul Educației și Cercetării prevede și o serie de activități pe care cadrele didactice trebuie să le desfășoare în cazul suspendării cursurilor în unitățile de învățământ.

Instrucțiunea pentru crearea și/sau întărirea capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin învățare on-line mai prevede și faptul că la reluarea activității de predare-învățare-evaluare în unitățile de învățământ, activitatea suport pentru învățarea on-line poate fi valorificată de cadrul didactic prin calificativ sau notă cu acordul elevului sau al părintelui/tutorelui legal.

Unitățile de învățământ vor realiza planuri de recuperare și planuri remediale pentru elevii care în perioada suspendării cursurilor nu au putut participa, din motive obiective, la activitățile de învățare on-line. Acestea vor fi aplicate imediat după reluarea cursurilor.




Declaraţia lui Klaus Iohannis, referitoare la relaxarea restricţiilor: „Masca facială va fi obligatorie după 15 mai”! (text integral)

ioh masca

 

Klaus Iohannis: Bună ziua! Dragi români, așa vom arăta după 15 mai în spațiile publice închise și atunci când folosim transportul public în comun. Ca să ne auzim mai bine, voi da jos masca. Am avut astăzi o nouă întâlnire cu premierul Orban și cu un grup de miniștri și consilieri, pentru a începe să detaliem ce am anunțat ieri, așa-numitul plan de relaxare. Este vorba, evident, de relaxarea măsurilor pe care le-am luat pentru protecția populației și, în acest sens, vom avea în scurt timp un plan destul de detaliat, pe care îl vom prezenta public, dar am considerat că unele din chestiunile care ne privesc pe toți, vă privesc pe toți, trebuie anunțate din timp, ca să ne pregătim. Una din aceste măsuri este cea cu masca de protecţie. Astfel, am decis astăzi ca după data de 15 mai, toată lumea va fi obligată să poarte măşti de protecţie în spaţiile publice închise şi atunci când folosim transportul public în comun. Această măsură nu este limitată în timp şi vom putea să renunţăm la purtarea măştii poate la anul, atunci când această pandemie va fi sub control şi nu mai există riscul infectării. O a doua măsură, pe care am decis-o este una care cu siguranţă va bucura pe foarte mulţi români. După data de 15 mai, deci după ce se epuizează actuala stare de urgență, vom renunța la restrângerile care privesc persoane, deci nu vom prelungi restricțiile pe deplasării individuale sau, invers spus, vom putea să ne deplasăm în spații publice fără să trebuiască să declarăm în prealabil unde mergem și de ce mergem. Este vorba despre libertatea de mișcare individuală.

Evident pentru protecția generală a populației și pentru protecția individuală multe restrângeri vor rămâne în continuare în vigoare. În acest fel, vor rămâne cu siguranță o vreme – vorbesc după 15 mai – în vigoare interdicțiile pentru adunări publice, pentru manifestări de tot felul. Vor rămâne și alte interdicții în vigoare, dar aceasta nu va rămâne în vigoare și mi s-a părut important să vă dau această veste, ca să avem cu toții această perspectivă după 15 mai. Până în 15 mai, până când se epuizează actuala stare de urgență, toate restricțiile rămân în vigoare. Repet, până în 15 mai, stați acasă. Toate restricțiile rămân în vigoare. După 15 mai, vom putea să ne mișcăm mai liber, însă viața nu va reveni, din păcate, la normalitatea pe care am cunoscut-o înaintea acestei pandemii. Vom avea un plan de relaxare în pași, vom stabili exact care activitate când poate să înceapă.

/Klaus Iohannis:/ O activitate extrem de importantă este activitatea școlară și chiar în această după-amiază voi avea o întâlnire cu cu conducerea Ministerului Educației, pentru a începe să elaborăm un plan concret pentru revenirea elevilor la școală. Cum va arăta acest plan va fi prezentat public în momentul în care este elaborat cu toate detaliile aferente.
O activitate extrem de importantă este activitatea școlară și chiar în această după-amiază voi avea o întâlnire cu conducerea Ministerului Educației, pentru a începe să elaborăm un plan concret pentru revenirea elevilor la școală. Cum va arăta acest plan, va fi prezentat public în momentul în care este elaborat, cu toate detaliile aferente. În paralel, se lucrează la o analiză și la un plan care va prevedea exact cum se va reveni în activitatea economică, în special în zonele care au fost puternic restricționate, de exemplu zona comercială. Să nu ne imaginăm că totul revine la normal în 15 mai. Unele restricții vor dispărea, multe altele, din păcate, vor rămâne în picioare și, pas cu pas, după un calendar care ține evident și de evoluția cazurilor de COVID-19. Vom încerca să intrăm în ceea ce se numește într-o nouă normalitate, fiindcă, din păcate, specialiștii, experții, medicii ne spun că virusul nu va dispărea, deci va trebui să găsim o modalitate de trai cu acest virus, cu această epidemie. Asta înseamnă, în traducere liberă, că, pe măsură ce interdicțiile impuse de autorități vor fi luate înapoi, răspunderea fiecăruia dintre noi va deveni mai mare. Răspunderea fiecăruia va deveni mai mare pentru toți, în mod special însă pentru categoriile vulnerabile. Cei mai în vârstă, cei cu alte afecțiuni vor trebui să aibă mult, mult mai multă grijă de ei și noi va trebui să avem mai multă grijă cum interacționăm cu persoanele care sunt mai expuse riscului de infectare. Pe parcurs, cum vom avea noi date, vom comunica public acest lucru. Vă mulțumesc.

(Transcrierea RADOR)




DRPCIV: Se menține suspendarea activității de examinare pentru obținerea permisului de conducere!

sofer

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor informează că se menține suspendarea activității de examinare pentru obținerea permisului de conducere, proba teoretică și proba practică, la nivel național, pentru 30 de zile începând cu data de 16.04.2020, cu posibilitate de prelungire în funcție de evoluția situației actuale.

Detalii privind modalitățile de reprogramare în vederea examinării vor fi comunicate la încetarea stării de urgență prin intermediul serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, site-ul www.drpciv.ro, site-urile Instituției Prefectului și cu sprijinul mass-mediei centrale și locale.




Dosare penale pentru şoferi prinşi beţi sau fără carnet de conducere

Ieri, 21 aprilie a.c., în jurul orei 20.50, polițiști din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia au identificat un bărbat, de 26 de ani, care a condus un autoturism neînmatriculat pe strada Recoltei din comuna Tuzla, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

tot ieri, în jurul orei 23.55, polițiști din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia au identificat un bărbat, de 44 de ani, care a condus un autoturism pe strada Unirii din satul Albești, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. In urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,62 mg/l alcool pur în aerul expirat, acesta fiind condus la spital pentru recoltarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.

În ambele cauze au fost întocmite dosare de cercetare penală.




Grupul de comunicare strategica: „Eventualele măsuri de relaxare a restricțiilor nu sunt avute în vedere pentru perioada imediat următoare”!

coronavirus-graphic-web-feature

 

Având în vedere vehicularea în spațiul public a unor propuneri referitoare la eventuale măsuri de relaxare a restricțiilor instituite pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus (COVID-19), Grupul de Comunicare Strategică este abilitat să facă următoarele precizări:

1. Măsurile instituite până în acest moment de autorități își dovedesc eficiența în combaterea răspândirii noului coronavirus (COVID-19) și se impune respectarea strictă a acestora și în perioada imediat următoare.
2. Eventualele măsuri de relaxare a restricțiilor nu sunt avute în vedere pentru perioada imediat următoare din rațiuni de securitate sanitară.
3. Dezbaterile referitoare la ridicarea graduală a restricțiilor trebuie să țină cont de evoluția epidemiologică în fapt, precum și de necesitatea prevenirii riscurilor referitoare la un alt val de infectare.
4. Autoritățile fac permanent estimări asupra evoluției răspândirii virusului, care se bazează în primul rând pe comportamentul social și pe rata de conformare a cetățenilor față de măsurile deja adoptate.
5. În acest moment, dezbaterile publice referitoare la unele propuneri privind măsurile de relaxare a restricțiilor privesc inițiative individuale, care nu au făcut obiectul analizelor sau deciziilor la nivelul forurilor autorizate. Astfel de propuneri vor fi discutate cu toți factorii implicați în gestionarea situației răspândirii noului coronavirus (COVID-19), ținând cont de toate riscurile și de identificarea măsurilor care pot fi implementate pentru a garanta sănătatea cetățenilor.
6. În analiza referitoare la eventualele măsuri de relaxare a restricțiilor se va ține cont de recomandările Comisiei Europene, precum și de coordonarea cu celelalte state ale Uniunii Europene.
7. În privința deciziilor referitoare la relaxarea măsurilor de restricție, se va ține cont de nevoia aplicării acestora tuturor categoriilor de cetățeni. Astfel, va fi avută în vedere implementarea acelor soluții prin care să beneficieze de aceste măsuri toate categoriile de persoane, în condiții de siguranță sanitară, fără a impune restricții suplimentare anumitor categorii de persoane.




Taner Reșit: „Preoții celor 3 parohii din comună și voluntarii acestora, vor aduce lumină credincioșilor în noaptea de Înviere”

Primarul comunei Tuzla, Taner Reșit, a transmis un mesaj concetățenilor lui, referitor la noaptea de Înviere: „Stimați cetățeni, având în vedere Ordonanța Militară 9, intrăm într-o perioadă importantă de gestionare a crizei de pandemie cu Covid-19.
Pe această cale, fac apel la toți cetățenii comunei Tuzla în vederea respectării prevederilor Ordonanțelor Militare și vă asigur că dând dovadă de înțelepciune vom trece peste această perioadă dificilă.
În acest sens, preoții celor 3 parohii din comună și voluntarii acestora, în noaptea de Înviere între orele 00:00 – 03:00 vor aduce în casele dumneavoastră lumina sfântă și bucuria Învierii Domnului.
Dacă vor fi cetățeni care până la ora 03:00 nu au primit lumina sfântă, sunt rugați să apeleze la numărul de telefon: 0752199260.
De asemenea, vă înștiințăm că agenții economici de pe raza comunei vor funcționa mâine, 18.04.2020 până în ora 22:00.
Sper ca Sfintele Sărbători de Paște să vă găsească sănătoși și optimiști, cu gândul la noi începuturi și zilele frumoase ce vor urma!
Stați în casă! Fiți responsabili, aveți grijă de voi și de cei dragi!”




Angajații Spitalului Mangalia  – testați pentru depistarea COVID-19

Comunicat

Ca urmare a înmulțirii cazurilor de îmbolnăvire cu COVID-19 în rândul cadrelor medicale din spitalele de la nivelul țării, autoritățile au luat decizia ca testarea în rândul personalului din spitale să crească exponențial. Cadrele medicale din județul Constanța au început să fie testate, prin intermediul testelor rapide, însă se folosește și metoda diagnosticării de tip PCR, acolo unde rezultatele nu sunt edificatoare pentru un diagnostic precis. Recent, Spitalul Municipal Mangalia a primit, prin bună-voința DSP Constanța, testele necesare pentru verificarea personalului medical. Până acum, au beneficiat de testare peste 300 de persoane – cadre medicale și personal auxiliar din toate secțiile spitalului. După perioada Sărbătorilor Pascale, vor fi testați și ceilalți angajați ai unității sanitare. În total, vor fi puse la dispoziția spitalului aproximativ 450 de teste. Printre cadrele medicale testate au fost și cele din Secția Pediatrie – contacți direcți ai unui pacient cu simptome COVID-19, ulterior depistat pozitiv. ”În spitalul nostru, am avut o situație de prezentare în Urgența din Pediatrie a unui copil cu simptome COVID. Tatăl său, care l-a însoțit, a ascuns adevărul despre faptul că atât dumnealui, cât și soția și copilul au fost plecați în Spania, în prima decadă a lunii martie. Ei s-au prezentat la spital în termenul de 14 zile în care ar fi trebuit sa se afle în autoizolare.  Acest gest iresponsabil ar fi putut conduce la alte zeci de îmbolnăviri printre cadrele medicale, dar și în comunitate. Ca o măsură de protecție, personalul medical a fost trimis în izolare la domiciliu, timp de 14 zile. Din fericire, toți cei care au intrat în contact cu persoanele infectate au avut rezultatul negativ la testare”, au precizat reprezentanții spitalului. Ei au mai subliniat că testările vor continua în perioada următoare, în rândul cadrelor medicale. ”Datoria noastră este să primim cazurile care se prezintă la spital și să îngrijim bolnavii. Fac apel însă, la toți pacienții care au nevoie de sprijinul nostru să dea dovadă de spirit civic și maturitate deplină în fața acestei situații dificile. Numai uniți, vom putea depăși această criză epidemiologică”, a declarat managerul unității sanitare din Mangalia. Pe această cale, reprezentanții Spitalului Mangalia mulțumesc tuturor celor care vin în sprijinul unității sanitare și a personalului medical din Mangalia pentru a face ca actul medical să se desfășoare în condiții optime.




Ordonanta Militara 9: se reia exportul de cereale

„ORDONANŢA MILITARĂ nr. 9 din 16.04.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19

Având în vedere dispoziţiile art. 24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 şi art. 3 alin. (3) din Decretul Preşedintelui României nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din 14 aprilie 2020,

Ţinând seama de evaluarea realizată de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, aprobată prin Hotărârea nr. 20 din 16.04.2020,

Pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor pct. 3 şi 4 din anexa nr. 2 la Decretul Preşedintelui României nr. 240/2020,

În temeiul art. 20 lit. n) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999, cu modificările şi completările ulterioare,

Ministrul afacerilor interne emite următoarea Ordonanţă militară

Art. 1 – (1) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor spre Austria, Belgia, Confederaţia Elveţiană, Statele Unite ale Americii, Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord, Regatul Ţărilor de Jos, Turcia şi Iran şi din aceste ţări către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 18 aprilie 2020.

(2) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor spre Italia şi din această ţară către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 19 aprilie 2020.

(3) Se prelungeşte măsura suspendării zborurilor spre Franţa şi Germania şi din aceste ţări către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 21 aprilie 2020.

(4) Măsurile prevăzute la alin. (1) şi (3) nu se aplică zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă şi corespondenţă, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgenţă, servicii tehnice, precum şi aterizărilor tehnice necomerciale.

Art. 2. – (1) Se exceptează de la măsurile de izolare la domiciliu sau de carantinare lucrătorii transfrontalieri care, la intrarea în România din Bulgaria, nu prezintă simptome asociate COVID-19.

(2) Prin lucrător transfrontalier se înţelege persoana care face dovada că locuieşte şi lucrează într-o rază de 30 km de o parte sau de alta a frontierei de stat româno-bulgare, calculată de la cel mai apropiat punct de trecere a frontierei deschis traficului de persoane, şi care se reîntoarce la locuinţă cel puţin o dată pe săptămână.

(3) Punctele de trecere a frontierei de stat româno-bulgare prin care se permite intrarea în România în condiţiile alin. (1) sunt următoarele: Giurgiu-Ruse şi Calafat Vidin.

(4) Prin punctele de trecere a frontierei de stat româno-bulgare prevăzute la alin. (3) se permite şi intrarea/ ieşirea lucrătorilor transfrontalieri cu maşini şi utilaje agricole.

(5) În cazul nerespectării condiţiilor prevăzute la alin. (2), persoanele în cauză intră în carantină pentru o perioadă de 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.

(6) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 3. – (1) La efectuarea schimbului de echipaj, la bordul navelor de navigaţie interioară care arborează pavilion român şi la bordul navelor maritime indiferent de pavilionul pe care îl arborează, aflate în porturile româneşti, personalul navigant trebuie să prezinte autorităţilor competente „certificatul pentru lucrătorii din transportul internaţional” stabilit de către Comisia Europeană în anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Libere (Green Lanes) în cadrul Liniilor directoare referitoare la măsurile de management al frontierelor pentru protecţia sănătăţii şi asigurarea disponibilităţii bunurilor şi serviciilor esenţiale – C(2020) 1897 din 23.03.2020.

(2) Personalul navigant care debarcă de la bordul navelor de navigaţie interioară, care arborează pavilion român, într-un port românesc, şi care nu prezintă simptome asociate COVID-19, nu se supune măsurilor de carantinare în spaţii special amenajate sau la bordul navei ori măsurilor de izolare la domiciliu, cu condiţia asigurării de către angajatori a certificatului prevăzut la alin.(1) şi a echipamentelor individuale de protecţie împotriva COVID-19, pe timpul deplasării de la navă la locaţia unde poate fi contactat în perioada dintre voiajuri.

(3) La efectuarea schimbului de echipaj la bordul navelor maritime, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, aflate în porturile româneşti, personalul navigant trebuie să fie în prealabil testat pentru COVID-19, indiferent de zona din care acesta provine, de personalul direcţiei de sănătate publică ce îşi desfăşoară activitatea în portul respectiv.

(4) Personalul navigant maritim, prevăzut la alin. (3), care nu prezintă simptome asociate COVID-19, va fi transportat dinspre/spre punctele de trecere a frontierei, indiferent de mijlocul de transport utilizat, pe ruta cea mai scurtă şi fără întreruperi. Personalul navigant maritim şi cel care îi asigură transportul trebuie să folosească echipamente individuale de protecţie împotriva COVID-19.

(5) În vederea efectuării schimbului de echipaj, agentul navei maritime sau angajatorul personalului navigant maritim, după caz, are obligaţia să asigure personalului navigant, următoarele:
a) testarea pentru COVID-19;
b) echipamentul individual de protecţie împotriva COVID-19, pe timpul/transportului prevăzut la alin.(4);
c) certificatul prevăzut la alin.(1).

(6) Personalul navigant român, maritim şi fluvial, care se repatriază şi care la intrarea în ţară nu prezintă simptome asociate COVID-19, se supune măsurilor de izolare la domiciliu, cu condiţia asigurării de către angajatori a certificatului prevăzut la alin. (1) şi a unei declaraţii pe propria răspundere, al cărui model este stabilit de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, privind utilizarea continuă a echipamentelor individuale de protecţie împotriva COVID-19 pentru deplasarea de la navă la locaţia unde poate fi contactat în următoarele 14 zile.

(7) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare/în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 4. – Prevederile alineatului (2) al articolului 7 şi ale articolului 9 din Ordonanţa militară nr. 3/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 din 24 martie 2020, îşi încetează aplicabilitatea.

Art. 5. – Alineatul (1) al articolului 3 din Ordonanţa militară nr. 8/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 10 aprilie 2020 se modifică şi va avea următorul cuprins: „(1) Pe perioada stării de urgenţă pieţele agroalimentare rămân deschise, cu obligaţia administratorilor de a organiza activităţile în baza actelor normative incidente, prin adoptarea de măsuri de protecţie împotriva răspândirii COVID-19, care să se refere cel puţin la purtarea de mănuşi şi măşti, precum şi la păstrarea distanţei sociale, atât la intrarea în piaţă, cât şi în interiorul acesteia.”

Art. 6. – Prevederile alineatului (2) al articolului 3, articolelor 7 şi 8, literei d) a alineatului (1) al articolului 21, precum şi anexa nr. 2 la Ordonanţa militară nr. 8/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 10 aprilie 2020, îşi încetează aplicabilitatea.

Art. 7. – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea şi respectarea prevederilor prezentei ordonanţe militare:
a) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, prin Autoritatea Aeronautică Civilă Română, pentru măsurile prevăzute la art.1;
b) Poliţia de Frontieră Română şi direcţiile de sănătate publică, pentru măsura prevăzută la art.2;
c) Autoritatea Navală Română şi direcţiile de sănătate publică, pentru măsurile prevăzută la art.3;

(2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art. 1 – 3 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală, în conformitate cu prevederile art. 27 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Personalul instituţiilor prevăzute la alin. (1) este împuternicit să constate contravenţii şi să aplice sancţiuni, în conformitate cu prevederile art. 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 8. – (1) Prezenta ordonanţă militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puţin două zile de la data publicării, despre conţinutul prezentei ordonanţe militare.

Ministrul Afacerilor Interne”.




Angajaţi ai Teatrului de Stat Constanţa au donat materiale de protecţie pentru cadrele medicale ale Spitalului Judeţean

donatii spital

 

Angajaţi din toate departamentele Teatrului de Stat Constanţa, instituție în subordinea Consiliului Județean Constanța, au donat câte 10 la sută din salariile lor, iar din suma rezultată au achiziţionat materiale de protecţie împotriva contaminării cu virusul Sars-Cov2, pentru cadrele medicale ale Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei”: 600 de măști de protecție KN95 (FFP2), 360 de halate chirurgicale sterile, 40 litri de igienizant de mâini (70% alcool).
Gestul este unul de admiraţie, solidaritate şi respect faţă de cei care sunt acum în prima linie a acestui război şi dovedesc eroism, chiar dacă nu beneficiază de toate instrumentele de luptă şi de protecţie împotriva pandemiei. Este, în același timp, şi un simbol al responsabilității pe care oamenii de teatru înțeleg să o dovedească față de comunitatea în care trăiesc.
Noi, angajaţi ai Teatrului de Stat Constanţa, dorim să fim un exemplu, un model pentru toţi cetăţenii care ar putea să dea o mână de ajutor acum, când este nevoie.
Ne manifestăm speranţa ca, în această situaţie de o gravitate extremă, toți cei care au posibilitatea de a ajuta, direct sau indirect, să dea dovadă de responsabilitate şi spirit civic, și, împreună, venind în sprijinul autorităților locale și centrale, vom crea în spitale toate condiţiile pentru ca, protejându-se ei înşişi cât mai bine posibil, medicii, asistenţii, infirmierii să poată ajuta populaţia oraşului şi judeţului Constanţa.
Materialele achiziţionate au fost predate astăzi, 15 aprilie, la ora 14.00, în curtea Spitalului Județean Constanța.




Programul casieriilor RAJA în perioada sărbătorilor Pascale

apa-este-viata-1

 

RAJA S.A. aduce la cunoştinţa tuturor abonaţilor că, și în perioada sărbătorilor de Paște, toate activitățile se desfășoară în regim de foc continuu.
În continuare, sute de angajați ai societății au ca misiune principală producția, distribuția, calitatea apei și epurarea acesteia, îndeplinind sarcinile specifice în condiții de izolare la locul de muncă, pentru a preveni disfuncționalități majore ce ar putea perturba asigurarea serviciilor esențiale.
Apelurile către numărul de telefon al Dispeceratului – 0241/924 vor fi preluate fără întrerupere. Echipele de intervenție RAJA sunt pregătite să acţioneze cu promptitudine pentru remedierea în timp util a tuturor avariilor sau a problemelor apărute în sistemul de alimentare cu apă, astfel încât utilizatorii să poată beneficia de serviciile noastre la parametrii optimi.
Abonaţilor interesaţi să îşi achite facturile pentru serviciile de furnizare a apei potabile şi canalizare le aducem la cunoștință că, în perioada 17 – 20 aprilie 2020, toate casieriile RAJA vor fi închise.
Începând de marți – 21 aprilie 2020, casieriile își vor relua programul normal de lucru.
În perioada în care casieriile RAJA sunt închise, facturile pot fi achitate online (prin intermediul contului de client RAJA), transfer bancar, direct debit, Pay-Point, Payzone și în incinta magazinelor „La doi Pași”.




Primăria Pecineaga: recomandări privind colectarea deșeurilor menajere

Persoanele aflate in izolare la domiciliu confirmate poziv sau suspecte de infectare cu coronavirus trebuie să respecte următoarele recomandări privind colectarea deșeurilor:
– Se vor folosi doi saci, unul în interiorul celuilalt ;
– Nu se face colectarea separată a deșeurilor . Toate deșeurile generate în locuință se pun împreună.
– Închideți/ înnodați pe rând fiecare sac, folosind dacă e posibil mănuși de unică folosință ;
– Nu zdrobiți și nu comprimați sacii ;
– Blocați accesul animalelor de companie în spațiile în care se află sacii cu deșeuri .
În locuințele în care nu există subiecți testați pozitiv, izolați sau în carantină se recomandă pastrarea procedurilor existente de colectare a deșeurilor municipale.

PRIMARUL COMUNEI PECINEAGA
Niculae STAN




De maine, constantenii vor fi obligati sa isi acopere nasul si gura, in spatiile publice!

 

Ca urmare a unei recomandări venite din partea reprezentanților DSP Constanța, pentru prevenirea răspândirii COVID-19 în județul Constanța, membrii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, au luat decizia ca, începând cu data de 15 aprilie 2020, purtarea măștilor de protecție să devină obligatorie în spațiile publice.

Măsura a fost adoptată în ultima ședință a CJSU Constanța, desfășurată în această seară, 14 aprilie a.c.

Obligativitatea va rămâne în vigoare pe toată perioada stării de urgență, iar cetățenii trebuie să știe că își pot acoperi gura și nasul atât cu măști simple sau chirurgicale, dar și cu eșarfe, fulare sau alte articole vestimentare.

Totodată, reprezentanții DSP Constanța fac apel către populație și vin cu următoarele recomandări:
• ieșiți din locuințe doar pentru situații prevăzute în setul de reguli din această perioadă și doar cu declarația pe propria răspundere completată;
• mențineți distanța de siguranță față de ceilalți oameni;
• evitați strângerile de mână;
• efectuați frecvent igiena mâinilor folosind apă și săpun;
• evitați atingerea ochilor, nasului și a gurii;
• aveți grijă de igiena respiratorie, tușiți sau strănutați în batista de unică folosință sau în pliul cotului;
• aerisiți frecvent încăperile în care stați;
• mâncați fructe și legume crude și cât mai puține alimente procesate, pentru a ajuta corpul în această perioadă.
Instituția Prefectului – Județul Constanța